Gå til innhold

hjelp til valg av nytt headset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seriøst. Hva slgs tall produsenten angir for frekvensområde til et 500 kroners headset kan en ta full fart og dr*te i. Det er bare reklame og gir null bilde av hvordan headsettet låter. De to eneste tallene som egentlig er interessante er impedansen og effektiviteten. Dette handler om hvor tung last headsettet er for spillerern og hvor høyt det vil spille ved en gitt effekt.

Alt utover dette handler om hvordan ting høres ut. Evt. også komfort, design, osv. Ørene dine avgjør om et headset er bra, ikke tall fra produsentens markedsføringsavdeling.

Et konkret tips: Sennheiser PX 100 har fått masse skryt.

Lenke til kommentar

I den prisklassen er Sennheiser PX100 absolutt å anbefale, ta en titt på denne testen av Headset

PX100 får full pott :yes: Har dem selv og lyden og kvaliteten på disse er veldig bra. Dem kan legges sammen slik som solbrller og deretter legges i en plastik beholder av høy kvalitet som passer på at ledningen er i god behold .

Er foresten litt bedere en Koss portapro :tease:

Kjøp Sennheiser PX100 :thumbup: mer lyd for pengene er dette er ikke mulig

Endret av Thom Merlin
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke dra rundt å høre på headsettene som du blir anbefalt før du kjøper.. Så velger du headsettet som du liker best..

Jeg dro rundt å hørte på høytalere som jeg ble anbefalt før jeg kjøpte, og det er jeg glad for den dag i dag. Fordi de som ble anbefalt av flest folk, likte ikke jeg lyden på i det heletatt..

Lenke til kommentar

Like sikkert som at en liten gjeng av oss her anbefaler DT231, vil du få anbefalinger på Koss PortaPro og Sennheiser PX-100 :)

PortaPro og PX-100 har to fordeler fremfor DT231. De er billigere og mindre. Sistnevnte er vel egentlig bare en fordel om du trenger små, portable hodetelefoner. Ingen av disse kan etter min mening konkurrere med DT231.

Jeg blir mer og mer fornøyd med mine DT231 etterhvert som jeg eksperimenterer med dem. Her er omtale av de modifikasjonene jeg har utført sålangt.

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...