Gå til innhold

Temperaturen på skjermkortet...

dado

Anbefalte innlegg

Jeg har et PowerColor Radeon X800XT 256MB PCI-E PCI Express, GDDR3, VIVO/DVI skjermkort. Når jeg er i Windows ved vanlig bruk, er temperaturen på 48-50 grader. Når jeg spiller, så pleier temperaturen å stige til 80 grader. Men med en gang jeg går ut av spillet, og inn i Windows, så tar det ca. 2 sekunder og temperaturen går ned til 60-65 grader. Er det normalt med dette skjermkortet? Er det skadelig, eller går det bra..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva menes med tett kabinett? Jeg har et tower-kabinett... Med tre vifter. (80 mm). To leder inn luft, og en leder ut luft. Så det er ganske bra sirkulasjon inni kabinettet. Jeg har lest på mange forumer og der står det at det er helt vanlig at det er 80 grader når man spiller.. Og at de kortene er laget for å tåle mye mer.

Lenke til kommentar

Det er nesten nødvendig å ha en vifte som blåser ut! hvis ikke vil det bli overtrykk i kabinettet ditt (hvor mye avgjøres av hvor tett de er) noe som gjør at viftene går treger (lavere turtall) og du vil ikke få så god sirkulasjon som med en vifte som blåser ut!

Hvis du bare har vifter som blåser ut vil du få undertrykk (noe som er bedre enn det første) men er fortsatt ikke å annbefale!

Nei, både inn og ut samtidig er å annbefale!

Lenke til kommentar

Har gjort det i går. Spiller spill hver dag cirka 5-7 timer,trenger kanskje den for å være sikker. Jeg lurer på en ting til... Temperaturen på CPU er 36 grader når jeg ikke spiller. Men den går opp til ca 55-60 grader når jeg spiller. Er det normalt..? MotherBoard-temperaturen er på 31 grader når jeg ikke spiller. Når jeg spiller går den opp til ca. 41-42.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...