Gå til innhold

Den store Warrior tråden..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja etter taunt er man i teroen lik som tanken og derifra må tanken bygge kjappere en dps bygger for å ha agroen etter taunt er ferdig. Overagroer jeg og en tank taunter så holder jeg somregel dps i noen sec.

Man må ha over 20% agro mer en tanken for å agroe så at man crittet er litt tynn (som alle mages sier)

Vanligvis er det tank som bytter til offargets uten at man får det med seg.

Edit, over 20% var nesten 30 da^^

Endret av War
Lenke til kommentar
Hvis noen av dps-folka tar aggro er det viktig at de:

1) slutter å dps'e (fantastisk hvor mange som ikke skjønner dette)

Om moben er slowet/cc på noe vis og det er 100% sikkert at tanken når frem før moben kommer til deg og moben er tauntable så er det en forden å nuke 100% til tanken taunter.

Taunt gir tanken agroen din dvs mer du nuker overagro bedre vil taunten "fungere"

Da skal man vite hva man gjør da^^ nytter ikke skylde på det over hver gang man overagroer.

Det var en mekanisme jeg ikke var klar over, takker.

Og hvis en mob er på 10% når du mister aggro er det bare å bytte target. Dps fikser resten (vanligvis :p )

Lenke til kommentar

Takker for alle gode svar! :new_woot:

Btw: Bør jeg specce om til prot når jeg når lvl 70 hvis jeg skal fungere som tank i guildet mitt, eller kan jeg gå som Arms/fury hvis jeg øver litt? ;)

Arms eller Fury i Arena/BG?

Det er sikkert sagt før, men begynner og bli en del sider i Warrior-tråden og lete gjennom :p

Lenke til kommentar

Jeg levlet min warrior fra 1-70 i protection. Tok litt tid, men funka helt greit.

Arms/fury spec og som tank er ikke til å anbefale, da må du fokusere for mye på defence gems at du får lav HP verdi.

Arms er vel det beste for Arena. Fury er best for raid dps.

Lenke til kommentar

Tommelfingerregel (på level 70):

Protection for tanking.

Arms for PvP.

Fury for Pve dps.

Så er det selvsagt masse unntak :p

Og hvis guildet ditt skal raide er det vel nærmest uhørt å specce noe annet prot hvis du skal være main tank (off-tanks kan gjerne være litt mer kreative).

Lenke til kommentar
Tommelfingerregel (på level 70):

Protection for tanking.

Arms for PvP.

Fury for Pve dps.

Så er det selvsagt masse unntak :p

Og hvis guildet ditt skal raide er det vel nærmest uhørt å specce noe annet prot hvis du skal være main tank (off-tanks kan gjerne være litt mer kreative).

Er jobben til en Off-tank så enkel som og gjøre mest mulig skade uten aggro?

Eller skal han også tanke? evt moob nr 2?

Lenke til kommentar

En dps warror skal nerfe talents i dps og slenge dem i parry defence osv så han kan offtanke litt bedre når det er nødvendig isteden for å yte 10% mer dps.

Det er sånn jeg har oppfattet hiend guildene i bruke dps tanks.

Men ingen tank vil finne seg i det her, Im dps "#¤%# and i wanna beat the damagemeterFPfff

Isteden for å hjelpe raidet

Lenke til kommentar
En dps warror skal nerfe talents i dps og slenge dem i parry defence osv så han kan offtanke litt bedre når det er nødvendig isteden for å yte 10% mer dps.

Det er sånn jeg har oppfattet hiend guildene i bruke dps tanks.

Men ingen tank vil finne seg i det her, Im dps "#¤%# and i wanna beat the damagemeterFPfff

Isteden for å hjelpe raidet

Lol.

Lenke til kommentar

Hallo våpenbrødre.

Trenger litt av deres visdom.

Har akkurat tapt 50 rating mot warrior druid combo. Spiller selv warrior shaman.

Problemet er selvfølgelig at druiden kan kite meg evig. Før shapeshift buffen var det mulig å henge på druider pga du kunne se at de skiftet in og ut av travel form. Det var til og med 0,5 sec de var i vanlig speed. Men no kan druiden gå in og ut av bearform så kjapt at selv spamming av piercing howl ikke duger hvis druiden er inntil en søyle. Jeg har ikke en ping som tillater meg å hite han gjennom sølylen som mange av dere sikkert opplever. Hvis han er out of range for meg på min skjer er han out of range.

Rage er også ett problem som hindrer til og med interrupting av spells hvis jeg skulle komme inntil druiden. Men vanlighvis trenger de ikke annen et å løpe rundt en søyle.

Shamanen min sliter også å assiste meg med frostshock osv, dette gjelder spesiellt nagrand arena.

http://www.gameriot.com/blogs/World-of-Min...THE-STORM-KING/

Dette er vistnok verdens beste warrior/shaman team. De påstar at warrioren greier å nuke ned druiden før andre warrioren tar shamanen. Skyldes dette at druidene suger eller det er bare meg som sliter så sykt med druids?

Det må være ett eller annet warrior kan gjøre for å klenge på en druide. Classen er ikke så ubalansert.

Grunnen til at dette plager meg så mye er at alt vi møter på rett under 1900 rating er warrior/druid. Og hvis vi ikke finner et bra tac mot de vil vi aldri komme over denne ratingen.

Trenger altså ekspertråd på dette. Siden eg var oppe på 2100 rating med warr/shaman i s2 vil jeg si eg har roen på basicsene.

Endret av Zelda_
Lenke til kommentar

Har dere forsøkt å drepe warrior? Shaman purger alt som kommer av healing spells (HoTS) og interrupter druid-casts, mens du har Intercept (forhåpentligvis med 15sec cooldown) om Earth Shock er på cooldown?

Shaman kan også hjelpe å nuke med LB, CL, og Searing Totem.

Glem ikke at du har MS, så det lille av spells druiden faktisk får inn er så og si ubetydelig om dere tar det meste den prøver å heale.

Bruk gjerne pillars hyppig til akkurat dette.

Lenke til kommentar

Vil foreslå det samme. Du har ikke sjans til å ta en druid som vil stikke av, så få druiden til å komme til deg. Din healer bak en pillar slik at druid tvinges til å heale i en ufordelaktig posisjon. Bruk grounding totem flittig for å snappe opp forhatte cyclones og roots. Shamaner tåler jo rimelig mye mot warriors, så er ikke noe i veien for at din healer kan hjelpe til med litt burst damage. Husk å bruk thunderclap, disarm og demoralizing shout.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Takker for alle gode svar! :new_woot:

Btw: Bør jeg specce om til prot når jeg når lvl 70 hvis jeg skal fungere som tank i guildet mitt, eller kan jeg gå som Arms/fury hvis jeg øver litt? ;)

Arms eller Fury i Arena/BG?

Det er sikkert sagt før, men begynner og bli en del sider i Warrior-tråden og lete gjennom :p

Du må vel respecce prot hvis du skal tanke kara, noe jeg regner med siden du sier du skal med guildet ditt.

Men til pvp er det kun arms som gjelder. Ofte en arms/fury kombinasjon slik at du får flurry og enrage. I tilleg til mortal strike. For å ikke snakke om Sweeping strikes.

Endret av Ajac0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...