adder1972 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hei, Er det noen som har prøvd å leie datalagringsplass via nettet? Kunne vært greit for backup av bilder o.l. Jeg tror jeg ville stilt strenge krav til en slik leverandør. Har ikke lyst til at bildene mine skal dukke opp hvorsomhelst etter jeg evt har lagt dem på leid plass. Mvh S Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hva med å bruke et webhotell? På http://tjc.no/?side=webhotell kan du få 1GB for 39 pr. mnd. Dette er det billigste webhotellet til en så lav pris jeg har funnet. XenZor Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Hei XenZor, Takk for tips. Jeg hadde tenkt å bruke lagringen til en slags back-up. Prisen pr. GB blir ganske høy på et webhotel (iallefall sammenliknet med prisen pr GB på DVD). S Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Streamload tilbyr 10GB gratis lager, men du får ikke hente ned mer enn 100MB pr. måned. Flere produkter som koster noen kroner i tillegg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Streamload tilbyr 10GB gratis lager, men du får ikke hente ned mer enn 100MB pr. måned. Flere produkter som koster noen kroner i tillegg. Hehe, småsleskt opplegg, vil jo ta 8 år å hente ned alt, de regner vel med at folk laster masse opp, og blir despo etter å laste ned. AtW Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Selvfølgelig, ingenting som _virkelig_ er gratis. Poenget her er vel at som backupløsning er det bra nok. Hvis man må ha tilbake ALLE digitale bilder o.l. raskt etter at huset har brent ned med tilhørende sikkerhetskopier kan man betale. Men det er gratis så lenge man ikke trenger backup`en. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Her er en grei enkel og god løsning: Skaff deg en eller flere gmail kontoer. Disse har 1 gig med plass hver. Så skaffer du deg et av de programmene som er skrevet for å kunne bruke gmail plassen som en direkte disk i windows. Fungerer utmerket, og jeg bruker scripts for å daglig oppdatere viktige data (kryptert) til blandt annet en gmail disk. Det er enkelt i bruk etter oppsett, gratis, og 1 gig er mye når man bare skal ha "små" ting som bilder og tekst. -Stigma Lenke til kommentar
EYEDEE Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 har du link til et av de programmene du snakker om der? Lenke til kommentar
tozer Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 linux-power er også en mulighet. Lenke til kommentar
Jölle_BoY Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Det smarteste er vel rett og slett å ta å lagre tingene andre disker`? Kjøp deg en disk eller 2, så har du så det holder...! Endret 14. februar 2005 av Jölle_BoY Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Har ikke sjekka ut linkene, men det ser ut til at det er en del som driver med dette. http://www.google.com/search?q=online+back...=utf-8&oe=utf-8 XenZor Endret 14. februar 2005 av XenZor Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Noen disker i safen må da kunne gjøre nytten... en safe er jo brannsikker, men blir kanskje varm nok til å skade en disk om det brenner som pokker rundt den... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Gmail Drive...tester det ut nå, ikke dumt. Endret 14. februar 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Hei, Takk for mye bra svar. Jeg syntes http://www.streamload.com/ virket OK. Bekymrer meg ikke for at det koster penger å laste ned igjen. Som Muffinman sa, så er jeg villig til å evt betale hvis det ryker fra grunnmuren når jeg kommer hjem og har behov for de dataene jeg har lagret. Blir jo spennende å se om firmaet kan overleve? Hvis det ikke gjør det (eller forsåvidt uansett) ligger jo en haug av mine personlige data, familiebilder etc på noen disker borte i USA. Føler at det er lettere å ha kontroll på slike ting når jeg har dataene på en ekstern disk eller DVD'er.... Mvh, S (Hvordan får man G-Mail????) Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hvor mye koster en bankboks i en av dine lokale banker? Det er vel noe av det sikreste du kan finne? Sjekk om noen i familien ikke allerede har en boks.... Alltids plass til et par DVD plater! Lenke til kommentar
Coney Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Er det flere med gmail her som ikke får lagt over filer? Jeg får lagt over noen, mens det er mange som ikke går over. Får meldingen "the filename or extension is too long". F.eks Top.SLDPRT kommer over, men ikke over_top.SLDPRT Leste ett sted om at det totale filnavnet måtte være under 40 karakterer. Mulig det ikke stemmer mer??? Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Takk igjen. Har noen relaterte spørsmål ang kryptering. Startet en ny tråd om det på http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=378845 hvor den kanskje passet bedre. S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå