hauard Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hei. Jeg skulle ha passordbeskyttta min eksterne disk mot "inntrenger" som bare trenger og nappe ut kabelen fra min PC, og putte den inn i sin egen og formatere. Er det i den forbindelse noen som kjenner til et program som kan løse oppgaven? På forhånd takk. :-) Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hei, Vet ikke om du kan sikre deg mot formatering, men du kan jo prøve å sikre dataene vha kryptering ... (muligheter for det i XP professional). S Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Hei. Jeg skulle ha passordbeskyttta min eksterne disk mot "inntrenger" som bare trenger og nappe ut kabelen fra min PC, og putte den inn i sin egen og formatere. Er det i den forbindelse noen som kjenner til et program som kan løse oppgaven? På forhånd takk. :-) Å beskytte mot å formateres vil ikke kunne løses kun med programvare. Du må ha hardware(assisted) beskyttelse. Ergo, du kan ikke beskytte en eksisterende disk... Vel det finnes et lite smutthull. Du kan sette disken som beskyttet og password'et og slikt (som MS har gjort med ide diskene i xbox'en, ikke 100% med andre ord:) via en del sære ting og slikt. Men ikke prøvd dette selv. Endret 15. februar 2005 av johneinar Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hei, Vet ikke om du kan sikre deg mot formatering, men du kan jo prøve å sikre dataene vha kryptering ... (muligheter for det i XP professional). S hvordan gjør man det? går det ann å passord beskytte mapper?? Lenke til kommentar
hauard Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Mappe(passord's)beskyttelse er kanskje tingen jeg leter etter. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 er det ingen osm vet dette, mener jeg har sett det et sted før, hadde vært kjelt! Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Sjekk f.eks.... Det jeg snakket om i den forrige posten min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå