Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fast ip sjå lyse! (Veldig dårlig sørvice)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg bestillte for ca. 1 uke siden fast ip fra lyse.

Eg har til nå hatt en intern ip fra lyse og en eksern.

 

Pointe med den faste ipen var jo at den interne ipen skulle vekk og eg skulle ha en faste til og ha ftp og hjemmeside på.

 

Eg ringer inn etter ca en uke og spør om den faste ipen var klar pga. eg ikkje hade fått noe mail ifra dem. En mann tok telefonen og eg tenkte flaks! For dei damene der inne kan jo ikkje en drid. Det har eg merka heile veien.

 

Eg forteller dette om ipen og han som eg snakket med sa at ipen var klar og at den var blitt sendt på mail. Så spør eg vilken mail den har blit sendt på så seie han mailen den har blitt sendt på men den som han sa var jo feil.

Så eg oppgite mailen min og han sa at den skulle bli sendt i løpet av få minutter.

 

Eg ventet så i 15 minutter men ingen mail var kommt.

 

Så eg ringte opp igjen. Da var der en dame som tokk telefonen og da tenkte eg: Dette var uflaks.

 

Så forteller eg om ipen og om at den skulle bli sendt på mail.

 

Det svaret eg får var: Det har ikkje blitt bestillt noe fast ip på den adressen du oppga.

 

Hæ tenkte eg!

 

Dette var rart. Vent litt sier hun eg snakket med.. Så komm hun tilbake etter 2 minutter. Nei eg kan framdeles ikkje se noe. Å der var den vist (ip bestillingen).

 

Der skal være sendt mail til deg.

 

Javel. Men eg har enda ikkje fått noe.

Så bare sa eg hade og la på.

 

Eg gad rett og slett ikkje mer

 

Veldig dårlig sørvice dei har og nå er eg ikkje glae.

 

Men det ska sef ikkje gå ut over dåkke! :thumbup:

 

Sørvice sjå lyse :thumbdown:

 

Va synes dere om dette?

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ringte eg til far og han sendte meg mailen som dei hade sendt til han!

 

Men ipen fønke ikkje!! buhu :cry::(:mad:

 

Alså ipen som sto at eg skulle bruke fønka ikkje og eg er direkte tilkoblet.

Eg prøvde den gamle interne ipen og den fønka men den komme jo ingen andre innpå.

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar
Kanskje du skal spørre noen voksne om hjelp :thumbup::D

Hvor gammel er du da? Regner med at det var rettskrivingen hans du siktet til. Isåfall kan jeg si at det finnes folk med skrivevansker her i verden og det gjør ikke saken bedre for trådstarter at du kommer med slike kommentarer.

 

eddielie30: La hele saken få en dag på seg og ring dem opp i morgen å krev å få snakke med de som er ansvarlige for slike bestillinger. Bruk en høflig tone og hvis de nekter på at det er bestillt fast-ip, så sier du at NÅ vil jeg iallefall bestille og krev en skriftlig bekreftelse.

Lenke til kommentar
Kanskje du skal spørre noen voksne om hjelp :thumbup:  :D

Hvor gammel er du da? Regner med at det var rettskrivingen hans du siktet til. Isåfall kan jeg si at det finnes folk med skrivevansker her i verden og det gjør ikke saken bedre for trådstarter at du kommer med slike kommentarer.

 

eddielie30: La hele saken få en dag på seg og ring dem opp i morgen å krev å få snakke med de som er ansvarlige for slike bestillinger. Bruk en høflig tone og hvis de nekter på at det er bestillt fast-ip, så sier du at NÅ vil jeg iallefall bestille og krev en skriftlig bekreftelse.

Eg er ikkje voksen for og være seriøs.

Eg går på skole enda.

Lenke til kommentar

Jeg har også fått et litt dårlig inntrykk av Lyses kundeservice. Jeg bestilte også fast IP, og har jo litt peiling fra før. Min faste IP ville heller ikke fungere, sendte mail på mail, og fikk bare slike standard svadasvar tilbake; "Har du husket å dobbeltsjekke dine opplysninger", "Kontakt produsent av router" (selv om jeg ikke brukte noen router da!) og så videre.

 

Endte med at jeg fikk kontakt med en person via DirectConnect (!) som fikk en Lyseansatt til å legge mine opplysninger inn på nytt, og da fungerte alt med en gang. Dette ville tydeligvis ikke Lyse sjekke for meg da jeg spurte dem tidligere.

 

Sendte en "hyggelig" mail til kundeservice ang dette etterpå, men den fikk jeg aldri noe svar på. Kanskje like greit, for begge parter.

 

toretors: Ja, IP, maske, gateway og DNS får man via mail.

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...