Gå til innhold

trenger eg fjerne kjølepasta på amd boxed vifta ?

eXpanium

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg artic cooling ceramique

men da eg såg under boxed vifta til amd såg eg at det var kjølepasta der fra før.

burde eg bytte ut ?

trenger eg bruke isopropanol osv for å fjerne det ?

har egnetlig ikkje noke til rådighet av slikt utsyr.

kan eg ikkje berre bruke papir og vatten ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har kjøpt meg artic cooling ceramique

men da eg såg under boxed vifta til amd såg eg at det var kjølepasta der fra før.

burde eg bytte ut ?

trenger eg bruke isopropanol osv for å fjerne det ?

har egnetlig ikkje noke til rådighet av slikt utsyr.

kan eg ikkje berre bruke papir og vatten ?

Kondensfjerner (Isopropanol) og Q-Tips er det optilmale for fjerning av dette.

Anbefaler deg å fjerne den gamle, for så å smøre utover ett nytt lag som såvidt dekker CPUens/CPU-Kjølerens mikroskopiske ujevnheter.

Kjølepasta er ment for å få bedre kontakt mellom CPU og CPU-kjøleribba slik at de får fjernet varmen raskere opp til ribba. ;)

Lenke til kommentar
men eg har jo ikkje isopropanol, og gidd ikkje kjøpe det heller..

kan eg ikkje bruke papir og vatten ? eller blir det bedre å berre ha den gamle på da ?

Kondensfjerner koster 15-20kr, og den finner du på din nærmeste bensinstasjon så du gidder nok det. Vatten og papir er nok noe av det verste du kan bruke, da er heller "sprit" mye bedre. ;)

Lenke til kommentar

Prøv noe pysept, sterilerings væske, de fleste har det hjemme i skapet

Lektraclean spray, for fjerning av fett på elektronikk er ok det også, men du må til en clas ohlson eller lignende for å få det, verdt å gjøre, enn å satse på vann og kanskje ødelegge for 1000 vis av kroner

Endret av div_
Lenke til kommentar

var snakk om å ta vekk den goopen som låg fra før av på kjøleribba, så tviler på at eg kan ødelegge for 1000vis av kroner der..

bestemte meg for å ta det vekk med papir og bruke sånn klut du pusser brillene med til slutt. (ikkje sånn klut som er dynka i såpe elns)

Lenke til kommentar
var snakk om å ta vekk den goopen som låg fra før av på kjøleribba, så tviler på at eg kan ødelegge for 1000vis av kroner der..

bestemte meg for å ta det vekk med papir og bruke sånn klut du pusser brillene med til slutt. (ikkje sånn klut som er dynka i såpe elns)

Bruk gjerne litt rødsprit om du har det i huset. Det er ikke det beste, men det fungerer greit.

Lykke til da! ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...