Gå til innhold

åssn pc for CS1.3 server ???

SAMU3L

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-11-23 13:43, Dozer skrev:

Hvis en 300 MHz ikke klarer 20 brukere, så er CS Serveren elendig kodet...

og nei, en server skal _ALDRI_ overklokkes..

vell... en hjemme"server" er jo som en helt vanlig pc... kan klokkes som faen den.... men du må jo vite hvor grensa går (den blir ustabil)

En 300Mhz server burde holde LENGE til 1 cs 1.3 server ... kanskje litt lite minne men har du en rask harddisk så er det bare og sette litt stor swap partisjon.

Kjørte sjøl 2stk cs 1.1 servere på en p2 233, men jeg hadde en del mer minne.

Lenke til kommentar

Sikkert ingen som har hørt om sas serverene men:

Det er en AMD Duron 700 @ 850 MHz med 256mb ram. Ellers så er det en 4,3gb harddisk. Står på 100mbit linje.

Den kjører for øyeblikket 1x14 og 1x12 som går akkurat. Med fler spillere på hver server, blir ping'en for høy faktisk. Vicious Vikings er en P2-350 MHz med 192mb ram og den kjører en cs på 14 spillere og QW og noe attåt. Fungerer greit til det.

Et lite pekepin bare..

Tomas

Lenke til kommentar

litt utenom selve denne threaden, men det er linux og CS relatert :wink:

Skal sette opp en server som skal stå på ei 32Mbit linje. Denne serveren kan jeg bruke uhemmet fra klokka 17.00-08.00 på hverdager og i helgene. Serveren står på 24/7 men jeg kan bare bruke den i det tidsrommet. Det jeg håpte på var at serveren kunne starte CS på det angitte tidsrommet og så stenge den når tida var inne. Er det mulig og er det vanskelig? Tenker at serveren kommer til å kjøre enten Trustix eller Slackware.

Lenke til kommentar

P2-300 kun til CS er nesten å waste en maskin :smile:

Rett oppsatt er det ingenting galt med å bruke en P2-233 med 64mbyte ram til å kjøre spawned servers (2 stk) med statistikk.

Vi stresstesta disse før LAN'et og den funka helt perfekt...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-24 23:57, SSM skrev:

P2-300 kun til CS er nesten å waste en maskin :smile:

Rett oppsatt er det ingenting galt med å bruke en P2-233 med 64mbyte ram til å kjøre spawned servers (2 stk) med statistikk.

Vi stresstesta disse før LAN'et og den funka helt perfekt...

Mye mulig ... testa aldri mer enn 2 fulle servere i 1.1 ... aldri vært på et LAN hvor jeg har fått fyllt opp no særlig med folk ... eneste jeg vet er at cs drar MYE minne .... jeg hadde 512Mb på server'n min og den kjørte kun cstrike og den swappa 250 mb i tillegg til de 512 mb ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...