gamer73 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Ønsker noen synspunkter her på enchants på tuf.Vil ikke ha crusader da jeg har den formening at det passer beste på raske våpen for da procker den oftere. +15 Agility utgår også siden jeg har nok fra før og bra nok critt. Valget står mellom +9 weapon damage (superior impackt) Eller +15 strength. Hmm la meg komme med noe å tenke på her. Jeg har ikke selv erfaring med "dyre" enchants på våpen da jeg enda ikke har funnet et "über" våpen. Løper jo bare rundt med the nicker! Når jeg leste om hva som ofte ble puttet på the nicker var det mange som snakket om counterweight. dette mest pga the nicker er det tregeste våpenet i wow med sine 4 sec. Men gutta på thottbot kom noenlunde frem til at counterweight tilsvarer omtrent det samme som +9dmg enchant. Counterweight er jo mye billigere å putte på, men jeg tror ikke akkurat dem 10 gulla i forskjell har så mye å si for deg min venn:). det som også ble nevnt, var at counterweight også hadde en fordel på våpen som hadde chance on hit proc, da sjansen såklart blir større for proc når man får hugget flere ganger over et gitt tidsintervall. Men +15 STR..hmm hva blir det i power egentlig? Som det ble nevnt på forumet her engang så eier jo Attack power crit sjanse any day:) Så kanskje +15STR kunne vært noe på våpenet ditt? Nå husker jeg ikke i farten hvor mye 15 i styrke øker AP med, men om du finner det ut så kan du lett regne deg frem til hva som gir mest dps av +9 dmg og +15STR, da dette er absolutte verdier. Vanskeligere er det når man skal finne ut hvor bra crusader og andre chance on hit blir, da disse er mer random. Min konklusjon uten å regne på det er at jeg tror +15STR er best. Om noen gidder å regne det ut hadde det vært fint for alle oss warriors på forumet. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg mener en pvp warrior bør ha som absolutt minimum: 5000hp (MINST) 25%crit i zerk 800ap unbuffed Dette går lett med et par epics & noe UBRS shjit. Det stemmer sikkert! Selv er jeg ingen pvp kriger selv om jeg omtrent bare pvp'er nå om dagen. Med halveis valor, men bare fury visor som gir pluss 1 på crit sjanse har jeg i min pvp armor følgende: 4.6-4.7HP 21% crit i zerk (da med axe spec) 650 AP unbuffed og uten battleshout self. Trenger bare å hoppe på et UBRS raid så har jeg 23% crit sjanse, da quest er i boks. Men jeg har heller ikke gear som er spes pvp egentlig. Jeg har ett tanke-gear og ett annet gear som brukes til alt annet. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Gamer 73: Takk for synspunkter min venn :=) Før brukte jeg ISB og hadde poelarm spec. Det du sier her er på en måte noe av følsen jeg hadde. Først brukte jeg counterweight på IBS, deretter +15 strengt enchant. Følte at counterweight på det våpnet ga bedre dps enn +15 strength over tid i instancer. Jeg har crusader på one handeren min og der passer det bra med den pga speeden på våpenet, men det vil ikke lønne seg å ha den på en treg twohander. En anbefalte og life stealing så jeg er i tvil her. Lenke til kommentar
Thraze Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Gamer 73: Takk for synspunkter min venn :=) Før brukte jeg ISB og hadde poelarm spec. Det du sier her er på en måte noe av følsen jeg hadde. Først brukte jeg counterweight på IBS, deretter +15 strengt enchant. Følte at counterweight på det våpnet ga bedre dps enn +15 strength over tid i instancer. Jeg har crusader på one handeren min og der passer det bra med den pga speeden på våpenet, men det vil ikke lønne seg å ha den på en treg twohander. En anbefalte og life stealing så jeg er i tvil her. 5419292[/snapback] Der tar dere skammelig feil, Crusader > alle andre enchants på treige 2 hånds våpen. MS+crusader procc eier alt i pvp. Bevis? Gå til en hvilken som helst god/exp pvp ms speccet warrior og spør hvilken enchant han har. Dette er common knowledge folkens, burst > sustained. Let litt på forumet til Blizzard så finner dere matematikken bak og. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Der tar dere skammelig feil, Crusader > alle andre enchants på treige 2 hånds våpen. MS+crusader procc eier alt i pvp. Bevis? Gå til en hvilken som helst god/exp pvp ms speccet warrior og spør hvilken enchant han har. Dette er common knowledge folkens, burst > sustained. Let litt på forumet til Blizzard så finner dere matematikken bak og. For ordens skyld så gikk mitt innlegg i hovedsak på +9dmg og +15 STR Og både meg og Darkrevan vet at crusader er det mest vanlige. Det var jo derfor han spurte når han var i tvil her. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Crusader enchant er 1 ppm (proc per minute). Om du står i autoattack med en treig 2h eller en rask dagger, vil crusader proce akkurat like mye. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Ikke bry dere med enchants, weapon chain for teh win Hvis du ikke har stronghold eller death grips da... Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Ikke bry dere med enchants, weapon chain for teh win Hvis du ikke har stronghold eller death grips da... hehe jeg vil tro at alle warriors som vurderer crusader (den er jo svindyr) er såpass oppe på lvl 60 at en av disse hanskene har droppet for dem. Selv har jeg death grips, men bruker dem kun mot mobs som disarmer alla plaguelandmobs. Har ALDRI blitt disarma i pvp BG! Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Crusader enchant er 1 ppm (proc per minute). Om du står i autoattack med en treig 2h eller en rask dagger, vil crusader proce akkurat like mye. flott at du forklarer hva ppm står for i denne sammenhengen da det normalt betyr "parts per million" i min bransje:) Men da virker det som om crusader er best ja. Altfor dyr for meg uansett hehe. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hehe å si at crusader eier alit i pvp kan godt være riktig, men jeg tror ikke nødvendigvis det stemmer i en dungeon, og det er der jeg vil få mest nytte av min dps. Og jeg føler at proc raten på min one hander hvor jeg har crusader ikke er så mye å skryte av. Føler at den procer alt for skjeldent. Når den først procer får jeg kanskje til rundt 100dps til pr hit over 10sec. Healingen den gjør på meg er egentlig ikke nødvendig da det er i instance med healers i bakhånd. Derfor har jeg mer lyst på noe som gir meg bedre dps hele tiden, ikke en proc. Mulig jeg skrev for dårlig om det her i begynnelsen siden det her ble mye prat om crusader. :=) Er det noen her som har testa andre enchants enn crusader? Eller er crusader for dere "godlike" og intet annet gjelder? Har lyst til å teste ut +9 weapon damage, hvordan er den kontra +15 strength? (Skriver igjen at +15 agility ikke er aktuelt siden jeg har nok av det fra før) Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Ikke bry dere med enchants, weapon chain for teh win Hvis du ikke har stronghold eller death grips da... 5419778[/snapback] Selvsagt har jeg stronghold til pvp, men bruker might i instancer for mere hp og ap. :=) Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Crusader enchant er 1 ppm (proc per minute). Om du står i autoattack med en treig 2h eller en rask dagger, vil crusader proce akkurat like mye. 5419741[/snapback] Takk for godt svar, da vet jeg hvordan den procen funker Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Har lyst til å teste ut +9 weapon damage, hvordan er den kontra +15 strength?(Skriver igjen at +15 agility ikke er aktuelt siden jeg har nok av det fra før) dette må jo kunne regnes ut lett: Eks. +9 dmg gir på et våpen som slår hvert 3 sec følgende: la oss regne skade pr min hehe: per min slår sverdet 20 ganger, dvs 20x9 i skade pr min=180 ekstra dmg pr min. +15STR gir...ehh ja hvor mye power gir det? hehe..men jeg satt opp halve regnestykket i hvertfall Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 19% crit som fury-warrior? Imponerende lite. 5418170[/snapback] Syns du? det har funket kjempebra hittil. men jeg har null items som gir meg crit i % da. Kun fury visor. resten er fra agility. Vent til jeg når rank 8, og får Drakki- trinketen + litt mer UBRS/strat/Scholo gear du, vesle psilo. Åssen er din warrior? 5418442[/snapback] Njah, jeg var av den oppfatning av at agility og crit var en fury-warriors brød og smør, siden Flurry booster både skade og rage-oppbygging noe voldsomt, og man optimalt sett vil ha den oppe konstant. Nå har jeg ikke sjekket min crit på en stund, men sist jeg sjekket, lå den på 22-23 i battle stance. Har mats til Lionheart nå, så da blir det 2% ekstra. De siste levelene har jeg grindet med tankegear (+dodge, +def), så det kunne nok vært litt høyere. Har cookie-cutter MS-build. gamer73: +15 str = 30 AP = ~2.14dps * 3.80 = 8.14 ekstra skade per autoattack og 7.062 ekstra skade per instantattack (det var vel 3.30 instantattacks ble nerfet ned til). Mener iallefall dette skal være riktig. Personlig hadde jeg gått for Crusader. Har hatt den på 4 våpen nå, og det er ingen tvil om hva som skal på reaperen. 200AP = 54.28 skade per autoattack, 47.14 ekstra skade per instant. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 gamer73: +15 str = 30 AP = ~2.14dps * 3.80 = 8.14 ekstra skade per autoattack og 7.062 ekstra skade per instantattack (det var vel 3.30 instantattacks ble nerfet ned til). Mener iallefall dette skal være riktig. Ahh jeg glemte å ta med ekstra attacks i regnestykket mitt hehe..men uansett. La oss si man får like mange ekstar attacks med +9 dmg og +15STR så da nuller dem hverandre ut:) Så 2.14 x 3.3 (som nå er det nye tallet etter patch 1.8 for alle 2H) =7.062 Konklusjon= +9dmg er bedre enn +15STR Hmm men nå har jeg ikke tatt med den ekstra skaden økt attack power gir på crits og lignende. Denne vil jo dobble seg ved slike angrep mens +9dmg er den samme uansett. hmm det blir komplisert her fordi jeg ikke er helt inni hvordan Blizzard regner ut ting og tang, men min foreløpige konklusjon er vel at +9dmg og +15STR gir noenlunde samme skade over tid. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Mnei, mener da virkelig at crits er (weapondmg + (AP-DPS*weaponspeed)) * 1.5. La oss si at vi har et våpen som gjør 100-200 skade over 3.8 sekunder. Vi har en warrior som har 700 AP, noe som gir nøyaktig 50dps. Autoattack gjør da 100-200 skade, pluss 50*3.80 = 190. Totalt 290-390. Crit blir 435-585. MS (rank4) gjør 100-200 skade, pluss 50*3.30 = 165. I tillegg gjør MS 160 ekstra skade, så totalt blir dette 425-525. Crit blir 637.5-787.5. Med +9-dmg-enchant. Autoattack gjør da 109-209 skade, pluss 50*3.80 = 190. Totalt 299-399. Crit blir 448.5-598.5. MS (rank4) gjør 109-209 skade, pluss 50*3.30 = 165. I tillegg gjør MS 160 ekstra skade, så totalt blir dette 434-534. Crit blir 651-801. Med +15-str-enchant (+30AP + blokker for mer skade) Autoattack gjør da 100-200 skade, pluss 52.14*3.80 = 198.13. Totalt 298.13-398.13. Crit blir 447.2-597.2. MS (rank4) gjør 100-200 skade, pluss 50*3.30 = 173.62. I tillegg gjør MS 160 ekstra skade, så totalt blir dette 433.62-533.62. Crit blir 650.43-800.43. Mener iallefall det skal være den korrekte utregningen. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Melee-crits er x2. Caster-spells er x1,5. Før talents. Endret 11. januar 2006 av Pinnella Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Bah, stemmer det. Jaja, gang med to, da. Uansett, for 2h + MS spiller det liten rolle. Lenke til kommentar
Sintfisk Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Anngående den lille enchant-diskusjonen.. Hva som er best av x og y er ikke alltid like greit å svare på. En enchant kan f.eks passe veldig godt til deg, mens den samme enchanten, på en annen side, ikke passer like godt til en annen - så det blir feil å si at det er kun én vei å gå. Det er til syvende og sist kun et spørsmål om eget behov og smak, og det er kun du som bestemmer hva som er best for akkurat deg. Så, 'tenkte jeg skulle lufte noen av mine synspunkter. Selv hadde jeg en crusader enchant på den gamle warrioren min en god stund, før jeg til slutt havnet på en weapon chain som har hengt og dinglet på våpnet hans i mange, mange måneder nå. For all del, Crusader er en flott enchant. Jeg elsket som alle andre når den proccet, men den er kanskje litt oppskrytt (?), spesielt når det finnes mange gode alternativer. Mange mener at de få sekundene med aktiv crusader er "alt, og det der" (saftigere crits og noen HP tilbake) i både PvP og PvE, men jeg fant rett og slett en weapon chain mye mer praktisk til mitt bruk (alltid like moro å avvæpne horde-gutta med de glødende fancypancy våpnene deres, og le av dem når de hoppet over i defencive stance for å gjøre det samme). "Mitt bruk" er stort sett PvP, og i PvP ønsker de fleste å ha så mye kontroll over sin egen character som mulig. Tilfeldigheter er noe jeg skyr som pesten ('gidder ikke sitte å vente på at en ting skal procce da og da), så jeg kvittet meg med det jeg kunne, blant annet crusader. Den eneste "proccen" jeg kan bøye meg for (foruten crits) er sword-specialization. "...No weapon equipped" - er det noe jeg hater så er det den meldinga der. Du kan gjerne ha det feteste gearet i spillet, men det hjelper deg ikke det grann om du løper rundt, _uten_ et våpen i handa. Som en warrior er du ingenting uten våpnet ditt. Men hvorfor skaffet jeg meg ikke bare et par hansker med immunitet mot disarm? Hittil er det bare tre par hansker som kan gjøre deg immun mot disarm. For oss plate-brukere har vi Stronghold Gauntlets (crafted - armoursmith), og Death Grips (Stratholme-drop, Magistrate). Jeg hadde faktisk det sistnevnte paret, men, jeg syntes de mangler noe. Deathgrips mangler stamina (noe jeg nødig vil gå glipp av), og Stronghold er for deffensive for min smak (mangler attackpower / strenght til gjengjeld for parry). Så, hvilke andre hansker for offensive formål finnes det? De greieste å få tak i er vel muligens Gordok's Handguards fra Dire Maul (siden de er quest-rewards). Ellers har vi Reiver Claws (drop fra den stygge øgledragetingen i Lower Blackrock Spire), PvP-hansker (krever litt honour-farming, avhengig av server), Gauntlets of Might (kult om du går for fury), og Flameguard Gauntlets (nydelige offensive stats, pluss en slump stamina). Flameguard gauntlets er _hanskene_ i mine øyne, men både disse og might gauntlets krever at du har muligheten til å gjøre Molten Core. Jeg driver for tiden å pusler med en grønn, sinna fury warrior. Det blir nok ei ny lenke på main hand, men på offhand er jeg litt usikker enda. Superior Striking tror jeg jeg hopper over, siden miss-raten er litt småkjip med DW, men +15 agility (+0.75% crit) og +15 strenght (30 ap, konstant) virker interessant. Om noen andre fury-warriors har noen tips lutter jeg øre. Men ja, det ble visst en liten ord-salat ut av dette, så bottom line; spør deg selv, akkurat hva er det jeg vil forbedre? Vil jeg critte for så høyt som overhode mulig? (Selv om jeg ikke kan bestemme selv akkurat når), vil makse ut crit-raten min?, ønsker jeg en høyrere konstant dps?, ønsker jeg å klore tilbake litt helse nå og da? Kanskje bare en fancy-glow, eller noe helt annet? Egentlig har det ikke så mye å si, bare du selv er fornøyd. OT: Hei til Arrosiach og resten av gamle EoE som henger her Endret 11. januar 2006 av .Brusfisk Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 ja ok min kjære moderator...din utregning er tydelig basert på dem rette tallene og kunklusjonen blir jo da at +9dmg og +15 STR vil utgjøre noenlunde lik skadeøkning:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå