Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvoran funker blood craze?

totale hp er det maks hp eller den-hp-du-har-når-du-motar-crit hp?

Hvis det er total hp så stemmer ikek min, har 1300 (+/-) og har 2/3 i bloodcraze (jobber meg nedover) så får jeg kun 13-15 hp hvert tick...

Plagsomt :S

 

edit: har nå 3/3 får fortsatt like lite hp, utrolig plagsomt....

Endret av chokke
Lenke til kommentar
hvoran funker blood craze?

totale hp er det maks hp eller den-hp-du-har-når-du-motar-crit hp?

Hvis det er total hp så stemmer ikek min, har 1300 (+/-) og har 2/3 i bloodcraze (jobber meg nedover) så får jeg kun 13-15 hp hvert tick...

Plagsomt :S

 

edit: har nå 3/3 får fortsatt like lite hp, utrolig plagsomt....

5921478[/snapback]

 

3% av 1300 hp er 39, fordelt på 3 ticks blir 13.

Lenke til kommentar
hvoran funker blood craze?

totale hp er det maks hp eller den-hp-du-har-når-du-motar-crit hp?

Hvis det er total hp så stemmer ikek min, har 1300 (+/-) og har 2/3 i bloodcraze (jobber meg nedover) så får jeg kun 13-15 hp hvert tick...

Plagsomt :S

 

edit: har nå 3/3 får fortsatt like lite hp, utrolig plagsomt....

5921478[/snapback]

 

3% av 1300 hp er 39, fordelt på 3 ticks blir 13.

5922012[/snapback]

faen. Litt regne feil hos meg :blush:

Lenke til kommentar

noen spm om tanking :)

1: heroic strike, lager masse aggro. Men er det tillegs skaden som er ekstra aggro eller hele hitten? la oss si at en heroic strike-skade er 3 threat. du slår med et våpen og skader 100, HS legger til 15 skade (kun teoretisk), du skader da totalt 115 skade på HS, men er det 115*3 eller 100+(15*3)?

2: Revenge, enda mer aggro, men lager en revenge crit dobbelt så mye aggro som en vanlig, eller er det xxxx-threat+(1 threat * revenge skade)?

 

Håper dere skjønner hva jeg lurer på for jeg suger på å skrive :S

Lenke til kommentar
noen spm om tanking :)

1: heroic strike, lager masse aggro. Men er det tillegs skaden som er ekstra aggro eller hele hitten? la oss si at en heroic strike-skade er 3 threat. du slår med et våpen og skader 100, HS legger til 15 skade (kun teoretisk), du skader da totalt 115 skade på HS, men er det 115*3 eller 100+(15*3)?

2: Revenge, enda mer aggro, men lager en revenge crit dobbelt så mye aggro som en vanlig, eller er det xxxx-threat+(1 threat * revenge skade)?

 

Håper dere skjønner hva jeg lurer på for jeg suger på å skrive :S

5925268[/snapback]

 

Jeg skal ikke uttale meg saa veldig bastant her, men jeg ville tro at den damagen som disse abilityene gj0r generer en prrosentvis st0rre threat pr dmg enn "vanlig" dmg. Hvis f. eks. 100 dmg vanligvis tilsvarer 100 threat (tall tatt ut av det blaa), vill en HS for totalt 100 dmg generere 100 threat * faktor, f.eks 130 threat. Vet ikke hva denne, men er tror i alle fall det er teorien bak. Dersom det var en fixed amount som ble lagt til, altsaa at 100 dmg med HS tilsvarte 100 + fixed amount threat, , f.eks 10 (100+10=110) saa ville ikke skillen scale med utstyret og skillen ville blitt ubrukelig i engame raiding naar dmg er en god del h0yere enn naar man nettopp har dinga 60.

 

Stemmer dette?

 

Men dette kan sikkert Likferd, PcT og andre mer garvede spillere sikkert mye mer om enn meg. Tror ogsaa det skal vaere en thread paa warriorforumet, enten paa EU eller US, som gaar ganske grundig gjennom theorycraft for warriors. Mener ogsaa aa huske at den er linket her i threaden en plass, men cba til aa lese gjennom hele greia...

Lenke til kommentar

Sunder armor, Heroic Strike & Revenge gir en viss mengde threat, uavhengig av dmg. Husker ikke helt verdiene i hodet, men sunder armor gir VELDIG mye threat, så det er bare spamme sunders (gir like mye threat ved hvert slag uansett om mob'en har 5 debuffs eller ikke, så bare spam som en gal) & litt revenge av og til så skal du ikke ha noen aggro problemer.

 

Klarer ikke å finne tråden igjen, men på wow forumet en plass var det en meget godt forklart guide som ga alle tall om dette.

 

Kan legge til at Taunt virker ganske forskjellig fra endel folks oppfatning. Taunt gir ikke mer threat/aggro så lenge mob'en fokuserer på deg. Har sett en del warriors opp igjennom tiden som bruker taunt hele tiden, og dette er bortkastet.

 

eks: Warrior har 100 i threat, rogue'en har 90, og dermed fokuserer mob'en på warrior'en så lenge han har 10% eller mer threat. Bruker warrior Taunt her, vil det ikke ha noe så si, tallene vil fremdeles være 100 & 90.

Las oss si så at rogue'en critter som en gal, og får 110 i threat. Mob skifter til rogue som nå har 10% mer threat enn warrior. Ved å bruke taunt, vil warrior'en få 110 i threat (akkurat det samme som mob'ens target), og mob vil skifte target. Hvis rogue'en fortsetter å angripe, samtidig som warrior ikke klarer å få over 10% mer threat enn rouge'en, vil mob'en skifte tilbake til rouge'en etter ca 3sec.

Lenke til kommentar

kan dem av dere som har peiling på +hit komme å forklare igjen. finner ikke postene deres..denne tråden er way to big:)

 

Altså jeg har hørt at for en MS 2H warrior som meg selv så er + hit cappet på 5%...men hva vil det egentlig si? vet at instant attacks har 5% chance to miss. vil det si at jeg aldri bommer på en mobb lenger med 5% + på hit? dvs med instant attacks.

 

Uansett tror jeg det nye målet mitt er å nå 5% + på hit før jeg begynner å tenke på critten igjen. Den er jo på deilige 25.5% nå uansett.

 

Og titanic leggings vil øke min hit til 4% :) Nå gjelder det bare å skaffe 9 arc bars til så er legginsa i boks:)

Lenke til kommentar
Sunder armor, Heroic Strike & Revenge gir en viss mengde threat, uavhengig av dmg. Husker ikke helt verdiene i hodet, men sunder armor gir VELDIG mye threat, så det er bare spamme sunders (gir like mye threat ved hvert slag uansett om mob'en har 5 debuffs eller ikke, så bare spam som en gal) & litt revenge av og til så skal du ikke ha noen aggro problemer.

 

Klarer ikke å finne tråden igjen, men på wow forumet en plass var det en meget godt forklart guide som ga alle tall om dette.

 

Kan legge til at Taunt virker ganske forskjellig fra endel folks oppfatning. Taunt gir ikke mer threat/aggro så lenge mob'en fokuserer på deg. Har sett en del warriors opp igjennom tiden som bruker taunt hele tiden, og dette er bortkastet.

 

eks: Warrior har 100 i threat, rogue'en har 90, og dermed fokuserer mob'en på warrior'en så lenge han har 10% eller mer threat. Bruker warrior Taunt her, vil det ikke ha noe så si, tallene vil fremdeles være 100 & 90.

Las oss si så at rogue'en critter som en gal, og får 110 i threat. Mob skifter til rogue som nå har 10% mer threat enn warrior. Ved å bruke taunt, vil warrior'en få 110 i threat (akkurat det samme som mob'ens target), og mob vil skifte target. Hvis rogue'en fortsetter å angripe, samtidig som warrior ikke klarer å få over 10% mer threat enn rouge'en, vil mob'en skifte tilbake til rouge'en etter ca 3sec.

5947337[/snapback]

 

La oss si at stillingen er som du beskriver. Warrior 100, rogue 110. Warrior bruker taunt og moben angriper han. Begge slutter aa angripe moben. Hva skjer naar taunt perioden gaar over? Slik jeg har forstaatt det vil moben da gaa tilbake til roguen. Warrior forstatt 100 og rogue fortsatt 110. Jeg trodde ikke taunt ga threat, men at det var en "separat greie" som tvinger moben til aa angripe deg og gir deg tid til aa lande en sunder og to, eller hva det naa maatte vaere som skulle til for aa faa aggro tilbake. Har jeg misforstaatt?

Endret av Marker
Lenke til kommentar
kan dem av dere som har peiling på +hit komme å forklare igjen. finner ikke postene deres..denne tråden er way to big:)

 

Altså jeg har hørt at for en MS 2H warrior som meg selv så er + hit cappet på 5%...men hva vil det egentlig si? vet at instant attacks har 5% chance to miss. vil det si at jeg aldri bommer på en mobb lenger med 5% + på hit? dvs med instant attacks.

 

Uansett tror jeg det nye målet mitt er å nå 5% + på hit før jeg begynner å tenke på critten igjen. Den er jo på deilige 25.5% nå uansett.

 

Og titanic leggings vil øke min hit til 4% :) Nå gjelder det bare å skaffe 9 arc bars til så er legginsa i boks:)

5947503[/snapback]

 

Mot andre players og mobs på lvl 60 har du en 95% sjangse for å treffe (med 2H) dem på alle attacks. Får du +4% har du 99% sjangs til å treffe. Det er ikke mulig å få 100%, så cap er på +4% to hit (veldig mange tror det er +5%, men dette er altså ikke korrekt). Mot mobs med høyere lvl enn 60, synker sjangsen din for å treffe med tilsvarende %. lvl 61=94%, 62=93% osv.

Lenke til kommentar
Sunder armor, Heroic Strike & Revenge gir en viss mengde threat, uavhengig av dmg. Husker ikke helt verdiene i hodet, men sunder armor gir VELDIG mye threat, så det er bare spamme sunders (gir like mye threat ved hvert slag uansett om mob'en har 5 debuffs eller ikke, så bare spam som en gal) & litt revenge av og til så skal du ikke ha noen aggro problemer.

 

Klarer ikke å finne tråden igjen, men på wow forumet en plass var det en meget godt forklart guide som ga alle tall om dette.

 

Kan legge til at Taunt virker ganske forskjellig fra endel folks oppfatning. Taunt gir ikke mer threat/aggro så lenge mob'en fokuserer på deg. Har sett en del warriors opp igjennom tiden som bruker taunt hele tiden, og dette er bortkastet.

 

eks: Warrior har 100 i threat, rogue'en har 90, og dermed fokuserer mob'en på warrior'en så lenge han har 10% eller mer threat. Bruker warrior Taunt her, vil det ikke ha noe så si, tallene vil fremdeles være 100 & 90.

Las oss si så at rogue'en critter som en gal, og får 110 i threat. Mob skifter til rogue som nå har 10% mer threat enn warrior. Ved å bruke taunt, vil warrior'en få 110 i threat (akkurat det samme som mob'ens target), og mob vil skifte target. Hvis rogue'en fortsetter å angripe, samtidig som warrior ikke klarer å få over 10% mer threat enn rouge'en, vil mob'en skifte tilbake til rouge'en etter ca 3sec.

5947337[/snapback]

 

La oss si at stillingen er som du beskriver. Warrior 100, rogue 110. Warrior bruker taunt og moben angriper han. Begge slutter aa angripe moben. Hva skjer naar taunt perioden gaar over? Slik jeg har forstaatt det vil moben da gaa tilbake til roguen. Warrior forstatt 100 og rogue fortsatt 110. Jeg trodde ikke taunt ga threat, men at det var en "separat greie" som tvinger moben til aa angripe deg og gir deg tid til aa lande en sunder og to, eller hva det naa maatte vaere som skulle til for aa faa aggro tilbake. Har jeg misforstaatt?

5947513[/snapback]

 

Du har misforstått ja. Warrior'en må som sagt få 10% mer threat enn rogue'en etter han taunter, ellers vil mob'en gå tilbake til rouge'en. Keyword'et her er 10% ;) I ditt eksempel vil begge ha 110 i threat.

Lenke til kommentar
Sunder armor, Heroic Strike & Revenge gir en viss mengde threat, uavhengig av dmg. Husker ikke helt verdiene i hodet, men sunder armor gir VELDIG mye threat, så det er bare spamme sunders (gir like mye threat ved hvert slag uansett om mob'en har 5 debuffs eller ikke, så bare spam som en gal) & litt revenge av og til så skal du ikke ha noen aggro problemer.

 

Klarer ikke å finne tråden igjen, men på wow forumet en plass var det en meget godt forklart guide som ga alle tall om dette.

 

Kan legge til at Taunt virker ganske forskjellig fra endel folks oppfatning. Taunt gir ikke mer threat/aggro så lenge mob'en fokuserer på deg. Har sett en del warriors opp igjennom tiden som bruker taunt hele tiden, og dette er bortkastet.

 

eks: Warrior har 100 i threat, rogue'en har 90, og dermed fokuserer mob'en på warrior'en så lenge han har 10% eller mer threat. Bruker warrior Taunt her, vil det ikke ha noe så si, tallene vil fremdeles være 100 & 90.

Las oss si så at rogue'en critter som en gal, og får 110 i threat. Mob skifter til rogue som nå har 10% mer threat enn warrior. Ved å bruke taunt, vil warrior'en få 110 i threat (akkurat det samme som mob'ens target), og mob vil skifte target. Hvis rogue'en fortsetter å angripe, samtidig som warrior ikke klarer å få over 10% mer threat enn rouge'en, vil mob'en skifte tilbake til rouge'en etter ca 3sec.

5947337[/snapback]

 

La oss si at stillingen er som du beskriver. Warrior 100, rogue 110. Warrior bruker taunt og moben angriper han. Begge slutter aa angripe moben. Hva skjer naar taunt perioden gaar over? Slik jeg har forstaatt det vil moben da gaa tilbake til roguen. Warrior forstatt 100 og rogue fortsatt 110. Jeg trodde ikke taunt ga threat, men at det var en "separat greie" som tvinger moben til aa angripe deg og gir deg tid til aa lande en sunder og to, eller hva det naa maatte vaere som skulle til for aa faa aggro tilbake. Har jeg misforstaatt?

5947513[/snapback]

 

Du har misforstått ja. Warrior'en må som sagt få 10% mer threat enn rogue'en etter han taunter, ellers vil mob'en gå tilbake til rouge'en. Keyword'et her er 10% ;) I ditt eksempel vil begge ha 110 i threat.

5947543[/snapback]

 

Det vil med andre ord si at Taunt faktisk gir threat. Det vil ogsaa si at det ikke er HELT bortkastet aa bruke Taunt hvis det knives litt om aggro, si f. eks. at warrior har 100 og rogue 105, saa vil warrior hoppe til 105 ved aa bruke taunt og rogue maa enda h0yere.

 

Ser at dette blir litt hypotetitisk, men naar vi f0rst leker theorycraft :)

 

EDIT: Det viste seg aa vaere feil. Taunt gir warrioren samme threat som den som har aggro, saa saa lenge warrior selv har aggro, skjer ingenting.

 

Linken var forresten: WoW EU Warrior Forum Thread - Cut'n'pastet fra US forum

Endret av Marker
Lenke til kommentar
Mot andre players og mobs på lvl 60 har du en 95% sjangse for å treffe (med 2H) dem på alle attacks. Får du +4% har du 99% sjangs til å treffe. Det er ikke mulig å få 100%, så cap er på +4% to hit (veldig mange tror det er +5%, men dette er altså ikke korrekt). Mot mobs med høyere lvl enn 60, synker sjangsen din for å treffe med tilsvarende %. lvl 61=94%, 62=93% osv.

 

AHH ok..tusen takk. Da stopper min + to hit jakt når jeg har fått meg titanic leggings:):):thumbup:

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

nå mine kjære warriorvenner vil jeg ha deres råd til hvilke områder jeg må fikse på til dmg dealing:)

 

Jeg har for tiden.

 

HP: 4700 (denne skal trimmes med 2 stk libram of constitution til 200 mer HP) Målet mitt er 5k HP

 

Armor: rundt 4600-4700 (denne har jeg egentlig ingen planer om å forbedre)

 

AP: 712 (etter at valor bracers droppet for meg har jeg valgt å bruke disse i stedet for mine heroism som jeg bruker til tanking...pga 4 deler valor gir 40 mer AP:))

 

Crit sjanse: 25.5% i berserker (denne vil jeg prøve å øke når +4% på hit er nådd)

Det rare er at vår guild rogue målte en crit sjanse på 30% hos meg når vi hadde spilt sammen hele dagen sist lørdag:) Men det var nok bare en god crit dag for meg:)

 

chance to hit: 2% (denne vil bli på 4% så snart jeg har skaffet meg 9 mer arc bars til titanic leggings)

 

Da jeg elsker både valorhjelmen og mitt våpen doomsaw så er det ikke aktuelt å bytte disse ut. OM ikke det dropper et epic sverd. Jeg vil ikke ha løvehjelmen på noen måte selv om den er epic.

 

Så kom med dommen deres. Hvor ville dere satset på forbedringer?

 

Det må nevnes at jeg er 31/5/15 build og akter å beholde det slik pga at jeg er MT2/OT i guildet, mens jeg egentlig spilelr wow pga dmg dealing. Dmg deling er det som gjør wow gøt. Tanking annser jeg som jobb:)

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Gamer 73:

 

Hva hansker har du?

Har du ikke Stronghold sett de som neste mål på listen din.

 

Ja, jeg ser du sier Lionheart er stygg, er enig med deg i det så det holder.

Men dog.. DEN ER UBER OG IMBA, BESTE PVP / DPS HJELM FOR WARRIORS srry for capslock mode :):)

Og det er faktisk sant om du vil ha mere crit. (som du har planer om)

 

Beste innvesteringen jeg noen gang gjorde hvertfall, og da du har gått for de fine Titanic leggsa får du jaggu skaffe deg resten av uber itemsa også :D

 

Gå inn i innstilliger i wow, ta av show helm. Problem løst :)

 

:p bah redigerte innlegget sitt gjorde han og :p hehe

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...