zimm Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 får ikke opp no skjerm bilde,men vifta starter.har satt jumperene riktig ,sjekket ramen prøvd flere skjermkort men ingenting skjer sort skjer (eller skjermen slår seg ikke på engang)*Koker* hovedkort shuttel /hot 5919 ver 3,1 prosessor amd-k6-2/500afx sdram pc100 skjerkort cirius logic 8mb skjerkort nvida riwa tnt 16 mb skjerkort nvida GeForce2 Gts 64mb Hard disc gammelt skrep på 2 gb floppy Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Kan det være noe galt med skjermen muligens? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Eller kanskje ikke? Får du noen som helst lyder bortsett fra viftene? Hvis ikke, vil jeg tippe på at enten hovedkort eller CPU har tatt kvelden... Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Reset bios og prøv på nytt Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Den 2002-06-21 02:35, Mortal skrev:Kan det være noe galt med skjermen muligens? Jeg ville nok ha prøvd å bytte skjerm, ja... Hører du harddisken jobbe, eller er det bare vifte-lyd? Lenke til kommentar
zimm Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Skjermen funker da jeg bruker den nå,har også prøvd med en annen skjer som jeg også bruker til dagligt,fortsatt sort skjermene går ikke ut av vilemodus engang...bios har jeg resetet,fortsatt sort skjerm,og jaa d er bare viften som går den begynner ikke å telle ram eller laste fra harddisc.Men så lurer jeg på om d kan vere noe i at når jeg monterte kortet får første gang ble kortet liggende og vile mot kabinnettet jeg,jeg har også et anet kort av samme type jeg klarte selfølgelig å gjøre samme type feil med å motere d så d vilte mot kabbinett så jeg får også sort skjerm med dette kortet.kan disse kortene vere kortsluttet pga.d*lurer* Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Hvis du legger hovedkortet rett ned på ei metallplate, slik som den inni kabinettet, og så slår på strømmen, så har du nok kortslutta det meste, og garantert ødelagt kortet. Du må være forsiktig :/ Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Hei Jeg hadde samme problem på min pc.. på min var cpu defekt.. prøv med en ny en Lenke til kommentar
zimm Skrevet 23. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2002 vil takke fpr alle gode råd,og medele at pc n er oppe å runner,feilen var at d ene hovedkortet var kortsluttet,men d andre funket,måtte bare justere jumperne så giikk d gitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå