Holmgr3N Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 I praktisk så -får- man mer enn 95 hit rating. Eneste jeg reagerte på her, var stacking av hit-gems som ikke lønner seg i det hele tatt. Det er ikke uvanlig at warriors ligger mellom 150-200 hit rating, men å sockete hit gems for å komme oppimot 300 syns jeg bare blir feil (såfremt man ikke er på Illidan med dual-warglaive, men da er det uansett game over, du har vunnet wow, og enhver teori-greie er ikke nødvendig da du har oppnådd maksimal dps.) Det er rogues som er ekstremt hit avhengige, ikke warriors. Ja helt enig, som fury skal man ikke ha hitgems i det hele tatt, har man ikke nok hit fra gear så skal man ikke specce fury imo. Mine gem favoritter er 8 str, 4 critt - 4 str gems. Eller selvfølgelig epic versjonen av de. Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Hei! Håper at noen her kan hjelpe meg med ett lite problem jeg har, angående tanking. Har en lvl 64 warrior, men suger hardt til og tanke Noe som blir alfa omega for meg i lvl 70 ettersom det er pve og store raids jeg ser mest fram til. Har søkt rundt men det har egentlig ikke hjulpet så mye. Holder fint aggroen med en kombinasjon av sunder armor, shield block, revenge, herioc strike og taunt, men problemet er når de andre i gruppa begynner og plukke aggro fra mobbsa ved siden av. Jeg blir da løpende rundt og taunte meg her og taunte meg der osv., dere skjønner tegninga Så jeg lurer på hva jeg gjør feil, og hva jeg eventuelt skal gjøre. Takker for svar Endret 7. januar 2008 av -Eriksen Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 av det lille tanking erfaringen jeg har, ikke bruk heroic strike og bruk thunder clap hvis mulig. Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) av det lille tanking erfaringen jeg har, ikke bruk heroic strike og bruk thunder clap hvis mulig. Ok Endret 7. januar 2008 av -Eriksen Lenke til kommentar
War Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Nuker gruppa di offtargets så er det bare å finne ny gruppe. Locks som dotter alle 4 targets osv fortjener å dø. Skal du tanke 2 mobs så thunderclap dem og demoshout og sleng på en sunder på offtarget Uansett hvor lite threath du lager på maintarget så skal dps holde seg under (omen osv) så om du bytter target for en sunder evt med en macro så skal ikke maintarget nukes av deg. For å bygge mest mulig agro på main target så pop bloodrage og Shieldslam target og etter det bruker du revenge og shieldslam hver eneste gang en av dem er klar og innimellom der sunder du 5 ganger og etter det blir det Devistate shieldslam og revenge , (de 2 siste når cd er klar hele tiden) og heroic strike om du har full rage som ikke blir brukt. Ikke bruk poeng i improved revange, stunn = no rage for deg imp SB er også ikke nødvendig. (spellreflect isteden ) Ikke taunt target om du har agro på det, kun om du vet med addons osv at du blir fearet,stunnet osv om 1 sec. For å sundere en gang på offtarget kan du også stunne maintarget og sundere offtarget og tilbake på maintarget. Finnes macro for dette uten stun, sunder offtarget så til bake til main på 0,1 sec. Endret 7. januar 2008 av War Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Puh, ble mye det der, men takk for fyldig svar! Er ikke specced prot. atm når jeg lvler, så har ikke shieldslam, stun eller devaste Bare en ting, hva mente du med den setningen her; "så om du bytter target for en sunder evt med en macro så skal ikke maintarget nukes av deg. " Mener du at at når jeg skal sunder kameraten ved siden av, så skal resten av gruppa fokusere på maintarget? Endret 7. januar 2008 av -Eriksen Lenke til kommentar
War Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Bytter du target til den vedsiden av så skal gruppa fortsatt holde seg under agro dvs stoppe dps totalt om nødvendig på maintarget. Vanligvis ber tanken om agrotime thunder demo, sunder litt på offtargets før dps begynner iheletatt. Ikke regn med å tanke optimalt med grupper som er høyere lvl , bedre gear osv om du ikke er spekket prot. Endret 7. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Holder fint aggroen med en kombinasjon av sunder armor, shield block, revenge, herioc strike og taunt, men problemet er når de andre i gruppa begynner og plukke aggro fra mobbsa ved siden av. Jeg blir da løpende rundt og taunte meg her og taunte meg der osv., dere skjønner tegninga Når den personen dør så løper antageligvis moben tilbake til deg. Så bare vent på det og vær kjapp til en inngripen om moben snur seg mot healeren, da må du brenne løs en taunt og noen kjappe sunders fort som fy. Passer du på healeren passer healeren på deg. Tar å lister noen referanser: http://www.theoryspot.com/forums/theory-ar...g-warriors.html http://www.theoryspot.com/forums/theory-ar...king-guide.html Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Bytter du target til den vedsiden av så skal gruppa fortsatt holde seg under agro dvs stoppe dps totalt om nødvendig på maintarget. Vanligvis ber tanken om agrotime thunder demo, sunder litt på offtargets før dps begynner iheletatt. Ikke regn med å tanke optimalt med grupper som er høyere lvl , bedre gear osv om du ikke er spekket prot. Ok, er det og sette merke på de forskjellige mobsa en ide? Og ha en bestemt rekkefølge og gå etter, som f.eks "skull" først, også "star" osv.? Eller skal jeg kreve at de bruker assist knappen? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Tanken burde sette marks og for å gjøre det burde man ha lest litt om mobsa på wowwikki osv hvem som burde dø først og hvordan dem oppfører seg og hva som burde trappes. Skal magen merke og bytte underveis så blir det stress for tanken. Man har someregel en fast rekkefølge som blir satt etter klassene man har med seg. Sheep , ice og sap så blir det sap først , så ice og sheep til slutt pga magen kan resheepe masse og hunteren kan retrappe men litt stress men sap blir det værre med. Endret 7. januar 2008 av War Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg spiller druid som Tank i instancer, når det gjelder flere mobs er det merking som gjelder. Når det er forklart hvilken rekkefølge mobsa skal ned i så er det faktisk ikke din feil som tank hvis noen starter å nuke på en mob som ikke er main target. Selvfølgelig så må du holde noe aggro på alle for at ikke healeren får aggro. Men hvis det er en dps som får aggro så er det hans egen skyld. Hvis dette skjer ofte med en spiller så er det bare å la han dø, kanskje han lærer da. Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ok, takker for alle svar! Nå føler jeg meg bedre rustet for og tanke litt, så får vi se hvordan det går Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Og som nevnt her, spar taunt til tilfeller der healer tar aggro. Healer er din beste venn og det er ikke alltid hans egen feil om han tar aggro. Dps derimot... Ideelt sett er det du som skal markere, men er du totalt ukjent med instancen er det greit at noen som kjenner stedet gjør det. Og det er i 95% av tilfellene du som skal pulle. Det er også du som for eksempel skal angripe et sheeped target først. Og spec imp thunderclap, hjelper en del på flere mobs. Men se opp for sheeps, saps og traps! Et siste tips som jeg selv ikke "lærte" før jeg hadde spilt litt på level 70. IKKE bruk shieldblock på trash om ikke du er under-gearet og/eller det er noen spesielle mobs som slår ekstra hardt/fort (eller om healer er under-gearet). Bruk ragen på angrep som bygger threat i stedet. Hvilke situasjoner som krever/ikke krever shield block er selvsagt snakk om erfaring. Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Og som nevnt her, spar taunt til tilfeller der healer tar aggro. Healer er din beste venn og det er ikke alltid hans egen feil om han tar aggro. Dps derimot...Ideelt sett er det du som skal markere, men er du totalt ukjent med instancen er det greit at noen som kjenner stedet gjør det. Og det er i 95% av tilfellene du som skal pulle. Det er også du som for eksempel skal angripe et sheeped target først. Og spec imp thunderclap, hjelper en del på flere mobs. Men se opp for sheeps, saps og traps! Et siste tips som jeg selv ikke "lærte" før jeg hadde spilt litt på level 70. IKKE bruk shieldblock på trash om ikke du er under-gearet og/eller det er noen spesielle mobs som slår ekstra hardt/fort (eller om healer er under-gearet). Bruk ragen på angrep som bygger threat i stedet. Hvilke situasjoner som krever/ikke krever shield block er selvsagt snakk om erfaring. Shield block er selvfølgelig veldig bra for å mitigere damage. Men er enig i at rage kosten går vekk i vinninga eller hva det nå heter på trash. Den viktigeste egenskapen til shield block er at den gjør deg crushing blow immune, og det er kun raidbosser som kan gjøre crushing blows på deg. Derfor er den livsviktig som MT i et raid, mens den er noe ubrukelig i heroics. Endret 7. januar 2008 av MrSifter Lenke til kommentar
Shadow2007 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Dette er veldig bra info. Er selv arms specc Warrior lvl 64 og jeg også sliter som tank... Gimmie more!! Spessielt er jeg interisert i hvordan gruppen skal oppføre seg. Er dritt lei av og få skyld for alt Hvordan blir det gjort i de store raid'a??' Btw: Finnes det en add-on som viser hvor mye "threat" du har generert på hver moobs? Det hadde vært genialt! :!: Endret 7. januar 2008 av Shadow2007 Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Dette er veldig bra info. Er selv arms specc Warrior lvl 64 og jeg også sliter som tank... Gimmie more!! Da jeg levelet og skulle tanke sørget jeg alltid for å være "riktig" level for en instance fordi jeg var fury. For eksempel ville jeg ikke gått i Steamvaults som lvl 68. Dette kan du sikkert gjøre hvis du har bra gruppe og godt gear, blir en smakssak. Spessielt er jeg interisert i hvordan gruppen skal oppføre seg. Er dritt lei av og få skyld for alt Det viktigste er at gruppa er enig om rekkefølgen på kills. Den eneste som skal gjøre litt skade på andre targets er deg, dette fordi en healer bygger threat på alle mobs som er i nærheten. Det er også du som nesten alltid skal pulle. Unntaket er hvis dere har en hunter med misdirect. Som arms/fury warrior bygger du ikke threat like raskt som en prot warrior. Det er derfor lurt å holde tilbake dps i et par sekunder. Hvis en mage fiser avgårde en fireball som critter rett etter en pull er helvete løs. Hvis noen av dps-folka tar aggro er det viktig at de: 1) slutter å dps'e (fantastisk hvor mange som ikke skjønner dette) 2) ikke løper vekk fra deg som tank Hvordan blir det gjort i de store raid'a??' Stort sett samme som over, bare enda strengere siden dps/healere sjelden overlever raid mobs som er ute av kontroll. Btw: Finnes det en add-on som viser hvor mye "threat" du har generert på hver moobs? Omen er vel den beste add-on for threat. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Du glemte å nevne mager som liker å pulle for deg med den fine skillen pyroblast Edit: Glemte å nevne at det er et sant helvete hver gang, i de fleste tilfeller vil de heller ikke skjønne at du som tank vil pulle forklarer det til de veldig grundig... Endret 7. januar 2008 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
War Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Hvis noen av dps-folka tar aggro er det viktig at de:1) slutter å dps'e (fantastisk hvor mange som ikke skjønner dette) Om moben er slowet/cc på noe vis og det er 100% sikkert at tanken når frem før moben kommer til deg og moben er tauntable så er det en forden å nuke 100% til tanken taunter. Taunt gir tanken agroen din dvs mer du nuker overagro bedre vil taunten "fungere" Da skal man vite hva man gjør da^^ nytter ikke skylde på det over hver gang man overagroer. Endret 7. januar 2008 av War Lenke til kommentar
DeadbeaT Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 taunt gir foreløpig aggro til tanken, hvis taunt går ut og dps fortsatt har aggro så er man like langt minus 8 sec lengre overlevelse, om det er trash dropper dere det raskt og det er ikke noe problem, men er det noe med store mengder HP (boss og større trash) så var det der blandt noen av de dårligere resonnementene jeg har hørt på en stund.. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Umh, nei? har magen 10 agro tanken 8k agro så får tanken 10k agro med taunt, ikke bare holde moben og må bygge opp agroen i tauntperioden. Endret 7. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå