Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glyphet Cleave, men speccet ikke ned til Improved Cleave. I tillegg var jeg nok for dårlig til å bruke cleave da jeg ble kastet inn i VH heroic sammen med 2 dps fra guildet i går. Det ente med at dps warrior tanka det meste, jeg hadde ikke nubbesjangs å holde aggro. Nå skal det jo sies at jeg ikke fikk ett halvt sekund headstart en gang, så oddsene mine var kanskje ikke kjempegode :p

 

Min Gear Score: 2850

DPS Gear Score: ca 4500 i snitt

Healer Gear Score: 4600 eller så der.

 

Viktigste fremover for meg nå, er vel bare å få så mye spilletid som tank og med tastaturet.

Må lære meg å "tabbe" også.

 

Har som tidligere nevnt spilt healer i 1 år, og da har jeg brukt Grid + Clique.

 

Noen som har noen gode addons, som gir meg en grei oversikt over aggro, så jeg enklere kan prioritere rett mob?

Lenke til kommentar
Glyphet Cleave, men speccet ikke ned til Improved Cleave. I tillegg var jeg nok for dårlig til å bruke cleave da jeg ble kastet inn i VH heroic sammen med 2 dps fra guildet i går. Det ente med at dps warrior tanka det meste, jeg hadde ikke nubbesjangs å holde aggro. Nå skal det jo sies at jeg ikke fikk ett halvt sekund headstart en gang, så oddsene mine var kanskje ikke kjempegode :p

Arms warriors er grusomme når det gjelder threat. Fury i litt mindre grad (men fortsatt grusomme). Ikke ta det som noe negativt om de drar aggro fra deg. Som arms har jeg fortsatt ikke opplevd å trygt kunne bruke f.eks bladestorm når jeg vil uten å dra aggro på minst ett target (og i noen tilfeller alle :p)

 

Noen som har noen gode addons, som gir meg en grei oversikt over aggro, så jeg enklere kan prioritere rett mob?

 

Jeg vet Aloft er en addon en del bruker til akkurat det. Den gjør at du kan se på nameplates hvem som har deg som sitt target, slik at når en mob bytter target så bytter nameplate farge. Selv har jeg aldri brukt Aloft, så jeg aner ikke hvor lett den er å sette opp

 

Uansett så vil du få en følelse for hvilke targets du har nok threat på ved trening. Det kommer til å gå på automatikk før eller siden :)

Lenke til kommentar

Arms er massive threat machine ja ^^.

 

Men dog, Arms er ekstremt mye mer spennende og givende å spille enn sin motpartner, fury.

 

Og hvem bryr seg i heroics, når jeg bladestormer der dør alt uansett :p

 

Dog det hender at jeg må ha salvation rotation for å holde maks dps oppe på singletarget bosser (deathbringer)

 

Greide å dytte 9400 dps på deathbringer her om dagen, vil gjerne se en fury warr gjøre det :p

 

 

Om du kjeder deg som fury warr er ett godt tips å ta opp arms, er rimelig mye mer interresant enn å drive med constant ww>bt>bt>ww rotasjoner med slams inn imellom.

Endret av PcT
Lenke til kommentar

Prøvde å søke, både i tråden og forumet, men fant ingenting. Så here goes:

 

Jeg er en okei geared prot-warrior, og tanker det meste jeg har tanket greit. Problemet er at jeg ofte føler meg litt mer squishy enn den andre "hovedtanken" i guildet, som er en protpala med tilsvarende gear-nivå som meg (jeg ligger på ca 5300GS). Problemet har vært størst på Marrowgar-25 og Northrend Beasts-25 hardmode.

 

Har sett noen steder at enkelte anbefaler Glyph of Indomitability i stedet for en 2. stamina-trinket. Bruker Scarab, og alternativet til Glyph er da Black Heart fra ToC5.

 

Er det noen som har noen meninger eller påstander rundt trinket-valget der? Jeg planlegger å kjøpe meg Corroded Skeleton Key ASAP, men vurderer å prioritere emblems annerledes om det er bedre med armor+stamina som trinkets.

 

Armory: Finkle@Grim Batol (A)

 

Vet at det er mye diskusjoner på Tankspot, EJ og andre sider, men liker å høre hva andre mener, ikke bare theory-crafting :)

Endret av CraftiestElk
Lenke til kommentar
Prøvde å søke, både i tråden og forumet, men fant ingenting. Så here goes:

 

Jeg er en okei geared prot-warrior, og tanker det meste jeg har tanket greit. Problemet er at jeg ofte føler meg litt mer squishy enn den andre "hovedtanken" i guildet, som er en protpala med tilsvarende gear-nivå som meg (jeg ligger på ca 5300GS). Problemet har vært størst på Marrowgar-25 og Northrend Beasts-25 hardmode.

 

Har sett noen steder at enkelte anbefaler Glyph of Indomitability i stedet for en 2. stamina-trinket. Bruker Scarab, og alternativet til Glyph er da Black Heart fra ToC5.

 

Er det noen som har noen meninger eller påstander rundt trinket-valget der? Jeg planlegger å kjøpe meg Corroded Skeleton Key ASAP, men vurderer å prioritere emblems annerledes om det er bedre med armor+stamina som trinkets.

 

Armory: Finkle@Grim Batol (A)

 

Vet at det er mye diskusjoner på Tankspot, EJ og andre sider, men liker å høre hva andre mener, ikke bare theory-crafting :)

 

Føler du spør du etter meninger på et problem som kan besvares som en ligning. Når man vet ditt gear og andelen skade som er fysisk så kan det gis et fasitsvar på hva som gir deg mest Effective Health mellom de valgene du har.

 

Og den matten har allerede blitt gjort

 

I tillegg så er det et par momenter som man bør huske.

-Armor gjør at healerne må bruke mindre mana

-Stamina funker både på physical og non-physical damage (de fleste fights har en miks av begge)

 

Valg av trinkets er noe jeg gjør basert på hvilken bossfight jeg er på. Den fighten der tankene i størst grad risikerer å bli instagibba (Gormok heroic) er stamina kongen siden bleed-effekten ikke blir påvirker av armor. På Marrowgar er det vel 100% physical damage, slik at matematikken til Satrina (lenket over) stemmer nogenlunde overens med virkeligheten. Andre fights kan til og med avoidance-trinkets være win (Anub hc adds, Saurfang, osv)

 

Angående squishyness så kan det også være healing assignments som gjør at den ene overlever og den andre dør. Ikke nødvendigvis tilfellet, men verdt å huske hvis dere ikke finner noen annen grunn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...