Gå til innhold

Den store Warrior tråden..

Anbefalte innlegg

Herregud for en deilig expansion for oss prot-nerder. Har blasta igjennom Northrend på null komma niks med min lille warrior. Har aldri brukt så lite bandager, mat og grupper for å levele. Soloet alt av elite quests, med unntak av Last Rites i Borean Tundra.

Dog, syntes de kunne venta en måned med expansionen. Har jo eksamen denne uka :\!

Edit: Høydepunktet til nå var da jeg endte som #1, damage done første gang jeg kjørte Nexus. Si hva du vil om de andre i gruppa, gode var de ikke, men alikevell gøy å ende på topp som prot!:)

Endret av LyleScott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er specca fury no. (lvl 73) syntes fury funker kjempe bra. men nå er det så mange som forteller hvor bra det er å vere speccet prot.. derfor lurer eg på om noen kan komme med ett knall prot specc. bør eg specce prot?

Som alltid er det hva slags gear du har, som bør bestemme hva slags build du bør gå for. Selv hadde jeg endgame tanking gear i TBC. Problemet med WOTLK og protection leveling er at du bør ha dette gearet, fordi jeg så veldig lite gear i Northrend som kunne utkonkurrere det jeg brukte i TBC. Dvs at jeg brukte samme gear fra 70-80 (pluss-minus et par items). Rent dps gear derimot har jeg sett nok av.

Konklusjon: Hvis du har decent tanking gear, bør du uten tvil prøve en prot leveling spec. Hvis du derimot kun har Northrend greens/blues, syntes jeg du burde fortsette med fury. Det er tross alt bare snakk om smak og behag.

Protection build

Dette er builden jeg brukte 70-80. Som alle builds kan den selvsagt diskuteres, men den fungerte ypperlig for meg. Døde knapt en eneste gang, soloet alt av elite quests - med unntak av de værste. Jeg hoppa bare på mounten, samla så mange mobs jeg klarte og denga løs.

Hvis du har noen spørsmål angående builden - spør, så skal jeg svare etter beste evne!

Endret av LyleScott
Lenke til kommentar

Jeg levla som prot uten "decent" gear, dvs, bare greens og blues fra northrend. (Dinga 70 rett før expansion, så hadde bare outland greens og blues).

Det er bare å velge gear med ca. riktige stats (strength og crit er finfint), og det finnes det plenty av. Defense er fint å ha som prot, men du trenger jo ikke det til levling. Resultatet er uansett kjapp levling uten downtime. Soloer også de fleste elite quests uten store problemer.

Du er også mindre avhengig av å ha bra våpen som prot.

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar

Jeg startet som fury, men synes jeg missa mye etterhvert, og måtte gimpe andre stats ganske hardt ved å kjøre grønt +hit gear i stedet for ting med crit og str og denslags. Så jeg gikk arms og koser meg med det nå. Morro når det proccer sånn at man kan starte med en execute, synes det setter en bra standard for en kamp :)

Men lurer på å gå prot nå da, for å sjekke hur det har blitt, og for å kjøre litt instancer og etterhvert heroics. Blitt labert med levling i det siste, men med litt innsats bør det vel bli 80 i før/i løpet av helgen. (nesten 78 nå, damn RL!)

MEN - har kjipt 1-hånds da.. fikk den standard blå tankingmacen fra ett eller annet quest i Zul'Drak eller Grizzly Hills ellernoe, husker ikke hva den heter nå. Som MS warr er man jo avhengig av toppskade på våpenet, men kan man fortsatt trøkke ut litt dps med et raskt tankingvåpen som prot? Er vel mye shieldslam/-bash også som gjør skade om dagen eller?

Lenke til kommentar

Etter en rouge lo av utstyret mitt i dag, må jeg krype til korset og spør litt om hva jeg bør geare meg opp med. Jeg kjører arms, og det kommer jeg til å gjøre siden det er det jeg trives best med. Men hva bør jeg satse på av ekstra stats? Stamina og strenght? Agility? (Jeg er ganske noob når det kommer til sånne ting, jeg har liksom bare spilt og questa og kost meg til nå, og det har jo gått greit, men...)

Og hvilket two hand-våpen er det beste, mace, sword eller axe? Og hvor kan jeg få tak i et godt våpen? På AH er det ganske tomt for tiden.

På forhånd tusen takk for alle gode tips og svar.

Lenke til kommentar

Etter at 3.0-endringene kom har jeg ærlig talt ikke fulgt med i timen på hvordan en Arms-warrior gearer, og lurer dermed selv.

Man kan vel begynne med å hamstre hit til man har 9% av det, for deretter å fylle opp med attackpower og crit om en annen. Hvor Armor Penetration og Haste kommer inn i bildet aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå er altså warrioren min blitt level 80 og jeg har begynt å skille opp BS :)

Er det noen "must" items som en level 80 kriger bør lage seg ved hjelp av BS?

Eller er det likegreit å skaffe seg gear på en annen og lettere måte?

Det er så mange måter å skaffe gear på at jeg totalt har mistet oversikten hehe.

Jeg har jo BS fra før for å kunne lage dem gode sverdene...og jeg vil fortsette å ha det fordi jeg venter på at blizzard skal komme med sverdutgaven av titansteel destroyer!...men hadde vært greit om det var noe annet som jeg med fordel kunne laget meg og brukt:)

Lenke til kommentar

Du mener den hjelmen med vinger? Den ser jo ganske stilig ut tbo:)

Da får jeg satse på å gå for den:)

Mace er desverre for meg helt umulig. Jeg klarer ikke tanken på å løpe rundt med mace da jeg hater utseende på macer.

Men blizzard kommer nok opp med sverdvarianten snart:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...