Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Mange av dere arms folka som kjører improved slam? Warrioren min er bare 65 nå. Kjører 2h axe spec , og bruker slam hver gang jeg har rage til overs og de andre godsakene er på CD :p

 

Må forresten si jeg er meget fornøyd med bladestorm. Pleier pulle 3-4 mobs -> sweeping strikes -> bladestorm. Så er det somregel bare å ta en execute på hver så er de gone :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elsker protection warrior etter patchen! Gjorde ZA i går med meg som MT og en annen warrior som OT. Har aldri hatt et bedre ZA run når det kommer til tankingen enn i går. AoE tankingen gikk som en drøm!

 

 

Dessuten har vi fått imba dps. ;)

 

Damage meter er fra Halazzi med meg som bosstank:

 

 

post-115076-1225632111_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar
Elsker protection warrior etter patchen! Gjorde ZA i går med meg som MT og en annen warrior som OT. Har aldri hatt et bedre ZA run når det kommer til tankingen enn i går. AoE tankingen gikk som en drøm!

 

 

Dessuten har vi fått imba dps. ;)

 

Damage meter er fra Halazzi med meg som bosstank:

 

 

post-115076-1225632111_thumb.jpg

Synes også at prot ser kjempebra ut. Lurer på om jeg skal specce det for å levle (er på 64 for tiden).

 

Men gruppa di er jo helt forferdlig. En prot-warrior som gjør mer dmg enn en rogue, ret pally, ele/ench shammy, mage og warlock? Greit nok at prot ble buffa, men gruppa di må ha sugd noe jævlig også?

Lenke til kommentar

Krigern min er jo nylevlet, og farmer honor på lvl 69 enda da. Gidder ikke å dinge 70 enda, har ingen god grunn, er vel bare lat :p Men tenkte jo å farme for merciless øksene, greit å øke dps på våen med 30 dps >.<

 

Men hvordan kan man gjøre mindre dps av å ha to 2handere som har høyere max dmg og dps? Akkurat nå har jeg en 2hander i mh og en 1hander i oh. Syns jeg fikk en kraftig dmg boost fra å bruke to 1handere.

 

Er det noen beregninger bak dette eller?

Lenke til kommentar

Jeg bruker en variant av 53/8/0 men jeg er litt usikker på rotasjonen.

 

Jeg leser mange steder at folk står i battlestance og bruker rend, overpower, slam...også heroic strike og MS for å tømme rage. Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg finner en slik rotasjon ulidelig kjedelig...Spes med tanke på å bruke slam og heroic strike...begge to har "loading-time"...noe som gjør fightingen ganske statisk...

 

Selv spiller jeg egentlig som før...bo i zerker stance, og spammer ms og whirlwind. Noenganger fyrer jeg på en rend, men jeg orker sjelden å gå tilbake til battlestance for å holde den oppe.

 

Men selvsagt...snakker vi pve bossfight så er saken annerledes...for dette er jo i utganspunktet temmelig statisk uansett hehe..

 

Men for pvp og enkle mobs så gjør jeg som før...ms, whirlwind..selvsagt bladefury når den er klar:)

 

Få høre kommentarer:)

Lenke til kommentar
Krigern min er jo nylevlet, og farmer honor på lvl 69 enda da. Gidder ikke å dinge 70 enda, har ingen god grunn, er vel bare lat :p Men tenkte jo å farme for merciless øksene, greit å øke dps på våen med 30 dps >.<

 

Men hvordan kan man gjøre mindre dps av å ha to 2handere som har høyere max dmg og dps? Akkurat nå har jeg en 2hander i mh og en 1hander i oh. Syns jeg fikk en kraftig dmg boost fra å bruke to 1handere.

 

Er det noen beregninger bak dette eller?

 

Deep Wounds :)

Lenke til kommentar

Når eg testa med 2 points i improved Slam så brukte eg den så ofte som mulig.

Stort sett MS Slam og Rend. går helst i battle stance når eg veit eg ikkje har ein healer.

 

No når eg kjører 53.8 er det stort sett MS og Execute som blir brukt. Sudden Death popper jo heila tidoxD og Bladestorm så ofte så mulig. Popper og over i Berserker Stance for intercept å whirlwind innimellom. I PVE trykker eg bare på flest mulig knappar.

Lenke til kommentar

ja jeg bruker også selvsagt Execute så ofte jeg kan.

 

Men greien med zerker er vel fremdeles 3% mer crit sjanse som alltid er greit å ha:) 10% mer skade? jaja,....er jo vant til dette...ingen big deal det.

 

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor folk er begynt å henge i battlestance...er rend og overpower bedre enn whirlwind og 3% mer crit sjanse?

 

Denne whirlwind er utrolig nyttig syntes jeg...den hakker gjennom thrashmobs som det skulle vært smør og jeg bruker den så ofte jeg kan.

 

Greit nok....mulig den mest optimale langvarige dps er best med en fast rotasjon etc...og ved å opprettholde rend osv...men dette gjelder jo stort sett langvarige kamper og lignende. Mine fiender dør innen noen sekunder eller så dør jeg. Det er jo essensen i det å være dps-warrior.

 

Føler at dersom jeg begynner å henge i battlestance så kunne jeg liksågodt begynt å henge i deffensive stance for sykt mye mer overlevelsesevne....men vil jeg overleve så kan jeg rerolle til prot warrior, men jeg vil jo ikke dette så...

Lenke til kommentar

jo bossfights er litt spes. Dem må settes i særstilling. Da gir man faen i dynamikk osv...da er det bare om å gjøre å kjøre optimalt med dps så lenge bossfigten varer..'

 

Men tenker på ellers generelt....føler at battlestance hindrer min dynamikk som kriger...bare singlemobs attacks osv...man har jo bladefury selvsagt men....i serker er jo cleave...whilwind..begge to greie å ha når det er mer enn 1 mob..spm det i 50% av tilfellene er..

Lenke til kommentar

Hei,

jeg har et par spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med:)

 

Jeg dinga 70 i går(så jeg er noob),og har kun vært prot siden lvl68.

Det jeg lurer på er hva slags type utstyr jeg bør velge for pvp/questing kontra tanking. Har critt feks noe særlig innvirking på damage i questing/pvp når jeg uansett bruker shield og 1hander?

 

jau som dere ser så er jeg nybegynner:D Men kan dere hjelpe meg litt i riktig retning:)?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Prøvde 53/8 først i går, på bossfights i heroics likte jeg veldig godt å henge i battle stance, overpower som har 83% crit sjanse er mer spennende enn whirlwind for min del.

Kjører og 53/8 nå, etter å ha testet TG. Er veldig fornøyd med det. Og det er ikke snakk om "å henge" i battlestance egentlig, en god kriger klarer å stancedance :) Blizz har også uttalt seg om at det ikke er for mye forlangt av en Warr at han skal kunne bytte stance, så vi kommer til å fortsette å ha spesielle triks til hver av dem.

 

Jeg liker overpower, og at roguer ikke kan dodge den, men på rein aoe dmg er jo sweeping strikes + cleave + ww + bladestorm konge. Så får man jo rage av charge, når den kan brukes, mens intercept koster rage. Men alt er jo naturligvis situasjonsavhengig. Vil jo ikke bytte stance med full ragebar heller :) Føler meg aldri så "dynamisk" som når jeg klarer å hoppe og sprette rundt, charge og intercepte, bytte stancer i vilden sky og bruke både rend, overpower, ww, spell reflect (på en SKIKKELIG god dag) OG få in execute og victory rush på rekke og rad. Da gliser jeg!

Lenke til kommentar

ja men der sa du det....aoe dmg. Det jeg føler er kult med en dps kriger er nettopp denne aoe dmg man øser utav seg. Det er dette som gjør at jeg liker så spille dps kriger. Løpe inn i en haug med fiender (enten det er mobs eller spillere)og spamme alle aoe knappene:) Dette fungerer jo best i zerker stance. Så når det er mange fiender å slå på så er det ikke noen grunn til å være i battlestance. Battlestance er ok for charge...og gjerne fyre på rend, så rett over i zerker for resten av kampen. Men etter min erfaring går mobs fortere ned om man henger i zerker stance. Untaket er jo igjen det å soloe elite mobs eller ren 1 vs 1 pvp hvor man med fordel kan tenke taktisk og optimalisert angrepsrotasjon. Og i disse kampene kan man skifte til battlestance når overpower "lyser" og samtdig når man først er der putte på en rend.

 

Men for pure aoe fun (som ofte kjennetegner en arms dps kriger) så ser jeg ingen grunn til å ikke være 90% av tiden i zerker stance.

Lenke til kommentar
jo bossfights er litt spes. Dem må settes i særstilling. Da gir man faen i dynamikk osv...da er det bare om å gjøre å kjøre optimalt med dps så lenge bossfigten varer..'

 

Men tenker på ellers generelt....føler at battlestance hindrer min dynamikk som kriger...bare singlemobs attacks osv...man har jo bladefury selvsagt men....i serker er jo cleave...whilwind..begge to greie å ha når det er mer enn 1 mob..spm det i 50% av tilfellene er..

Man har da cleave i battle stance også.

 

gadd ikke stancedance i går :p

Nå som vi har tactical mastery i arms så ser jeg for meg at stancedancing under bossfights der man timer opp mot swingtimer kan være optimalt.

Lenke til kommentar
jo bossfights er litt spes. Dem må settes i særstilling. Da gir man faen i dynamikk osv...da er det bare om å gjøre å kjøre optimalt med dps så lenge bossfigten varer..'

 

Men tenker på ellers generelt....føler at battlestance hindrer min dynamikk som kriger...bare singlemobs attacks osv...man har jo bladefury selvsagt men....i serker er jo cleave...whilwind..begge to greie å ha når det er mer enn 1 mob..spm det i 50% av tilfellene er..

Man har da cleave i battle stance også.

 

gadd ikke stancedance i går :p

Nå som vi har tactical mastery i arms så ser jeg for meg at stancedancing under bossfights der man timer opp mot swingtimer kan være optimalt.

 

Joda mulig cleave er i battlestance, men skal man slå på flere mobs så vil jeg si zerker stance for der har man ww i tillegg til cleave i en og samme stance. Dvs slippe å bytte stance og potensielt miste mye rage.

 

Bossfights er såpass spesielt at man her med fordel kan optimalisere hvert eneste slag og hoppe fra stance til stance. For her må man tenke på aggro også, noe jeg ALDRI tenker på når det kommer til trashmobs (og pvp).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...