sofarot Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 hva trenger jeg for og sende ett trådløst nettverk over en distanse på 100-200 meter? Billigst mulig men med sånn passelig fart.. Takker for svar! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Er en del som spiller inn.. Er det fri sikt. Er det langt fra maskinene og frem til der du har fri sikt(antall meter ca).. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 mja, er 2 vegger i veien ca. kan noen sette opp ett oppsett hva jeg trenger og hva det koster... link takk Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Seriøst ingen som har gjort dette før...? Lenke til kommentar
Booz Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) alt funker på avstand på 100-200m...vist du har fri sikt Men jeg personelig hadde gått for PCI kort med antenne utgang, i tilfelle du vil koble til ekstern antenne. Synest ikke USB korta funker så bra, men det er kansje bare en smaksak :/ Endret 14. februar 2005 av Booz Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) 2 stk av disse https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17275 Bruker den selv på 150m gjennom 2 vegge med et PCI kort iandre enden..Er greit nok til internett deling.. Med 2 av disse og nyfirmware fra http://www.sveasoft.com/ så skal det fungere gullfint. Bare legge netverkskabel (max 100m) frem til Routeren og sette routeren feks. på loftet,eller du kan kjøpe 2 tråløse PCI kort å sette i maskinene.. Det finnes kanskje billigere routere som støtter bridege(AP kan kobles/snakke sammen tråløst) Endret 14. februar 2005 av taz Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 noen som vet om ett PCI kort som koster rundt 400 som sender LAAAAAAAAANGT? Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Oki, nettverkskort er standariserte med hensyn til sendestyrke, det som teller inn her er antennen. God antenne= Lang rekkevidde. Den pisken som står på er for dårlig hvis du skal sende langt. Kjøp et billig kort med anntenneuttak på. altså løs antenne med plugg. Så lager eller kjøper du en antenne, feks en biquad, står mye om sånt her på forumet. Rekkevidder på 5km er helt standard med en biquad påmontert en parabol. Og garantert mye mer og. Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 tysk pringles-boks er tingen.. søk på forumet her, så skjønner du hva jeg mener Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Har ikke lys til å lage noe, men kjøpe noe..! Link anyone? Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Ja, de funker og, jeg liker best biquad, men pringlene ligger på det samme i forsterkning. Så lag det man liker best! Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Her er noe:http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10280 Men du lager jo bedre selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå