Gå til innhold

Den store Warrior tråden..

Anbefalte innlegg

:wallbash: Jeg har grindet så mye og kun "masse-trent" av og til.

Resultat av det ble at jeg sitter med en spellbok full av iconer jeg ikke vet hvordan man bruker.

Har dere noen forslag til hva en lvl 24 kriger bruker av iconer

Kanskje de 5-6 man bruker i kamp?

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:wallbash:  Jeg har grindet så mye og kun "masse-trent" av og til.

Resultat av det ble at jeg sitter med en spellbok full av iconer jeg ikke vet hvordan man bruker.

Har dere noen forslag til hva en lvl 24 kriger bruker av iconer

Kanskje de 5-6 man bruker i kamp?

5280309[/snapback]

Anbefaler deg om å først lese teksten som står under hver spell, og sa rett og slett teste ut alle for å se hva som er brukanes. :yes::hmm:

Lenke til kommentar
altså. har drevet og regnet ut litt hær. og har kommet fram til at Drillborer disc er bedre til å tanke med enn draconian deflector med tanke på dmg reduction fra lvl 60 mob. ble litt tull med alle de dodge, block ect fra defence. noen som støtter mine utregninger?

5278835[/snapback]

Det spørs helt.

Ligger du på 380-390 Defence skal du ikke helt se bort ifra at draconian vil være hakket bedre.

Samme hvis du trenger fire resistance.

Har du allerede 400+ Defence tror jeg nok Block vil gi deg litt bedre uttelling...q

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg skjoldet som droppet på vei til "BARON". Jeg trodde ikke mine egne øyne når det droppet og heller ikke når jeg vant rollen mot en pala. Skjoldet er skullflame shield (epic) ; http://www.thottbot.com/?i=11613

Draconian deflector er nok et bedre tankeskjold, men det droppet ikke for oss den ene gangen jeg var med å ta ned generealen.

Skjoldet er utrolig digg med flammene som slikker ut fra "skullen" på skjoldet. Joda..hehe..riktignok litt vel harry, men det passer figuren min slik han er nå med Big bad Spoulders (disse skuldrene skal brukes til jeg får mine valor skuldre, mest pga "looks"). Brukte dette skjoldet i et 40 manns raid på xroads og ogrimmar og da hjalp det meg stort. Vet at mange foretrekker 2H til pvp, men jeg som er uten valor trenger all den armor'en jeg kan få for å unngå å dø for raskt.

Det som var kult var et i samme Baron-run så droppet et annet blått skjold som jeg needet..dette var før epic'en droppet da. OG så droppet valor pants fra baronen himself...og som eneste warrior og at pala oppførte seg eksemplarisk så fikk jeg den og. Så andre forsøk på Baron gav med valor pants...strålende.

Raidet mitt mente jeg var utrolig heldig med nice drops i det runnet og det er jo forsåvidt sant. Kvelden før hadde jeg vært i UBRS og da hadde ikke noe som helst av plate droppet, samt jeg tapte på alle greed rolls på andre item. Hadde heller ikke skaffet meg questet som gir reward etter slay'net general.

Driver nå å sparer penger til Stronegrip hanskene som skal bli mine nye tank hansker. Tenker kanskje at dem skal være hanskene mine sånn uansett også. Putter nok +Agi på dem og da er dem gode nok til å være mine allround hansker, før valor hanskene dropper til pvp og grinding.

Lurer litt på dette med +defense i pvp...fungerer +def på samme måte i pvp som pve? Bare lurte på om jeg skulle kjempe i mitt tankeutstyr eller heller velge dem delene mine som gir mer skade og critsjanse.

Lenke til kommentar
Selv bruker jeg skjoldet som droppet på vei til "BARON". Jeg trodde ikke mine egne øyne når det droppet og heller ikke når jeg vant rollen mot en pala. Skjoldet er skullflame shield (epic) ; http://www.thottbot.com/?i=11613

Draconian deflector er nok et bedre tankeskjold, men det droppet ikke for oss den ene gangen jeg var med å ta ned generealen.

Skjoldet er utrolig digg med flammene som slikker ut fra "skullen" på skjoldet. Joda..hehe..riktignok litt vel harry, men det passer figuren min slik han er nå med Big bad Spoulders (disse skuldrene skal brukes til jeg får mine valor skuldre, mest pga "looks"). Brukte dette skjoldet i et 40 manns raid på xroads og ogrimmar og da hjalp det meg stort. Vet at mange foretrekker 2H til pvp, men jeg som er uten valor trenger all den armor'en jeg kan få for å unngå å dø for raskt.

Det som var kult var et i samme Baron-run så droppet et annet blått skjold som jeg needet..dette var før epic'en droppet da. OG så droppet valor pants fra baronen himself...og som eneste warrior og at pala oppførte seg eksemplarisk så fikk jeg den og. Så andre forsøk på Baron gav med valor pants...strålende.

Raidet mitt mente jeg var utrolig heldig med nice drops i det runnet og det er jo forsåvidt sant. Kvelden før hadde jeg vært i UBRS og da hadde ikke noe som helst av plate droppet, samt jeg tapte på alle greed rolls på andre item. Hadde heller ikke skaffet meg questet som gir reward etter slay'net general.

Driver nå å sparer penger til Stronegrip hanskene som skal bli mine nye tank hansker. Tenker kanskje at dem skal være hanskene mine sånn uansett også. Putter nok +Agi på dem og da er dem gode nok til å være mine allround hansker, før valor hanskene dropper til pvp og grinding.

Lurer litt på dette med +defense i pvp...fungerer +def på samme måte i pvp som pve? Bare lurte på om jeg skulle kjempe i mitt tankeutstyr eller heller velge dem delene mine som gir mer skade og critsjanse.

5284061[/snapback]

Lucky Bastard :p

Tok 50 Baron run, så aldri leggingsa droppe så jeg ga dem opp.

Skullflame shield ser kongetøft ut hehe gratz med det og :D

Så til dit spørsmål. Def er det samme uansett hvem du slåss mot, og det er etter min mening faktisk en fordel i pvp fordi det er så mange idioter der som aldri healer i bg.

Har også sett dueler mellom warriors som har prot. gear might + wrath mot warriors som kun har pvp gear. Den som vant var def. warrioren i 3 av 3 kamper. Har du høy nok def. kan du ikke bli critta :=)

Jeg har selv byttet ut mine http://www.thottbot.com/?i=24809 med de her http://www.thottbot.com/?i=37316 Might glowsa kosta meg 45dkp på lørdag.

Opplevde med en gang at den str bonusen og stam bonusen ga mye bedre utdeling enn det stronghold ga mot mobs. Testa dem og i AB og var fornøyd der og. :) Synd jeg ikke fikk vært med på dag 2 i mc på søndag da hadde jeg kunne bydd på might shoulders også.

Men det er en kombinasjon av items som gir deg en bra pvp utelling, prøv å få til en critt rate rundt 28-30 i zerg stance og ligg på over 5k hp.

HP er meget viktig uansett hvor du er. Når du får deg en hjelm og et par leggs du er fornøyd med enchant dem med +100hp. :)

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar
ligger på 423 def med draconian

profil: http://wow.allakhazam.com/profile.html?636474

5283733[/snapback]

da hadde jeg tatt drillborer..

men burde ikke du heller gå for BWL Bulwark?

5283823[/snapback]

ligger sånn passe lengst ned på dkp lista over warriorsa i guildet. så kan ikke forvente meg å få skjoldet som dropper av chromaggus i første omgang. og skjoldet i ZG dropper jo aldri

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Men det er en kombinasjon av items som gir deg en bra pvp utelling, prøv å få til en critt rate rundt 28-30 i zerg stance og ligg på over 5k hp.

HP er meget viktig uansett hvor du er. Når du får deg en hjelm og et par leggs du er fornøyd med enchant dem med +100hp.

Ja, min crit sjanse i zerker stance er ikke mer enn 15.5%, med pvp utstyr. Med tankeutstyr har jeg vel en rundt 13%. Det sier jo egentlig mest om utstyret mitt da hehe.

Min erfaring fra BG...som begenser seg til tre ti minuters omganger i WG i går kveld, tilsier vel egentlig at 2H var best der. Men i store raid mot ogrimmar og xroads (3 ganger) har jeg følt at det har vært best med 1H og skjold.

Neste gang skal jeg iføre meg mitt tankeutstyr i pvp og teste:) Jeg har vel en 340-350 i defense med full tank gear.

Og som du sier, null healing (eller svært sjeldent) både i BG og raid. Jeg brukte opp en haug med heal potions og bandages...I tillegg oppnådde jeg tidenes høyeste repair cost (min høyeste) etter å ha raidet xroads..hele 3.5gull...etter gjenntatte nederlag mot serverens heftigste NPC pvp'er...en female orc med navn som begynner på S...

Å raide xroads er uansett en katastrofe rent Honormessig. Etter endt raid hadde jeg 34HK og hele 8DK...folk var helt vill av sinne og mente priest og mage måtte være syndebukkene med sin AoE. Jeg tror ikke 8DK har så mye å si for min del, da jeg bare er privat rank, men stakkars dem som var høyt oppe på honor ranking.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg noe om DKP, da vi ikek har slikt i vårt guild...men så er jeg jo eneste warrior på lvl 60 også da, med det endrer jo seg sikkert snart.

Jeg regner med at det er et poengsystem hvor man tjener poeng på å delta på guild pve raid/grupper og bruker poeng om man trykker need! ?

Lenke til kommentar

dkp kort forklart: tjener dkp (dragon kill points) på å raide. og kjøper items for points. altså desto mer du raider, jo mer points har du og da kan du kjøpe items over de som ikke har like mange points som deg. men da kan du igjen bruke så mange points at de får mer enn deg. skjønner?

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg noe om DKP, da vi ikek har slikt i vårt guild...men så er jeg jo eneste warrior på lvl 60 også da, med det endrer jo seg sikkert snart.

Jeg regner med at det er et poengsystem hvor man tjener poeng på å delta på guild pve raid/grupper og bruker poeng om man trykker need! ?

5284379[/snapback]

tillegg til det Henrik2k sa.

DKP er poeng man oppnår og bruker i for eks. MC og BWL.

Det regnes ut etter som han sier hvor mye du raider osv.

Jeg vil bare legge til at det er DKP som brukes i high end instancer, og ikke rolling. :)

Ser også du lurer på det med DHK kills. Hvor flere slike du får, hvor tyngre blir det å gå opp i rank.

Jeg anbefaller deg å holde deg unna grupper hvor det er folk som driver å dreper npc. Får du for mange slike så blir det å gå opp i rank veldig tøft.

Jeg har 8 slike selv, har hatt dem siden rundt ca lvl 45. Var da noob og angrep noen npc er i Gnomeregan.. fikk da 2 stykker.

Neste 6 kom etter et raid på en allys by hvor en rogue gikk amokk..

Må innrømme at det var gøy etterpå da det kom low lvls for å snakke med vendors og quest givers å se alle snakkeboblene, haha byen var jo tom :p

Da var det gøy å være horde og stå å se på fra avstand hehe. Vil nesten si at de siste 6 DHK var verdt det synet på en måte hehe.

I forhold til andre spillere så jeg jo at det måtte mere honour til en for de andre jeg spilte sammen med for å få høyere rank. :(

Så det er best å holde seg unna slike kills;)

Lenke til kommentar
Har også sett dueler mellom warriors som har prot. gear might + wrath mot warriors som kun har pvp gear. Den som vant var def. warrioren i 3 av 3 kamper. Har du høy nok def. kan du ikke bli critta :=)

En prot. warriot med skjold mot en arms/fury warrior har en god sjanse for å vinne ja. Rett og slett for mye armor og hp. Det med def. derimot stemmer ikke helt. Har du 435+ defense kan du ikke bli crittet av en level 60 mob/npc, siden alle mobs/ npc'er har 5% critsjanse. For hvert 25. defense poeng du har, får du 1% mindre sjanse for å bli crittet. I Pvp har dette mye mindre å si, siden warriors og roguer gjerne har opp mot 30% crit. Så ja, prot warrior med tankegear > pvp warrior så lenge prot. warrioren bruker skjold. Finner de på å dualweilde eller bruke 2h blir de banket.

Lenke til kommentar
En prot. warriot med skjold mot en arms/fury warrior har en god sjanse for å vinne ja. Rett og slett for mye armor og hp. Det med def. derimot stemmer ikke helt. Har du 435+ defense kan du ikke bli crittet av en level 60 mob/npc, siden alle mobs/ npc'er har 5% critsjanse. For hvert 25. defense poeng du har, får du 1% mindre sjanse for å bli crittet. I Pvp har dette mye mindre å si, siden warriors og roguer gjerne har opp mot 30% crit. Så ja, prot warrior med tankegear > pvp warrior så lenge prot. warrioren bruker skjold. Finner de på å dualweilde eller bruke 2h blir de banket.

Den kjøper jeg...men uansett så får jeg ned critsjansen hans litt, i tillegg til at jeg dodger (og håper på at han ikke bruker overpwr ), parry'er mer. Samt at han får lavere hit chance på meg.

Men da tror jeg at jeg fortsetter å bruke skjold i store raid. Men i relativt små BG's som WG så tror jeg 2H er tingen i og med at 2 av de 3 killing blow jeg hadde i går var mot cloths. Og jeg hadde aldri klart å drepe dem uten et par store 2H crits og heftig execute! For meg virker det som om raids er mer kaotisk med at folk ofte samler seg mer i klynger...og da er det greit å tåle mest mulig. Alle de gangene jeg har vært med i raid har det til enhver tid vært 5-10 npc vakter som står å hogger løs på oss i klyngen.

Lenke til kommentar

Og joda..skjønner hvordan DKP regnes ut nå. Det virker logisk og ordentlig. På den måten så sikrer man seg bra utstyr gjennom lang og tro tjeneste, noe som på ingen måte hadde vært "given" om alle warriors skulle rollet need. Det må være ufattelig surt om den warrioren som har vært med i guildet f.eks 2 dager hadde vunnet en roll på might hjelm mot ham som hadde tanket for guildet i 30 dager liksom.

Så DKP støtter jeg fult ut, da jeg ikke er noen gambler selv og liker å satse på ting jeg vet jeg får med innsats.

Så DKP ftw! :thumbup:

Lenke til kommentar

Drillborer > Drac, bytter dem ut om jeg skal tanke noe med fire :>

Med Drillborer blokker jeg hvert attack for rundt 210 (har alltid shield block på så det blir ca 210 mindre dmg på hvert slag et mob tar på meg) Med drac blir det bare 140 så..

Er så dritt lei av warrior nå så jeg lvler opp min lille shaman alt (54 atm)

Lenke til kommentar
ligger sånn passe lengst ned på dkp lista over warriorsa i guildet. så kan ikke forvente meg å få skjoldet som dropper av chromaggus i første omgang. og skjoldet i ZG dropper jo aldri

5284333[/snapback]

Hva med Earthen Guard som dropper i Silithus?

Har ikke så mye peiling på skjold men... :hmm:

Endret av Arrosiach
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...