bOMS Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Av og til når man sitter og jobber (les: later som man jobber) kommer man over diverse rar informasjon om diverse ting. Denne gangen var det prisliste siden til amd jeg kom over og skummet gjennom innholdet. Og da kom jeg over to varianter av A64. Den ene vanlige modellen, og den andre en modell som kalles DTR (Desktop replacement). Regner med at den blir brukt til bærbare, eller hur? Så tittet jeg på modellnummerene og prisen og la merke til at prisen var billigere for DTR modellene enn de "vanlige" modellene med samme ytelsenummer. Så da begynte jeg å lure på litt diverse. 1. Hvilken socket går DTR modellene på? 2. Tilsvarer ytelsen i de forskjellige A64 modellene hverandre sånn ca? 3. Bruker DTR modellene mindre strøm enn den vanlige modellen? Og hvor får man eventuelt tak i disse prosessorene. Alt dette er selvfølgelig litt hypotetisk da jeg ikke fant disse prosessorene i hw.no sin produktguide, og prisene er hentet fra AMD sin prisguide http://www.amd.com/us-en/Corporate/Virtual...104_609,00.html . Men jeg har jo en nysgjerighet som ønsker å bli tilfredsstilt. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Prossesorene får du kjøpt på itbutikken.dk. Billige er de også. 2800+ koster vel en 1300,-kr. Mobile DTR prossesorene er basert på clawhammer kjernen og har derfor 1mb l2 cache i motsetning til 512kb på newcastle kjernen noe som faktisk gjør de kjappere enn 939 winchester på samme hastighet. Jeg mener de utvikler 64w, noe som er mindre enn for vanlige desktop a64. De passer i vanlige 754 hovedkort, men noen hovedkort kan kreve en bios oppdatering. Sist men ikke minst så overklokker de utrolig bra. 2700mhz+ på luft er ikke uvanlig. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Det hørtes jo interesant ut. Kanksje jeg skulle titte litt mer på dem da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå