notalive Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 jeg må kjøpe nytt headset, vil ikke betale mer enn 4 - 500 kroner, jeg må kunne bruke det på mp3-spilleren, samt pcn av og til, noen som vet om noe? vil ikke ha et gigantisk surround-headset men et likt portapro, har litt lyst på det, men lengere ledning Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Beyerdynamic DT231, koster en hundrelapp over budsjettet ditt. Jeg har ikke hørt så god lyd som DT231 til under en høvding. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 det er jo pent men frekvensområdet bør vel være på rundt 20 - 25'000, en kompis sa hvertfall det, er ikke helt sikker på hva det er Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 det er jo pent men frekvensområdet bør vel være på rundt 20 - 25'000, en kompis sa hvertfall det, er ikke helt sikker på hva det er Jeg bryr meg ikke om spesifikasjoner på papiret. Jeg bryr meg om det jeg hører. DT231 er det beste jeg har hørt til under tusenlappen. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Seriøst. Hva slgs tall produsenten angir for frekvensområde til et 500 kroners headset kan en ta full fart og dr*te i. Det er bare reklame og gir null bilde av hvordan headsettet låter. De to eneste tallene som egentlig er interessante er impedansen og effektiviteten. Dette handler om hvor tung last headsettet er for spillerern og hvor høyt det vil spille ved en gitt effekt. Alt utover dette handler om hvordan ting høres ut. Evt. også komfort, design, osv. Ørene dine avgjør om et headset er bra, ikke tall fra produsentens markedsføringsavdeling. Et konkret tips: Sennheiser PX 100 har fått masse skryt. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 ja jeg vet ikke om det har mye å si, bare lyden er bra, ikke skurring så er det bra det Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 ja jeg vet ikke om det har mye å si, bare lyden er bra, ikke skurring så er det bra det Tror ikke du trenger å bekymre deg for skurring, så lenge du bruker dem normalt. Både Sennheiser og Beyerdynamic er "kjente" merker, og leverer kvalitetsprodukter. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) http://hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7355 det liker jeg, helt ok pris og, jeg vet bare at om det er skurring er det ikke gøy å høre på musikk, hører bare på Rage, metal/rock, så trenger vel noe med litt bass i EDIT: dostojevski, så den guiden din, den ser bra ut, men den prisklassen er litt for høy for meg Endret 14. februar 2005 av notalive Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hvis du er så redd for at de skal skurre, hva du enn mener med det, bør du oppsøke en forhandler og høre på dem selv. De skurrer ikke. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Koss Porta Pro. Er bare det beste headsettet. Strålende lyd. livsgaranti. Den har vert best og uforandret siden år87. Du får den for ca 400kr på mpx.no har selv dette headsettet. GENIALT! Lenke til kommentar
Thom Merlin Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) I den prisklassen er Sennheiser PX100 absolutt å anbefale, ta en titt på denne testen av Headset PX100 får full pott Har dem selv og lyden og kvaliteten på disse er veldig bra. Dem kan legges sammen slik som solbrller og deretter legges i en plastik beholder av høy kvalitet som passer på at ledningen er i god behold . Er foresten litt bedere en Koss portapro Kjøp Sennheiser PX100 mer lyd for pengene er dette er ikke mulig Endret 14. februar 2005 av Thom Merlin Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hvorfor ikke dra rundt å høre på headsettene som du blir anbefalt før du kjøper.. Så velger du headsettet som du liker best.. Jeg dro rundt å hørte på høytalere som jeg ble anbefalt før jeg kjøpte, og det er jeg glad for den dag i dag. Fordi de som ble anbefalt av flest folk, likte ikke jeg lyden på i det heletatt.. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Like sikkert som at en liten gjeng av oss her anbefaler DT231, vil du få anbefalinger på Koss PortaPro og Sennheiser PX-100 PortaPro og PX-100 har to fordeler fremfor DT231. De er billigere og mindre. Sistnevnte er vel egentlig bare en fordel om du trenger små, portable hodetelefoner. Ingen av disse kan etter min mening konkurrere med DT231. Jeg blir mer og mer fornøyd med mine DT231 etterhvert som jeg eksperimenterer med dem. Her er omtale av de modifikasjonene jeg har utført sålangt. Knut Lenke til kommentar
Thom Merlin Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Beyerdynamic DT 231 så jo veldig bra ut, fikk også full pått av www.headphone.com Men koster jo mer en 400 - 500kr Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Koster ca 600 kr. Så får man vurdere det, et greit produkt til 4-500 eller et bra til ned mot 100kr mer. K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå