Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Ikke mer en 95 hit som fury hørtes veeeldig lite ut synes jeg. White attacks utgjør jo en større andel av skaden din iløpet av en bosskamp. Det er jo også dette som gjør at du har nok rage til å hele tiden ha BT og WW på CD. Har man under 140-150 hit gå 2h arms spør du meg. Da er ikke gearet optimalt for fury. Hvorfor ha lav hit og høy AP når man ikke får brukt AP ved at man misser på white attacks og ikke har nok rage til å bruke de såkalte gule angrep.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
95 hit rating er alt som behøves.

 

Til og med 95 hit rating, så er +hit den aller beste. Etter det, er det den verste. Grunnen til dette er at om man er over 95 hit rating, så vil +hit som man har kun gjelde for såkalte ''hvite'' angrep. (Fordi gule angrep har 6% miss = 95 hit). Hverken Bloodthirsts, Heroic Strikes eller Whirlwinds vil ha noen effekt av mere +hit, kun de hvite angrepene.

 

Det er ingenting ''galt'' med å ha mere enn 95 hit rating, men du bruker verken +hit gems eller spesielt +hit gear som om det var den viktigste staten din. Etter 95 hit, vil ikke dine gule angrep misse, så +hit er bortkastet for 50% av DPS'en din. Sammenlignet med Strength/Crit, som både har innvirkning på gule og hvite angrep, kommer +hit til korte.

 

Så: Om du bruker +hit gems spesielt etter nådde 95 hit rating, vil du treffe oftere, men du vil ikke treffe så mye, du vil faktisk gjøre mindre damage enn om du hadde bomma nå og da med auto-attack, men virkelig truffet med gule angrep.

 

For the love of all that is good on this earth I am not advocating staying at 100 hit and never increasing it from there. All I am saying is to stop stacking it ahead of str/crit. Hit is still a very good stat and one you will need. Just use it in moderation.

 

http://www.theoryspot.com/forums/theory-ar...th-edition.html

 

Man trenger ikke å stacke hit etter ca 100 hit rating nei, men man vil uansett få hit rating fra gear så i praksis så bør man ha myyyye mer enn 95 hit rating. Mer hit er bra, fordi da treffer man mer med white attacks som gir mer rage som gjør at man kan gjøre mer dps - særlig på trash hvor man må være mer mobil er det en fordel at man treffer med så mange angrep som mulig for å opprettholde en høy dps.

Lenke til kommentar

I praktisk så -får- man mer enn 95 hit rating. Eneste jeg reagerte på her, var stacking av hit-gems som ikke lønner seg i det hele tatt. Det er ikke uvanlig at warriors ligger mellom 150-200 hit rating, men å sockete hit gems for å komme oppimot 300 syns jeg bare blir feil (såfremt man ikke er på Illidan med dual-warglaive, men da er det uansett game over, du har vunnet wow, og enhver teori-greie er ikke nødvendig da du har oppnådd maksimal dps.)

 

Det er rogues som er ekstremt hit avhengige, ikke warriors.

Lenke til kommentar

nja, warriors er vell den melee (dps) classen som får mest ut av og faktisk treffe da, siden de får jo null, niks rage uten om og treffe. Og da får man hvertfall ikke crita, og nesten ikke hita.

150-200 burde holde da. 300 hørtes my ut :hmm:

 

Edit: Fikk mallet of the tides nå i sta. 25 dkp, ingen andre warriors der, bortsett fra en, som hadde den fra før=). Mangler bare mats til mongoose, som er null prob og skaffe:D. Venter fortsatt på skjoldet fra Gruul da men, trenger hit ratingen fra skjoldet, om jeg skal bytte fra Kings Defender til Mallet of the tides. Pluss at jeg får mer hp, noe som er bra. Nermer meg 16k unbuffed nå=)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Er nå i lvl 50, med min warrior, jeg er bare 1 lvl fra Ice Barbed spear =)

 

Men fungerer den med Fury specc?

 

Gidder ikke bytte til arms for et våpen, atm har jeg 2 ganske bra 1handers, burde jeg beholde de eller ta ice Barbed?

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg kommet lenger enn Kara når det gjelder raiding (er for øvrig tank), og hittil har jeg bare hatt bruk for stancedance på Nightbane, pga fear. Mulig jeg ikke har peiling, men så langt har det gått fint å holde seg i Defensive stance.

 

Edit: Dere kan forsåvidt ha rett i at keybinding er bedre, det er det er har benyttet meg av så langt. Men jeg tenkte at om akkurat dette kunne macroes, ville det jo bli mye enklere for min egen del. Om macroen funker (har ikke fått testet den enda), synes jeg det er supert.

Endret av Madrigal
Lenke til kommentar

hey fellow warriors!

 

når det gjelder Intervene... jeg har aldri testa denne skillen, verken i PvE eller PvP. så jeg har et spørsmål angående skillen i PvP sammenheng.

 

hvis jeg intervener min paladinvenn i arena, som blir slått på av en rogue, blir jeg roguens target automatisk? siden intervene forhindrer neste angrep mot paladinen? eller hjelper den kun som en ekstra charge for å komme seg bort til paladinen i Pvp?

Lenke til kommentar

roguen vil fortatt targete paladinen, men neste angrep vil gå på deg i stedet for palla, kan være greit om du klarer å time det med f.eks en skummel SW:D fra en prest som prøver å nuke, men du bruker den nok mest for å flytte rundt på deg i pvp. når du blir focused av melee folk er det konge å komme seg bort og til healeren din garantert. å bruke den for å "redde" noen, fungerer heller ganske dårlig men alle monner drar, ikke sant?

Lenke til kommentar
/cast [nostance:3] Berserker Stance

/castsequence [stance:3] Berserker Rage, Defensive Stance

 

men tbh, er stancedancing så viktig for så mye at å macro for noe så spsifikkt begrenser deg mer enn det hjelper.

 

Ettersom stance CD og GCD er separat så er det fint å ha en "stance dance fear" macro du kan spamme så du får brukt berserker rage asap.

Har selv ikke bundet stances :ohmy: men bruker en macro lignende den der for å dance fears der det trengs og for å komme meg i berserker for å intercepte (trykk en gang for å komme i zerker for så å bruke intercept, så tilbake til defensive igjen).

 

Gjør dog ikke noe PvP på warrioren min, respecce hver uke ftl, kun PvE tanking. Stance dancing er 1000000 ganger viktigere i PvP, regner jeg med.

PvP har man alts til :)

Lenke til kommentar

"PvE har man alts til." -fix'd

 

Tanks som har gjort onyxia uten Dorf Priest vet å sette pris på keybunde stancedancing.

 

men en knapp som BARE gjør gå til den stancen og kast den spellen og gå tilbake til den og dne stillingen, begrenser deg egentlig bare i forhold til å ha keybunde stance shifts og zerker rage på egen knapp er alt jeg mener.

Lenke til kommentar

Joda du har helt rett, men som en tank kan jeg begrense meg på den måten :)

Og det er som å ha berserker stance bundet egentlig, for ved å bare trykke den en gang skifter jeg til berserker, da kan jeg bruke hvilken som helt skill jeg vil, for så å trykke macroen en/to ganger til for å komme tilbake til def stance igjen.

Så det er jo ikke en knapp BARE for å bruke berserker rage.

 

Meeeeeeen, vi er egentlig enige så ja..

Bind alle stances + ha en fear dancing macro, gjør det så blir alle fornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...