bj0rnar Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) God dag. Jeg sitter på en NGT Delta 3600 linje, og kjører en webserver som brukes til privat hjemmeside, ftp og liknende. Når jeg overfører store filer via ftp, får jeg når jeg bruker lokal-ipn (192.168.x.x) den farten jeg skal ha over det lokale nettverket (oppimot 10-12 mb/s). Siden jeg sitter i LAN med denne serveren til vanlig, så trodde jeg ikke at det skulle være noen forskjell om jeg brukte domenenavnet til oppkobling mot da f.eks. ftp-serveren (domenenavnet peker mot min nett-ip, 80.202.x.x), når jeg da sitter hjemme. Men det som skjer er at den aldri går høyre enn en 8-900 kb/s. Dette selv om jeg som sagt sitter under samme nett-ip som jeg peker imot når jeg kobler meg opp mot domenenavnet. Før jeg oppgraderte til Delta fra NGT, hadde jeg samme problemet, men da gikk ikke overføringen høyere enn 2-300 kb/s ! Er det slik at farten sperres av, at systemet ikke klarer å finne fram til lokalipn til serveren når vi sitter under samme nett? Trodde ikke det hadde noe å si jeg men.. Er det faktisk slik, eller er det noe rart til meg? På forhånd, takk! Endret 14. februar 2005 av bj0rnar Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hei. Detter kommer anntageligvis av samme problemet jeg hadde en gang. Det som skjer er at all trafikken du sender ut å inn, via Domenenavnet, går via ruteren din, som jeg tipper er en netopia. Om du prøver å logge deg på ruteren, legger du antageligvis merke til at ruteren bruker 99 prosent CPU, noe som vil si at den ikke makter å prossesere mer trafikk en 8-900 kb/s. Noe særlig løsning på problemet har jeg ikke funnet dessverre. Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Noen andre som vet om noen løsning på dette kjipe problemet? Noe å konfe i netopian? Lenke til kommentar
OofMan Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Grunnen til at det går tregt når du bruker den eksterne IP adressen er at du må innom ISP sitt nett. Prøv å setter domenenavnet til å peke mot lokal IP'en i hosts filen (\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts). Endret 14. februar 2005 av OofMan Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Men hvis jeg setter domenenavnet til den lokale ipn, kan jeg jo ikke nå serveren utenfra, så det blir det jo lite vits i.. Lenke til kommentar
OofMan Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Men hvis jeg setter domenenavnet til den lokale ipn, kan jeg jo ikke nå serveren utenfra, så det blir det jo lite vits i.. Hvis du legger domenenavnet til i hosts filen vil det kun ha innvirkning lokalt på din maskin. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Fikk ikke helt med meg hva du prøver på - men hvis du prøver å koble deg til din egen eksterne IP (f.eks via domenenavn knyttet til den) så skal ikke det fungere i det hele tatt... Men hvis du gjør som OofMan sier, så vil det fungere knirkefritt så lenge du er på nettverk med serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå