Gå til innhold

Den store Warrior tråden..

Anbefalte innlegg

Altså, Blazing rapier er ikke noe voldsomt bra, og ikke verdt gullet du betaler. Kanskje kjekk å ha på 51, men på 60 har du masse bra å velge mellom. Hvorfor ikke ta noen runs til Strat/Scholo/DM/BRS eller ZG og plukk opp noen av disse. Bone slicing hatchet og Hedgecutter har jo fine tankestats i tillegg til kjapp hastighet, men førstnevnte må du sloss med huntere for å få. Selv plukket jeg opp Silent fang fra Scholo i går, en fin erstatning for Axe of Rin'Ji.

joda...jeg vet det ikke er så bra:) Reaksjonen min var heller ment som en spøk:)

Men uansett så takk for tips. skal se etter et bedre egnet tankevåpen. Vi tanks trenger jo stats mer en proc på wpn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I helgen MT'et jeg Omen. Vi var vel en rundt 20 stk..alle randoms og ukjente med hverandre hehe..

En elelr annen fant ut at jeg skulle være MT, sikkert pga at jeg var den eneste warrioren som snakket i raidchat.

Uansett så angrep jeg. Men Omen slår sinnsykt hardt og jeg døde to ganger pga manglende healing. Så var den en kar som skrek; ALL Healers HEAL only MT. Med at rundt 4 healers konstant byttet på å heale meg så klarte dem etterhvert å holde meg i live. Og til min overaskelse fant jeg ut at det nyttet å bruke shield block (noe jeg aldri har brukt før egentlig). Jeg la merke til at når omen renset seg for 5Xsunder armor, hvorpå jeg måtte applye alle 5 sunder igjen, så tok jeg mer skade enn når jeg konstant trykket på shield block. Omen var klistret på meg i rundt 8 min før han døde. DEt var enormt kult å få lov til å MT'e min til nå aller vanskeligste boss. Dem var storfornøyd med tankingen og roste meg opp i skyene, self pga dem klarte questen:)

For meg var det kult å finne ut at shield block faktisk hjelper. Men som nevnt her en gang...det funker nok best mob mobs(bosser) som slår så hardt at healer har problemer med å mitigere.

Lenke til kommentar
For meg var det kult å finne ut at shield block faktisk hjelper. Men som nevnt her en gang...det funker nok best mob mobs(bosser) som slår så hardt at healer har problemer med å mitigere.

5521011[/snapback]

Om du faktisk leser hva shieldblock faktisk gjør, hadde du sett at du ikke trengte å tanke en boss for å finne ut at det hjelper :roll:

Lenke til kommentar
Om du faktisk leser hva shieldblock faktisk gjør, hadde du sett at du ikke trengte å tanke en boss for å finne ut at det hjelper 

hehe...det er ikke alt man leser som overbeviser er det? :)

5521043[/snapback]

Nei, sant nok. Vi snakker tross alt om Blizzard her ^_^

Lenke til kommentar
burde man bruke skillen Shield Block når man tanker? jeg har aldri brukt den jeg. hva anbefales? jeg bruker heller rage på sunder armor og revenge.

5521274[/snapback]

Slik som jeg ser det, er den kjekk å bruke etter du har bygget deg opp til 5 sunders. Jeg har en fury/prot-build (3/32/16), og med UW får jeg "40% chance to extra rage when hit". Det kombinert med Enrage og Fury, gjør at jeg nesten bygger rage fortere enn jeg klarer å bruke. En Shield Block gir meg 75% chance til å blocke på neste angrep, og er MEGET kjekt på større bosser som dealer mye dmg. På trashmobs er det ikke verdt å bruke imo.

Lenke til kommentar
burde man bruke skillen Shield Block når man tanker? jeg har aldri brukt den jeg. hva anbefales? jeg bruker heller rage på sunder armor og revenge.

5521274[/snapback]

Shield Block er fin å bruke på tøffere bosser som slår hardt.

Er også nyttig på noen adds i MC og selvfølgelig mot bosser som hitter hardt.

Siden jeg ikke er prot specet brukes den også noen ganger mot trash mobs. :thumbup:

Lenke til kommentar

5521274[/snapback]

Shield Block er fin å bruke på tøffere bosser som slår hardt.

Er også nyttig på noen adds i MC og selvfølgelig mot bosser som hitter hardt.

Siden jeg ikke er prot specet brukes den også noen ganger mot trash mobs. :thumbup:

5521591[/snapback]

Var MT 2 i MC sist og det går fint å tanke der uten prot spec.

Opplevde at de som slo hardest er Molten Giants 63 Elites, der var det fornuftig å bruke shield block :)

Jaggu var det digg å få ned Ragnaros og :cool:

Men på han tanka ikke jeg, for dårlig fr til det enda.

Lenke til kommentar
I helgen MT'et jeg Omen. Vi var vel en rundt 20 stk..alle randoms og ukjente med hverandre hehe..

En elelr annen fant ut at jeg skulle være MT, sikkert pga at jeg var den eneste warrioren som snakket i raidchat.

Uansett så angrep jeg. Men Omen slår sinnsykt hardt og jeg døde to ganger pga manglende healing. Så var den en kar som skrek; ALL Healers HEAL only MT. Med at rundt 4 healers konstant byttet på å heale meg så klarte dem etterhvert å holde meg i live. Og til min overaskelse fant jeg ut at det nyttet å bruke shield block (noe jeg aldri har brukt før egentlig). Jeg la merke til at når omen renset seg for 5Xsunder armor, hvorpå jeg måtte applye alle 5 sunder igjen, så tok jeg mer skade enn når jeg konstant trykket på shield block. Omen var klistret på meg i rundt 8 min før han døde. DEt var enormt kult å få lov til å MT'e min til nå aller vanskeligste boss. Dem var storfornøyd med tankingen og roste meg opp i skyene, self pga dem klarte questen:)

5521011[/snapback]

Gratz med første skikkelige boss tanking :=)

Lenke til kommentar

Takk! :) Omen lærte meg shield block! FTW:)

EDIT: Hvor mye dmg blocker det nå igjen? Var det STR + Block value på Shield? altså rundt en 200-250 i mitt tilfelle.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Takk! :) Omen lærte meg shield block! FTW:)

EDIT: Hvor mye dmg blocker det nå igjen? Var det STR + Block value på Shield? altså rundt en 200-250 i mitt tilfelle.

5521710[/snapback]

Jeg tok det her fra Thottbot.

http://www.thottbot.com/?sp=2565

Du har kanskje improved shield block?

Jeg har bare standard.

Får meg bedre skjold i neste MC run om det dropper da http://www.thottbot.com/?i=27683. Dvs 75% block av attack + 23 av shield og ev. andre items.

Regner med at det teller når man bruker shield block.

Om man blokker 100% så skal man ikke ta damage sånn egentlig.

Er ikke helt sikker på det her men.. :hmm:

Siden jeg har hovedsakelig brukt min warrior som dps så vet jeg ikke så mye om skjold bruk, hva block verdien utgjør av skadereduksjon på en mobb.

Sikkert andre her som kan svare ordentlig på det her.

Lenke til kommentar
Siden jeg har hovedsakelig brukt min warrior som dps så vet jeg ikke så mye om skjold bruk, hva block verdien utgjør av skadereduksjon på en mobb.

Sikkert andre her som kan svare ordentlig på det her.

Vel..om man først klarer å blokke så blir ikke skadereduksjonen 100% ihvertfall, selv om dette hadde vært konge hehe.

Nei jeg tror det er styrke + block verdi på skjold som er skadered, men er ikke hundre% sikker på om det er all STR som bruker eller en % av den.

Lenke til kommentar

Jeg fokuserer kun på PvP, og jeg skjfter til skjold når jeg stikker av, eller stjeler flagget. da spammer jeg shieldblock helt til jeg er fremme. jeg bruker det ikke til så mye mer.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Shield block er blockvalue på skjoldet + eventuell blockvalue fra gear (f.eks wrath, og might setbonus) + 1dmg blocked per 20 str.

Ahh..så lite fra styrke altså..jaja. da suger det big time egentlig hehe. Jeg trodde faktisk det var shield block som reddet meg mot OMEN...mener fast bestemt at HP baren min gikk saktere ned når jeg shield blocket enn når jeg applyet X5sunder. Men det er mulig det var andre faktorer som spilte inn her da...

Lenke til kommentar

I går fikk jeg tak på mine deilige deilige Enchanted thorium leggings. End-game tankebukser for min del. Begynner å bli en god tank nå med 363 i def. Nå driver jeg å farmer til enchanted thorium helm. Mine nye satsingsområder er pvp gear og BS-tank gear:) Dette passer min ekstremt oppstykkede wow-tid bra.

Til opplysning så regnes Enchanted thorium leggings og en.thorium helm som "det beste" tank gear man kan ha pre-mc...(om man følger linken til wow forum jeg tidligere linket til)

Lenke til kommentar

Til opplysning så regnes Enchanted thorium leggings og en.thorium helm som "det beste" tank gear man kan ha pre-mc...(om man følger linken til wow forum jeg tidligere linket til)

5526385[/snapback]

Gratz med Thorium kjære venn :cool:

Vurderte Thorium før selv, som du skriver er det uten tvil det beste du får pre mc.

Jeg valgte å ikke crate Thorium til meg selv siden jeg trengte gear til dps. Og det er for meg mulig å få tak i Might via MC. Siden vi nå skal begynne i BWL så blir det noe wrath etterhvert og hehe

Fikk heller lagd meg Lionheart og Stronghold, siden jeg ikke trengte så mye tank gear på den tiden.

Angrer litt på at jeg ikke brukte maths til å lage chest og leggs egentlig. Det er meget bra gear :)

Lenke til kommentar

Ja det å farme etter mats osv tar bare mye tid...men jeg har i grunnen svært god tid. Så lenge jeg kan gjøre det på den måten at jeg kan være afk 50% av en time i wow:)

Nå skal jeg ha meg hjelmen:) Det som er genialt er at jeg får gort to ting. Er konstant i BG kø mens jeg farmer..Så jeg farmer etter mats og honor poeng som igjen vil gi med pvp armoren jeg trenger. vurderer å droppe å lete etter mer Valor..begynner faktisk å misslike den litt...men men..vi får se. skulle hatt valorhjelmen..det er i grunnen litt tøff.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ha meg hjelmen:) Det som er genialt er at jeg får gort to ting. Er konstant i BG kø mens jeg farmer..Så jeg farmer etter mats og honor poeng som igjen vil gi med pvp armoren jeg trenger. vurderer å droppe å lete etter mer Valor..begynner faktisk å misslike den litt...men men..vi får se. skulle hatt valorhjelmen..det er i grunnen litt tøff.

5532388[/snapback]

Ja, Valor hjelmen er tøff den men når du får deg thorium hjelmen trenger du den egentlig ikke :)

Litt om noe annet sykt bra som dropper i AQ. Synd du ikke har så mye wow tid til rådighet. Var på thottboth og så på noen nye item drops, og må si jeg ble småkåt.. hehe

Sjekk ut det her:

http://thottbot.com/?set=496

Med bare 5 deler som det sette her omfatter knuser det Warlords Battlegear som omfatter 6 deler.

Sette gir deg nesten +5 critt rate pga den syke agilitybonusen på 96.

Herregud som jeg gleder meg til å starte på AQ, kommer vel til å legge meg om kvelden med våte drømmer nå hehehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...