nagina Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) er det normalt å slite med rage som fury mot heroic target dummy, eller spammer jeg for mye av skills? ;P Endret 3. desember 2009 av nagina Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Nope, alle de tre knappene du har skal spammes. Når jeg klasker på dummien får jeg heller ikke nok rage, men er no annet i raids, der weapon damagen din blir buffa no jævlig og du også tar imot en del damage. Lenke til kommentar
NoobCannon Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Target dummies hjelper ikke mye til warriors. Hadde 2k dps på dummy, og når jeg skulle i min første raid som var 25 man, kom jeg på top med 4k'ish. Edit: Husker ikke hvilken raid, men det var stort opent område med svære drager Endret 7. desember 2009 av Gunpig Lenke til kommentar
KAS Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Kan skrive under på det med rage og targetdummies. Som arms gjorde 3,8k mot targetdummy alene, noe som hoppa til 4,9k da jeg gruppa opp med en enhancement shaman. Ikke fordi winfury totem økte white damage så sinnsykt, men den lille økningen som kom i white damage ga meg nok rage til å kjøre full rotasjon. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Kjørte raid som arms dps på onsdag og la merke til at dpsen min lå 500-ish høyere enn den har pleid å gjøre. Tenkte ikke noe mer over det før jeg så en arms warrior i trade som også nevnte at han gjorde mer dps enn han pleide. Er det noen andre som har merket det samme? Har vi blitt stealth-buffa? Lenke til kommentar
Tomne Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Kjapt spm: Hvilken 2H enchant er best for en arms warrior, Berserking eller massacre? Gir berserking +400 attack så ofte at det lønner seg ift de +110 som massacre gir konstant? dette gjelder PVE hvis det har noe å si Lenke til kommentar
Lunicks Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Berserking er bedre, men ikke med så mye at om du bare gjør 10-mans så vil du få lide for det. Om du vil gjøre deg best mulig, går du for Berserking. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Utifra procrates jeg fant i min søken på interweben fikk jeg 110AP til å lønne seg på offhand hvis du er fury. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Da er jeg «halvveis» til 80, altså level 75. Skal gå Prot i End-Game, levler som Arms. Det jeg lurer på, er hvordan raskest komme i gang med ToC normal og Heroics for å få emblems (og Tank-gear). Regner med at jeg må ha 535 defence (540 for Raid) før jeg starter med ToC og Heroics? Jeg har ett guild som kan hjelpe, alternativet er jo å kjøre heroics som dps, men da sliter jeg nok med å rolle tankgear, så vil gjerne gå som tank, slik at jeg får tankgear + emblems, som burde gi meg bedre gear med mindre spilletid Har gjort alle quests i Borean Tundra (ikke Nexus) og Howling Fjord og skal nå begynne i Dragonblight. Følger Jame's Leveling Guide. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg tror du vil få større problemer med å få gruppe som tank enn som dps. Det er synd, men de fleste dpsere og healere vil helst steamrolle gjennom en instance, og en tank med 25k hp (eller mindre) blir da fort sparka ut av gruppa. Det tankegearet du kjøper for emblems er MILEVIS foran det tankegearet som dropper i heroics (utenom de tre nye), så det er strengt tatt emblemsa du er ute etter først og fremst. Angående det med å rolle på tankeloot, så er det spredte meninger. Se f.eks her for en diskusjon. Personlig ville jeg gitt tanken førsterett av høflighet, men ikke alle vil vise den samme respekten tilbake. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Jeg fant en grei liste her, senere i tråden tar de med blant annet Argent Tournament-items. Regner med jeg kan få en del craftable epic items også. Når jeg først når level 80 og 535+ defense - regner jeg med jeg kan kjøre heroics, i hvert fall med guildies uten problemer (bortsett fra threat da, siden de andre kommer til å være 220 ilvl geared i snitt (minst ). Takk for inputs Edit: Grunnen til at jeg gjerne vil «slippe» å gå som DPS i heroics, er at jeg ikke har veldig lyst til å legge ned tid og penger i å skaffe ok dps-gear (hit), siden jeg er kun har ca 2500 gold og fremdeles mangler epic riding skill... Endret 16. desember 2009 av JohnRichard Lenke til kommentar
KAS Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Det med tps er ikke så stort problem som man skulle tro. Du vil ha mer rage å jobbe med siden du har dårligere gear, og det kompenserer til en viss grad for det du mangler av weapon dps og str. En warriors threat er ikke så dps-avhengig som en del av de andre tankeklassene siden de fleste abilities har innebygd bonus threat. Dessuten gjør det ikke så mye om en dps warrior eller ret paladin tanker en mob (spesielt en spellcaster) Jeg ville hoppa over craftables. Nå som det finnes veldig bra utstyr tilgjengelig for emblems og i ICC 5 mann, så syntes jeg det er bortkasta penger. Bedre å spare til epic flying. Dessuten vil det koste en god del å gemme/enchante alt utstyret ditt. Hvis guilden er behjelpelig så er det strengt tatt ikke noe stort problem. Få de til å ta deg med et par runder i Forge of Souls og Pits of Saron som dps. Ingen av de to behøver veldig høy dps for å komme igjennom, og hvis du kan skaffe et par itemlevel 232 items så vil du være veldig godt på vei allerede. Siden du lvler som arms så vil du ha et sett som ikke er helt bak mål når du dinger. Å nå de forskjellige cappene er ikke så utrolig viktig. Husk også at hit-cap for heroics er "bare" 5%. Så hvis du ikke har noe imot å være dps i grupper så vil jeg fortsatt anbefale det som veien å gå Endret 16. desember 2009 av KAS Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Kan jo oppdatere litt her, siden jeg nådde 80 i helgen. Dinget 80 på lørdag, hadde da tatt alle quests i Borean Tundra, Howling Fjord, Dragonblight og Grizzly Hills, samt 50 quests i Zul'Drak. Fikk ilvl 213 boots av guildet, ellers var jeg i Quest-gear. Kjøpte en del blue BoE/Crafted og nådde 535 defense (2600 gearscore [addon]). Har enchantet og gemmet gearet. Tanket UP normal 1 gang (fikk Chest, Quest Reward), og ToC normal 5-6 ganger (fikk "The Black Heart", men ikke noe annet epic). Sliter med aggro mot dps som utgearer meg (fikk plutselig noen med 4500 gearscore i ToC normal, hehe). Har Deep Wounds Impale-specc, og har ikke Vigilance (burde kanskje valgt det nå i "startfasen" hvor jeg vil bli utgearet en periode?). Andre ting jeg kan tenke på? Kjører Thunder Clap og Shockwave hver cooldown. Basert på dette har jeg ikke turt å tanke noen heroics, men signet opp som DPS (har ca 1000 dps, lol). Og opplevde at her leavet tankene like fort som de joinet om ett pull gikk galt. Så min første dag som 80, endte jeg opp med 2850 gearscore som tank (se evt armory i signaturen), 2 Emblem og Frost og 17 Emblem of Triumph. Burde jeg gå for T9 (ilvl 232) pieces eller ilvl 245 Triumph-gear btw? Endret 21. desember 2009 av JohnRichard Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Forslag til spec i oppstarten fra meg: http://www.wowhead.com/?talent#LAM00fZhZVI...didczsGo:dMczmo Concussion blow er en stun som gjør høy skade og derfor også en god del threat - helt i starten av din tankekarriere kan det å stunne en sinna mob være gull. Ellers sålenge du tanke heroics så syntes jeg du burde teste ut Glyph of Cleaving som gjør det mye lettere for deg å multitanke flere mobs samtidig. Glyph of Devastate hjelper deg også å få opp sunders litt raskere når du multitanker og tab-er mellom mobs. Vigilance er en kjempebuff når du er litt undergearet og fersk og det kommer noen med en del raid gear og starter pew pew lazors, i tillegg så gjør den at om personen med vigilance på seg drar threat på noe så refreshes taunt om den er på cooldown. Når det kommer til Gearscore så er jeg nær ved å be deg hoppe fra ei bru fordi du bare nevner den... Gearscore er ikke det samme som skill og selv om du er relativt undergearet burde du ha gode muligheter til å holde threat på targets så lenge du gjør jobben din som tank skikkelig. Skuldre og hjelm ilevel 245 er vel strengt tatt litt bedre enn tilsvarende tier 9 (ilevel 232) men hadde jeg vært deg så hadde jeg fokusert på å skaffe tier 9 bukser og chest først pga. høyt itembudsjett på de to itemene og etter det tatt det du føler gir deg størst oppgradering. Jo fortere du gearet deg opp jo fortere kan du gå inn i de tre nye heroicsene og skaffe deg flott gear derfra. Mitt forslag er at du samler noen guildies på sine alter også gjør dere et par enkle heroics som Utgarde Keep og The Nexus, du får mye mer øvelse når ikke ting blir facerollet og alt du gjør er å løpe rundt og taunte fra clothies. Øvelse gjør mester. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Takk for godt svar. Du har ett meget godt poeng med tanke på Concussion Blow og Vigilance. Respecc incoming! I tillegg brukte jeg knapt Heroic Strike (i hvertfall ikke i går), så vil nok tjene mye mer på Glyph of Devastate. Cleaving har jeg heller ikke brukt ved tanking, så det skal jeg sannelig teste ut. Glyph of Cleaving kan jo da hjelp bra på. Jeg kjørte Charge, Shield Slam, Thunder Clap, Shockwave, Revenge, deretter 5 Devastate, før jeg fortsetter rotation. I tillegg ble det en del taunt og heroic throw. Øvelse trenger jeg, det er en temmelig stor overgang til å brukte keybinds, kontra Grid+Clique (musa) som jeg har brukt som healer i 1 år som raider Eneste jeg lurer på ang specc er om Deep Wound vs Cruelty lønner seg. Igjen, takk for veldig bra svar. Endret 21. desember 2009 av JohnRichard Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Hvis du tanker to mobs bruk cleave, tanker du en mob bruk heroic strike. Heroic strike er som Jesus for kriste og Star Wars for meg, det mest viktige i livet ditt som en warrior tank. Du skal bruke det og du skal bruke det mye! Har du 40 - 50 rage eller mer så bruker du heroic strike, eller så tar du det på følelsen når du blir mer vant til å tanke. Hvis det er mer enn en mob du tanker så erstatter du heroic strike med cleave. Tankspot anbefaler å binde cleave og heroic strike til musehjulet, f.eks. oppover er cleave og nedover er heroic strike. Selv trykker jeg på det manuelt men hver sin smak. Såvidt jeg vet er Cruelty er ganske dårlig talent for tanks nå og du får langt mer threath ut av Armored to the Teeth, så bruker heller poengene du har i cruelty til noe annet. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Takk, mer nyttig mat for en fersk tank som meg dette! Å legge keybinds til musa som tank, hadde jeg faktisk ikke tenkt på en gang *lol* Edit: Tilbake til speccen, er det bedre å ta Focused Rage istedenfor Deep Wounds? Eller hjelper det mer på tps, enn å f.eks kaste en ekstra Heroic Strike? Endret 21. desember 2009 av JohnRichard Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Strengt tatt sliter man ikke så veldig med rage lenger så focused rage er ikke så dømrade viktig. Derfor ville jeg heller valgt deep wounds for bittelitt mer skade og threat. Du kan teste det ut selv og se hva du liker best. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Jeg tester uten Focused Rage. Inntil jeg blir veldig godt gearet kommer jeg jo til å bli spammet med innkommende hits fra AoE pulls uansett Og Raid Boss specc trenger jeg ikke tenke på riktig enda. Må ha en del bedre gear før jeg står i ICC og tanker, hehe. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 http://www.wowhead.com/?talent#LVzZGxcZVItrx0zidszsGo Der har du litt mer spec for heroics, synes ikke deep wounds er noe særlig når mobs dør før de rekker å gjøre noe som helst damage. Som oftest så er det 3-4 mobs om gangen og da er jo cleave skillen du bruker mest og du vil i samme slengen gjøre enn god del damage/dps, noe som gjør par ting lettere for healer og deg ikke minst, du tar mindre damage. Devastate er fin fin men blir ofte unødvendig når ting går for fort fram, ender som oftest bare å spamme cleave og shield slam/revenge. Så mine prioriteringer er: Cleave, thunderclap så ofte som mulig med 3-4 mobs. Revenge og shield slam på hver CD. Devastete når du ikke har noe annet å trykke på. Single target er ikke noe problem, du har altfor mange alternativer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå