schwenkis Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Er ute etter er rimelig switch for deling av internett tilkobling og lurer på om denne switchen har uplink port. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=6&s=pl Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 "One alternate daisy-chain port for cascade connection to another hub or switch (SMC-EZ6508TX and SMC-EZ6516TX)", står det på SMC sin side, så svaret er ja. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Uansett så trenger du ike uplink port om det så ikke var det på boxen. Alt en uplink-port er er en port som er twistet, slik at du kan bruke en straight tp til å connecte to huber/switcher/whatever/ Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Ja! alle huber og switcher som er brukbare har uplink!! Denne du ser på har uplink. Lenke til kommentar
schwenkis Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: "One alternate daisy-chain port for cascade connection to another hub or switch (SMC-EZ6508TX and SMC-EZ6516TX)", står det på SMC sin side, så svaret er ja. På komplett står det: Produsentens varenummer: SMC-EZ6505TX EU Søkte etter produktet på produsentens hjemmeside, men fant ingenting, så jeg er fortsatt itvil. Men hvordan deler jeg internett tilkobling med en switch som ikke har uplink port? Har dessverre ikke så mye peiling på dette! Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Schwenkis: http://www.smc-europe.com/english/products...tches/65xx.html Lenke til kommentar
schwenkis Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Takk for svarene! Jeg har blitt litt klokere nå, men lurer på en ting til. Er det slik at jeg må bruke krysset kabel fra begge nettverkskortene og en krysset kabel fra switchen til adsl-modemet på denne switchen?? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Den 2002-06-21 14:07, schwenkis skrev:Er det slik at jeg må bruke krysset kabel fra begge nettverkskortene og en krysset kabel fra switchen til adsl-modemet på denne switchen?? Nei, du kan bruke u-krysset kabel mellom pc og switch. Mener det skal gå med u-krysset kabel mellom switch og modem også. Lenke til kommentar
void Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Du trenger ikke bry deg med krysset eller ukrysset TP-kabel med denne Switchen, ser ut som den har autosense på alle portene. Sakset fra beskrivelse:(The 5 port, SMC-EZ6505TX features Auto MDI/MDI-X on each port, providing added functionality and ease of use) Lenke til kommentar
schwenkis Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Takk for svarene folkens! Har nettopp installert nettverket nå, og det fungerer perferkt. Bruker ukrysset kabel fra begge nettverkskortene og en krysset kabel (som jeg hadde liggende) fra switchen til modemet. Kjører Windows XP på den ene maskinen og Windows 98 SE på den andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå