Gå til innhold

Ang garanti på BigWater. Hvem har rett?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bestilte BigWater hos mpx.no for en stund tilbake siden. Men etter en stund begynte CPU-blokken å lekke pga en sprekk i plexien. Etter å ha snakket med mpx så skulle jeg levere denne inn og de skulle se på den.

Jeg trodde at dette var en garanti sak, noe mpx.no ikke mener. Her er svaret jeg fikk fra mpx.no: "Sprekker i CPU-blokk skyldes at tilkoblingene har blitt strammet for hardt.

Garanti har derfor bortfalt."

Men jeg mener at jeg instalerte settet etter bruksnavisningen, og der står det at du ikke skal stramme skruene for mye, men hva er for mye? Det jeg tolket der, var sånn at du ikke klarte mer med fingrene. (og jeg er ikke serlig sterk i fingrene)

Men hvem har rett?

Greit at det ikke koster så mye, men siden jeg først har betalt frakten til, og vært uten vannkjøling i noen uker hadde det vært greit å fått saken oppklart.

(Viser det seg at jeg feil, så er det vel bare å bruke litt silikon for å tette?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garanti er ikke det samme som reklamasjon, du har fremdeles rettigheter som forbruker selv om butikken mener garantien ikke gjelder. Men jeg vet ikke helt hva som er lurt å gjøre for deg iom at mpx mener det er brukerfeil som er skyld i at blokken har tatt kvelden.

Lenke til kommentar
vil vel tro du ikke har no særlig god sak hvis du ikke greier finne en måte å bevise at den sprekken har kommet av en svakhet i plexien, altså produksjonsfeil

Hvorfor skulle han ikke det ? etter min mening, hvis man vender bladet, så burde mpx.no bevise at han har strammet skruen for har... Man er uskyldig til det motsatte er bevist, dermed burde mpx.no legge frem bevis, eller ting som tyder på at han har strammet skruene for hardt..

Lenke til kommentar

Angående stramming, så skal det ikke så mye til...

På mitt BigWater-sett så funker det utmerket, og alle muttrene er strammet for hånd. Muttrene er jo bare for å hindre at slangene faller ut hvis de skulle bli dratt litt i. Selve tettingen skjer jo mellom blokk og slang, og slangene blir holdt godt nok fast med å stramme dem for hånd. ;)

Lenke til kommentar
OK, men vet ikke om jeg gidder ikke å dra denne saken så langt..

Men skal hvis jeg skal sende en ny mail til mpx, hvordan bør jeg formulere meg?

du kan jo henvise til denne forumposten, der du påpeker at de fleste mener at mpx.no har bevisbyrden på dems side, dvs at dem må bevise at du har strammet skruene for hardt, det burde da ikke være noe problem for dem, da de bare sender blokken videre til produsent\importør (tror jeg).. Og hvis mpx kan legge frem bilder etc som tyder på at du har strammet for hardt, ja da, må nok du ta regninga..

Lenke til kommentar
Svalbard: Ble det ikke skade på noen av pc-delene dine? Må forresten gratulere med nytt sett ;) Jeg har fortsatt ikke fått mitt enda.. Så sykt dårlig :( eller egentlig ikke, men jeg er bare utrolig lei av å vente..

Nei, heldigvis ikke. Da jeg åpnet kabinettet så såg jeg en liten dråpe "vann" på festebraketten på skjermkortet mitt. Den hadde lagt seg så fint der, uten å lande på selve skjermkortet. :dontgetit:

Men ser at mpx har 100+ BigWater til 535kr så det er jo ganske billig.

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

Ok, jeg har ikke gadda å lest alt som stod her. Men i allefall så fikk jeg sprekker i min som jeg kjøpte på netshop, fikk ny uten noe som helst krangling. Og så sprakk den nye, den har jeg F** me ikke gadda å send inn enda. Men får se om jeg gidder å se om servicen holder seg like godt enda!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...