Viggleik Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hei. Jeg får stadig opp en melding når jeg starter opp maskinen, der det står: En av diskene må kontroleres for konsekvens du kan avbryte men windows anbefaler på det sterkeste at du forsetter. CHKDSK bekrefter filer(trinn 1 av 3) 1%,2%,3%..... 100% CHKDSK bekrefter indekser(trinn 2 av 3) 1%,2%osv til 100% CHKDSK bekrefter sikkerhetsbeskrivelse 1%, 2% osv til 100% derette starter maskinen som normalt. hva er grunnen til at dette skjer? jeg har sett denne meldingen før på datamaskiner, men de har ikke klikket, og det har heller ikke min. men det er litt kjedelig vis det skal ta 2-3 minutter hver gang jeg skrur på pc`en Kan noen hjelpe meg? takker for svar Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Har selv hatt denne meldingene noen ganger. De fleste gangene er de helt harmløse, men i det siste har en harddisk jeg hadde oppført seg rart. Da var det noen dårlige sektorer på den. Scan igjennom harddisken får dårlig sektorer. Bruk f.eks "HD Tune" eller "Seatools". Lenke til kommentar
Viggleik Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 når jeg skal diskfragmentere D-disken, kommer det opp en melding der det står: diskfragmenteringen har oppdaget at chkdsk er planlagt til å kjøre på volum (d:). kjør chkdsk /f. hva skal dette bety?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå