gamer73 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Valorhjelmen er ganske bra, bruk den du er ikke spesiellt glad i Tier1 pvp sett selv, siden den mangler en god del Attack power. Med valor settet har du masse strength og Hordene kommer til å merke det når Mortal striken din sitter Det skal jeg:) Men vil har pvp rank 10 sette pga looks:) Endret 20. mars 2006 av gamer73 Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Gamer 73: Til pvp og dps ville jeg valgt Fury Visor + 1 til critt og hit er meget bra bonuser. +18 Strength er også bra. Skal du ha noen bedre enn den er neste på lista Lionheart etter min mening. Helm of Valor har en bra stamina bonus, men det kan du ta igjen på andre items. Foresten gratulerer med ny guild Hyggelig å se at du kom deg inn i en guild som driver på i mc. Selv er jeg lei hele warrioren min om dagen. Har ikke spilt på han på en uke nå. Rerolla til en Allaince og spiller prest nå. Kommer nok ikke til å være aktiv på warrioren fremover. Ble lei av konstant farming av gull og maths for å raide 5 ganger i uka. Synes liksom ikke de få bonusene noen nye epics gir meg er verdt all tiden. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Gamer 73: Til pvp og dps ville jeg valgt Fury Visor + 1 til critt og hit er meget bra bonuser. +18 Strength er også bra. Skal du ha noen bedre enn den er neste på lista Lionheart etter min mening. Helm of Valor har en bra stamina bonus, men det kan du ta igjen på andre items. Foresten gratulerer med ny guild Hyggelig å se at du kom deg inn i en guild som driver på i mc. Selv er jeg lei hele warrioren min om dagen. Har ikke spilt på han på en uke nå. Rerolla til en Allaince og spiller prest nå. Kommer nok ikke til å være aktiv på warrioren fremover. Ble lei av konstant farming av gull og maths for å raide 5 ganger i uka. Synes liksom ikke de få bonusene noen nye epics gir meg er verdt all tiden Du har rett i det med crit og hit, men 5 deler valor som jeg har gir meg +20 AP. Føler egentlig at jeg har nok crit sjanse med 23% i berserker stance. Og siden jeg omtrent aldri sloss mot mobs høyere enn lvl 60 når jeg går DPS så trenger jeg ikke egentlig mer hit sjanse....selv om det hjelper litt i pvp. MEN forskjellene er ikke store nok til at jeg ikke vil bruke valor helm nå. Den passer så sinnsykt bra til min human warrior. Vil helst bruke valorhjelmen til jeg blir rank 10. eventuelt skaffer meg løvehjertehjelmen. Edit: Så med at jeg får 20+ AP fra settbonus så kan man egentlig si at valorhjelmen gir meg +25 i STR:) Men jeg går nok glipp av litt mer enn en halv % crit sjanse. Men STA bonusen er grei å ta med. Nærmer meg 5k HP med DMG gear. Endret 20. mars 2006 av gamer73 Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Gamer 73: Hehe for meg har alltid critt og hit vært viktigere en litt stamina. Stamina kan man hente fra andre enchants eller items. Men derimot critt og hit er det ikke mange items som har. Hadde ofra den attackpowern og stamina for de statsa der men det er jo meg. Tenker nå spesilet på at det sikkert blir mc på deg snart og da spørs det hvem rolle du skal ha der tank eller dps. Jeg tror du gjør bedre dps med Fury Wisor pga de bonusene på critt og hit. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Joda sant det. Men som dem sier så er AP og STA kraftig nedvurdert i pvp:) Eksemplevis for et par dager siden da jeg var DPS warrior i baron 5 man. Vi hadde to warriors og jeg gir sinnsykt mye mer skade enn ham andre så da ble jeg DPS. Forøvrig så kriget meg og magen om å være på DMG top. Hver av oss med noen og 30% hver. Problemet var jo at presten måtte holde både meg og tanken under konstant healing...tanken holdt jo muligens på hovedmobbens, mens dem andre stort sett hugget løs på meg. Og hadde ikke jeg hatt den relativt solide Hp'en jeg har så hadde vi wipet mang en gang. Men vi døde foran Baron. Når jeg tenker meg om så skulle jeg tanket ham da MT'en vår gikk ned som en kule. Men nok en gang var det vår shadowspecced prest som gikk tom for mana. Nå skriker vi alle på at han skal respecce til holy.... Så slik som min rolle er for tiden så trenger jeg mye STA som DMG dealer. I går kjørte vi ST (4-man) Og vi lo oss i hjel når det faktisk gikk bedre med oss 4 fremfor vanligvis 5. Vår kjære udugelige palavenn kunne ikke spille hehe. Magen vår fant ut at vi gjorde det bedre pga at vår palavenn ikke rotet rundt i skjermbildet som han ellers gjør. Og at det da var lettere å få oversikt over mobbene hehehehe.. EDIT: Uansett så må jeg jobbe med AP. Nåværende AP er 666 i dmg gear. ubuffa og uten shout selfen. Men bør man ikke ha en 800 i AP ubuffet og uten shout? Kan prøve å sjonglere litt på mine enchants... Endret 20. mars 2006 av gamer73 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Men nok en gang var det vår shadowspecced prest som gikk tom for mana. Nå skriker vi alle på at han skal respecce til holy.... 5781387[/snapback] Er det ikke da bedre at du respeccer til 0/0/51, så slipper han å bruke så mye mana på deg? Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Er det ikke da bedre at du respeccer til 0/0/51, så slipper han å bruke så mye mana på deg? Du har jo alltid en løsning på alt:) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Mja, siden du er så kjapp med å foreslå hvordan andre skal spille, kan du jo gå foran med et godt eksempel. Dps kan jo roguer, huntere, mager og warlocks ta seg av. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Gamer 73: Har 754 unbuffa, kunne hatt mer med å bruke andre leggs men det er prøvd og var bare tull. Bytta ut rank 8 leggsa med Hakkar leggs til dps, og jeg gjorde dårligere dps. Dette målte jeg i BWL ved to anledninger. Så derfor ofrer jeg stamina og attackpower til fordel for mere critt. Eneste jeg har ofra critt på er bracers. Bruker might der pga stamina bonusen. Kommer jeg til å spille mere på warrioren skal jeg gå for det her. Bytte ut Painweaver med denne http://www.thottbot.com/?i=37360 Bua med denne http://www.thottbot.com/?i=38825 Amuletten med denne http://www.thottbot.com/?i=36832 Belte med dette http://www.thottbot.com/?i=40573 Eneste jeg finner som fornuftig å oppgraddere fra mitt spillesynspunkt nå. Fleste i guilden har allerede det utstyret så jeg kan få det rimelig billig uten for mye raiding og dkp. Får se om lysta er der Edit: La din onde 666 Attackpower være du hehehe Endret 20. mars 2006 av Darkrevan Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Mja, siden du er så kjapp med å foreslå hvordan andre skal spille, kan du jo gå foran med et godt eksempel. Dps kan jo roguer, huntere, mager og warlocks ta seg av. Nå er du litt slem:) Presten var sier han kommer til å gå holy på lvl 60 uansett. Også etter eget ønske. Han valgte shadow for å grinde seg opp til lvl 60 fortest mulig. Han vil helst vente med å respecce til patch 1.10 pga som han sier..da vil ha få det gratis:) Presten vår pvp'er ikke i det hele tatt, men om han hadde gjort det så hadde jeg forstått ham godt om han ikke ville over til holy. Men saken er at det finens ingen grunn for ham å ikke gå over til holy. Og dette er han enig i. Det er bare tidspunktet når han skal gjøre det som vi flammer han om. hehe. OG saken har jo vært at jeg har vært "gruppens" main DPS'er opp til nå. Nå begynner jo magen å ta meg kraftig igjen. Selvsagt liker jeg helst å være DPS'er fremfor tank, men jeg vet at på det tidspunktet det svarer seg for gruppen at jeg spiller som tank i stedet for DPS'er så stiller jeg selvsagt opp som tank. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 joa dark... Litt av problemet er at mine og dine oppgaver som warrior er litt forskjellig. Du er omtrent 100% dps, mens jeg må på mange måter spille mange roller som warrior. Jeg må tilpasse mine stats til mine RL-venner, slik at vi får mest mulig ut av våre 5-mans runs:) Samtidig som jeg ikke må nerfe meg fullstendig til pvp. Av dem 5 er jeg den enste som pvp'er. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Gamer 73: Skjønner deg Ville bare prøve å forklare hvorfor man kan ofre litt stamina mot litt critt dps messig. Husk at man alltid er buffa i et instance så et par 100hp er ikke crusial for å si det slik. Du kan jo teste ut i noen instance runs og kjøre dps meter for å se hvordan Valor gjør seg i forhold til Fury Visor? Noen jeg har lyst til at du skal gjøre er å bruke alt du har av critt gear og booste deg selv med Elixir of Mongoose. Kjør så et instance for å se effekten det gir. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Noen jeg har lyst til at du skal gjøre er å bruke alt du har av critt gear og booste deg selv med Elixir of Mongoose. Kjør så et instance for å se effekten det gir. Jepp! Artig at du nevner det for jeg var tenkt å skrive et innlegg om nettopp den Elixieren. For den Elixiren bruker jeg alltid når jeg er DMG dealer:) I tillegg bruker jeg også Elixir of giant STR (om det var det den het). Det har seg slik at både presten og magen kan lage begge disse. Så jeg får alltid av dem når vi spiller sammen. Som en "tusen takk for DMG din" gave:) Joa hehe..jeg kunne nok prøvd å sammenligne dem med dmg meter, men om man regner ut dem harde stats forskjellene så er dem ikke store (med tanke på at jeg får +20 AP om jeg bruker valor hjelmen pga settbonus). Eneste forskjell er jo at med fury visor får jeg 0.6-0.65 mer crit sjanse. Mot alle mobs, til og med lvl 60 har jeg 5% sjanse til å misse uansett hva jeg har i +hit. Og siden mobsa jeg kjemper mot aldri er over lvl 60 (untatt kanskje noen bosser som jeg tanker uansett) så nulles denne hit fordelen ut i pve. MEN som sagt. Valor hjelmen er så skamrå på min kriger at det skal nok en løvehjerte hjelm til for at den skal byttes ut. Jeg har jo self nå "show helm" hakket på....dette hadde jeg aldri før:) Får jeg løvehjerte så klikkes selvsagt "show helm" av igjen da denne er skamstygg:) EDIT: la oss se litt på talla.. Valor hjelmen: 15str = 30AP + 20 AP (for 5 deler valor) = 50AP Fury visor : 18str=36 Konklusjon= Valor er best! Valor hjelmen: 9 agi = 0.36 crit sjanse Fury : 1%crit Konkl.= Fury best Valor hjelmen: 23 Sta = 230 HP Fury = 0 Konkl.= Valor best Valor har også spirit som hjelper på men ikke av betydning. Fury har +1% hit....som i mitt tilfelle nulles ut pga av 5% miss chanse uansett på alle mobsa jeg kjemper mot. (Dette gjelder self ikke pvp) IT COMES DOWN TO; Jeg mister 0.67 crit sjanse med å velge valor, men vinner 230HP og 14 AP. For meg er det nok til å velge valor pga mine oppgaver som warrior. Det skal også nevnes at jeg byttet ut +7agi til +7 str på hanskene for å øke på AP'en. Dette gjorde jeg etter at jeg fikk en ring med +1 crit. siden jeg føler jeg har nok crit men mangler AP. Endret 20. mars 2006 av gamer73 Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 blir standing 4 denne uken, ca 250k fra standing 1. lurer på hvor langt dette vil ta meg. er 46% forbi rank 10 nå Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er det ikke da bedre at du respeccer til 0/0/51, så slipper han å bruke så mye mana på deg? 5781424[/snapback] 0/0/51? Skal du gå tank går du 13-5-33. Ikke 0/0/51. Har du det må du makse ut totalt ubrukelige talents og skippe enda mer brukelige talents. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Nå var vel hovedessensen av den kommentaren mer "la nå andre klasser få spille i fred". At 51 i prot blir litt muffens er jeg helt med på, men jeg tror også noen mener at 51 i holy = en bra healer. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Fury har +1% hit....som i mitt tilfelle nulles ut pga av 5% miss chanse uansett på alle mobsa jeg kjemper mot. (Dette gjelder self ikke pvp) 5782100[/snapback] Eh, tror du har misforstått noe. +hit items er der nettopp for at skal minske missraten din. En level 60 warrior har 5% missrate med 2h våpen mot en level 60 mob. Har du +5 to hit, har du 100% hitrate, altså du kan ikke misse mot level 60's Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Mnei, jeg er vitterlig ganske sikker på at man har 5% missrate uansett om man sloss mot en lvl60-mob eller en fwuffy bunnywabbit (ikke lvl60). Sloss du, som lvl60, mot en lvl63-mob, derimot, øker missraten betraktelig. Dualwielder du, treffer du mye mindre med offhanden, og "% to hit"-items hjelper på dette. Jeg mener også at +x to weaponskill hjelper på dette. At f.eks. en orc warrior med 2x 1h økser (305 weaponskill) vil ha lavere missrate enn en human warrior med de samme øksene (300 weaponskill). Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Har +12% to hit på roguen, -bommer- aldri på en special. Hvite attacks misser fremdeles litt, men har ikke fylt opp alle de 24% ennå. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Du har 5% miss selv mot critters ja, men har du 5% to hit fra items misser du ikke, punktum. På mobs som er over level 60 har du mer miss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå