Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Og nå når vi er inne på det? Hvor mye dmg mitigation (armor) i % har en lvl 58-60 wow mob? Både caster og warrior type.

 

Og hvor mye har dere spillene casters i armor (da som % dmg mitigation)?

 

EDIT: sitter å leker meg litt med tall og har funnet ut at jeg som 31/5/15 warrior kan gi en maks skade på 4125dmg med ett enkelt hugg. Dette er da med bruk av execute og mot en "naken" mob. Hmm stemmer ikke dette?

 

Ellers er maks skade jeg kan gi (når mob elelr player ikek er under 20% liv) 1221dmg ved ett enkelt hugg mot en naken mob/player. Dette ved bruk av MS.

 

EDIT2: uff jeg glemmer jo crusader proc osv da men...som base case:)

 

EDIT3: uff igjen..jeg glemte også battle shout:) Mer jeg har glemt?

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som så mange ganger før må jeg igjen søke råd her inne:)

 

I går droppet det sverdet som ikke skulle droppe for meg. Et sverd som jeg viste kom til å knive med doomsawen om plassen i mitt hjerte.

 

Sverdet er http://www.thottbot.com/?i=52161

 

Mitt kjære våpen er jo http://www.thottbot.com/?i=20827

 

Om man ser på ren skade fra våpnene så ser man at dem er temmelig lik. Claymoren har litt mindre dps pga 0.1 sec tregere, men den tar dette igjen med +54 AP vil jeg tro over tid.

 

Ja swordspec eier polearm spec opplegget. Vel joa i utganspunktet, men hør på denne. Swordspec er 5% sjanse til å få et ekstra hugg, som kan critte og bli dodga og alt det der. Jeg mister 5% crit sjanse av et slikt valg. Jeg får også mulighet til imp ham string, men dette veier ikke så mye da jeg kun driver med begrenset pvp grunnet guild tar nok mye tid fremover.

 

Om dere legger merke til chance on hit på doomsawen så ser dere at den i grunnen er ganske bra. Den kan også critte og proc rate er omtrent 5%. Dette har jeg også funnet ut ved bruk av procwatch og det rapporteres også om det på thottbot under doomsawen (post patch 1.10) Denne proccen kan også critte og procce på seg selv osv..Denne proccen fungerer på lik måte som sword spec...altså i form av ekstra hugg, som også kan pareres osv. Det jeg vil frem til er at doomsaw har en slags minor swordspec innlagt. Og med en høy crit rate pga polearm spec så vil sjansen for at proccen critter bli større enn et sverd ville hatt med swordspec...vil jeg tro.

 

I følge mitt dette vil altså denne proccen være det samme som en swordspec bare med potensielt bedre skade. Slik som min char er nå vil et ekstra attack gi meg fra 330 til 405 skade. Mens doomsaw proc som har samme sjanse til å procce som sword spec gi meg fra 322 til 540 i skade. Altså gir doomsaw proc mer skade enn hva swordproc ville gitt meg. Eneste minus er mobs som er imun mot wound (eks golems osv'), men disse er heller sjelden i wow på mitt nivå.

 

+17 STA på claymoren...Ja..dette er utrolig bra

 

Siste punkt er at claymoren ligner på truesilver champion..altså er temmelig kjedelig (noobish) utseende i forhold til doomsawens utrolig forseggjorte grafikk og design. Jeg prøvde dem begge på meg i går..og jeg må si at claymoren ser sørgelig kjedelig ut og ikke minst altfor spinkel ut i forhold til doomsawen.

 

Det skal også nevnes at doomsawen er et 63 lvl våpren, mens claymoren bare 62.

Dessuten er doomsawen rangert som bedre ut fra denne pvp guiden http://forums.worldofwarcraft.com/thread.a...mp=1#post692679

 

 

Nå..hva sier dere mine venner?

 

Jeg heller vel egentlig mot at doomsawen er et bedre våpen pga proccen som kan sammenlignes med en swordspec, men på samme måte gi bedre skade enn swordspec utenom på mobs som er imun mot wound.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Gamer 73:

 

Test begge våpna i et instance som SM for eksemel.

Bruk Damage meter og se hvem våpen du gjør best skade med etter en run med hvert våpen equipet.

 

Jeg brøy meg aldri om formeler og regnestykker da jeg brukte warrioren.

DPS telte alt for meg, derfor testa jeg alle items kombinasjoner i forskjellige instancer som var mulig å ta solo.

 

Ja, det blir sikkert litt feil i forhold til change to hit and damage reduction pga lavere lvl på mobsa. Men et run i høyere instance krever at alle som er med i gruppa buffer og gjør det samme gjennom to runs. Det er ikke alltid enkelt å få til, omtrent umulig vil jeg vel si.

 

En ting til også. Som deg mente jeg før at +5 crit måtte da være bedre en et ekstra attack fra et sverd. Så feil man kan ta, jeg gjorde mye bedre dps med sverd enn med polearm eller øks i instancer.

 

Prøv ut begge våpna før du ber om råd her inne til hva som er best for deg.

Kun praksis teller, ikke teori :)

Lenke til kommentar
Gamer 73:

 

Test begge våpna i et instance som SM for eksemel.

Bruk Damage meter og se hvem våpen du gjør best skade med etter en run med hvert våpen equipet.

 

Jeg brøy meg aldri om formeler og regnestykker da jeg brukte warrioren.

DPS telte alt for meg, derfor testa jeg alle items kombinasjoner i forskjellige instancer som var mulig å ta solo.

 

Ja, det blir sikkert litt feil i forhold til change to hit and damage reduction pga lavere lvl på mobsa. Men et run i høyere instance krever at alle som er med i gruppa buffer og gjør det samme gjennom to runs. Det er ikke alltid enkelt å få til, omtrent umulig vil jeg vel si.

 

En ting til også. Som deg mente jeg før at +5 crit måtte da være bedre en et ekstra attack fra et sverd. Så feil man kan ta, jeg gjorde mye bedre dps med sverd enn med polearm eller øks i instancer.

 

Prøv ut begge våpna før du ber om råd her inne til hva som er best for deg.

Kun praksis teller, ikke teori 

 

Vel..jeg kan ikke helt teste ut helelr da. Det vil koste meg en full respec og muligens tilbake..vi snakket 60+ gull her. Samt at doomsaw har crusader på og det har ikke claymore. :)

 

Men sant nok..praktis telelr mye, men teori har jeg en del å si da:)

 

Det jeg mener med at swordspec kanskje ikke er bedre er pga proccen til doomsawen som proccer like ofte som en swordspec, samt at denne gir i mitt tilfelle teoretisk mer skade enn swordspec ville gjort. Samt at sjansen for at doomsaw proc critter blir 5% høyere pga polearm spec kontra swordspec (-5% crit sjanse)

 

EDIT: og joda..i vanlige tilfeller ville gjerne swordspec vært bedre, men doomsawen har jo denne spesielle proccen som fungerer som et ekstra hugg.

 

Og som du skjønner så må jeg se på teori her, da en test i praksis vil bli svært svært dyr. Men ok...å teste det i praksis hadde nok vært det beste.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Det er ikke i alle situasjoner swordspec er bedre en axe/polarm. En aoe-instensiv kamp der du bruker mye whirlwind/cleave vil axe være bedre en sword, for eksempel nefarian fase 1.

 

Jeg benytter meg svært svært ofte av warrior aoe:) Men kan ikek sword spec procce på hver enkelt av mobsa som man treffer med whirlwind? Elelrs vet jeg at doomsaw proccen proccer på whirlwind, men neppe på hver enkelt mob. Tror det bare er et ekstra attack på den mobben i target. Sikkert slik for swordspec også i grunnen. Så da vil jo egentlig det være bedre å ha +5% ekstra på crit ja som du hevder. Men her er jeg jammen ikke sikker.

Lenke til kommentar
Hvordan ser folk på Warriors som kun holder seg til 2h våpen og nekter å bruke skjold ? Er det forventet at Warriors skal ha utstyr til både damage og tanking eller ?

5998992[/snapback]

 

Jeg personlig synes dette er tøvete, hvis han skal tanke bosser, ja sågar også "tier 0" instance bosser.

 

Selvom jeg bare er offtank i mitt guild sine runs, har jeg også tank gear i tillegg til DPS-gear.

 

Er ikke warriorn du snakker om noe form for tank, er det bare bra å bruke 2hander :>

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Join som dps, så går det nok helt greit. Nå som instancer som Stratholme, Scholomance og *BRS har fått redusert antall spillere, er det mindre rom for slark, så tanker bør faktisk tanke.

5999249[/snapback]

men skal man ta baron run på 45 min så er nok en dps warrior (som tanker bossene) å foretrekke :)

Lenke til kommentar
Join som dps, så går det nok helt greit. Nå som instancer som Stratholme, Scholomance og *BRS har fått redusert antall spillere, er det mindre rom for slark, så tanker bør faktisk tanke.

5999249[/snapback]

 

Jeg synes det er betraktelig mye lettere å tanke trashmobs i zerker stance med 2h, spammer whirlwind gjør skade nok til å tanke langt flere mobs, blir litt mer intensivt for healer ja, men det kompenseres litt av at han ikke trenger å heale skjøre clothies hele tia når de tar aggro. Bosser er selvfølgelig 1h + shield. I alle fall i slike instancer er det mer effektivt(ender lett opp blant toppen av damagedealers) og det er lettere imo.

Lenke til kommentar
Joda, men det er gjerne et litt spesielt tilfelle. Baron-run på 45 minutter er ikke noe folk i grønt gear prøver seg på. Der må absolutt alle være 110% fokusert, der er det ikke rom for folk som lagger, har sinte mødre eller må spise middag i tide og utide.

 

2h i Strat med en gruppe som nettopp har blitt 60.. gudd løkk.

5999602[/snapback]

 

jeg hjalp nettopp 3 alts i guilden å tanke 2h på 41 mins i strat :)

 

druid mage Priest og jeg.

 

de sto som regel bare å heala :)

Lenke til kommentar

wow dark hehe...ja du får gå for den:)

 

Etter nøye lesning har jeg hørt at +hit cap ikke er på 4% for oss 2H warriors. Men nærmere 5%. Dette har selvsagt mer å si når man kjemper mot mobs høyere lvl enn deg selv. Men slik jeg ser det nå så kommer jeg til å få +5% på hit. STA får seg en saftig smell på hele 240 HP :( dette svir mer enn jeg tåler! Men men...får bruke libram og prøve å mitigate HP loss.....*sukk*

 

EDIT: egentlig ikke cap jeg mener da...men hva man bør ha i +hit mer

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...