likferd Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Avoidance er rimelig ubrukelig i raidsammenheng, siden heals som regel lander tett i tett samme hvor mye du dodger eller parryer. Det eneste dodge og parry gjør for en tank i en slik sammenheng, er å begrense rage for druids og warriors, som fører til mindre threat og et dps-tap for raidet som helhet. Når du snakker om paladin med avoidance i 5 man vs warrior med avoidance. Ja jøss, Selvfølgelig har ikke en paladin problemer med det. En paladin kunne tanket med 99% avoidance og holdt like bra aggro. Når det kommer til warriors, trenger de å bli slått på for å holde aggro. At du synes det er lettere å heale en paladin er irrelevant, det er hvertfall ikke lett å heale når du plutselig ender opp med å tanke alle mobs fordi tanken dodget 47 ganger på rad.. Å si at avoidance er bedre fordi en paladin tank er bedre i en 5 manns enn en prot warrior, er som å si at roguer suger, siden "vi aoe'et en hel instance med en mage og det klarte ikke roguen". Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Nå var det snakk om Felsteel-settet for bruk før raids, og mine erfaringer begrenser seg til 5-mann normal/heroic + Kara og Gruul. Har man ørti healere som spamhealer konstant, så skjønner jeg selvfølgelig poenget med å ha en svær buffer og ta mer, men jevnere skade. Men, da er man gjerne i et noenlunde hardcore raideguild, med optimale raidgrupper, hvor healere har SP + Mana tide i samme gruppe, gjerne en feraldruid eller to som hiver innervate rundt, og hvor folk kommer flasket og buffet og har PvE-spec/gear. Funker dette i den jevne 5-mann/heroic/Kara-gruppen? Som oftest ikke. Bruker man Felsteel-settet på Gruul/SSC og videre? Som oftest ikke. 9641698[/snapback] Vell, spør du meg, så er felsteel noe av det beste du får før heroics\kara IMO. Og for han over her, parry\block\dodge er viktig for en warrior, parry og block er grunnen til at warrior tanker bosser bedre en druider, fordi de har større avoidance. Selv om druider har mer armor\hp en warriors, så tar de fortsatt mer skade, nettopp fordi de ikke blocker\parryer. Endret 5. oktober 2007 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har jo allerede skrevet at jeg har null erfaring fra 25-manns bortsett fra Gruul. Min erfaring er fra 5-manns + Kara, og der mener jeg at Felsteel er rompe. Mye skade = mye rage = mye threat, klart det, men går healerne oom pga heals med lav hpm bare for å holde tanken oppe, så er man like langt. Nå ble også Felsteel anbefalt som fint gear til 5-mann/heroics, noe jeg er uenig i. Det er alt. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) hmm, jeg glemte og skrive en liten ting, jeg syns felsteel er et fint set til Oftanking i Kara, ikke noe mt i heroics eller noe. I heroics er det nok alt for dårlig, og til main tank i kara er det nok alt for dårlig. Men, det funker fint til oftanking i kara, til du får bytta det ut med epics, noe jeg gjorde. Felsteel hanskene er nå byttet ut med T4, Hjelmen er byttet ut med hjelmen som dropper på oprah (husker ikke hva den heter), og buksene er byttet ut med de du får kjøpt når du er revered med keepers of time. (skal snart byttes ut med T4, bare jeg får mer dkp ) Men, til 5 mans "normal runs", så funker det fint! Endret 5. oktober 2007 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Tja, di går nå fortere ned også da. 9638733[/snapback] Det kommer litt an på hvem du grinder. Mobs med mye liv og lite skade = zerker, og vice versa. Mer tid på bakken er ikke bra for XP/hour, vet du. Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har jo allerede skrevet at jeg har null erfaring fra 25-manns bortsett fra Gruul. Min erfaring er fra 5-manns + Kara, og der mener jeg at Felsteel er rompe. Mye skade = mye rage = mye threat, klart det, men går healerne oom pga heals med lav hpm bare for å holde tanken oppe, så er man like langt. Nå ble også Felsteel anbefalt som fint gear til 5-mann/heroics, noe jeg er uenig i. Det er alt. 9642434[/snapback] Felsteel stinker, det har du evig rett i! Jeg var bare uenig i valget av avoidance fremfor alt annet Lenke til kommentar
likferd Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Vell, spør du meg, så er felsteel noe av det beste du får før heroics\kara IMO. Og for han over her, parry\block\dodge er viktig for en warrior, parry og block er grunnen til at warrior tanker bosser bedre en druider, fordi de har større avoidance. Selv om druider har mer armor\hp en warriors, så tar de fortsatt mer skade, nettopp fordi de ikke blocker\parryer. 9642394[/snapback] Tuller du nå? Er ikke uvanlig for en druid å ha over 45% dodge. Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Vell, spør du meg, så er felsteel noe av det beste du får før heroics\kara IMO. Og for han over her, parry\block\dodge er viktig for en warrior, parry og block er grunnen til at warrior tanker bosser bedre en druider, fordi de har større avoidance. Selv om druider har mer armor\hp en warriors, så tar de fortsatt mer skade, nettopp fordi de ikke blocker\parryer. 9642394[/snapback] Tuller du nå? Er ikke uvanlig for en druid å ha over 45% dodge. 9644119[/snapback] feks mine stats: 26-30% dodge(mongoose), 22% parry, 8% miss fra defense og 36% passive ~600value blocks >>> 45% dodge avoidance er bra det, men i min situasjon har jeg rageproblemer i 8 av 10 fights Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Hva som er best av avoidance og HP/armor avhenger helt av hva du skal tanke. I et 25 mans raid, vil avoidance nesten være ubrukelig, på grunn av healers spamhealer uansett. Selv om du dodger et attack, så lander healen, da er det bedre å bruke itemstats for armor/HP. I 5 mans grupper healer healeren når tanken mister HP, så 5 dodges på rad da, vil si at healeren sparer mye mana. Den guiden som ble postet over her forklarer ting ganske bra. "it's not about taking less damage; it's about being able to take more damage." Avoidance er rimelig ubrukelig i raidsammenheng, siden heals som regel lander tett i tett samme hvor mye du dodger eller parryer. Det eneste dodge og parry gjør for en tank i en slik sammenheng, er å begrense rage for druids og warriors, som fører til mindre threat og et dps-tap for raidet som helhet. Når du snakker om paladin med avoidance i 5 man vs warrior med avoidance. Ja jøss, Selvfølgelig har ikke en paladin problemer med det. En paladin kunne tanket med 99% avoidance og holdt like bra aggro. Når det kommer til warriors, trenger de å bli slått på for å holde aggro. At du synes det er lettere å heale en paladin er irrelevant, det er hvertfall ikke lett å heale når du plutselig ender opp med å tanke alle mobs fordi tanken dodget 47 ganger på rad.. Å si at avoidance er bedre fordi en paladin tank er bedre i en 5 manns enn en prot warrior, er som å si at roguer suger, siden "vi aoe'et en hel instance med en mage og det klarte ikke roguen". 9642228[/snapback] Druid har potensialet til å få like mye avoidance som en warrior, og mer armor/HP. Grunnen til at en warrior er å foretrekke som tank i raidsammenheng, er utilites. Last stand, og shield wall. I tillegg har jo også warrior thunderclap, som blir 20% mindre melee damage taken, improved defensive stance, som gir 6% mindre spelldamage taken, spell reflect og fear immunity. I tillegg er det enkelt for en warrior å bli crush immune, så en warrior er enklere å heale siden han slipper spike damage. Endret 5. oktober 2007 av alex503 Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hvis jeg har 545 defense.. er det da en ide a begynne aa bytte ut noen def gems med stamina? Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Som sagt, det avhenger av hva du skal tanke. Dersom du tanker 25 mans raid, så er armor/HP det viktigste. Tanker du heroic/5 mans, er defense bra, siden det gir endel avoidance. Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hvis jeg har 545 defense.. er det da en ide a begynne aa bytte ut noen def gems med stamina? 9646840[/snapback] Jeg kjører 12 stamina gems uansett. Hvis du føler du mangler dodge eller annen avoidance for heroics så kan du bare ta på deg noe avoidance gear. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Mye skade = mye rage = mye threat, Jeg merker at dårligere gearet tanken er ,mer rage får han og dermed mer threath. I kara får t5 warrioren problemer med agro og rage mens blue warriorene har 100% rage og mer threath. I heroics gjelder det samme. I vanlig 5man har jeg sluttet å tanke , pullet en mob og fikk 9 rage , klarte ikke holde agro for 5 øre , tok av meg 6 items og fikk full rage og sånn fikk jeg mer agro men healeren måtte heale mer. Lattlig at det ikke er 100% rage gain når man dodge ,parry osv. T6 i normal 5man ville man ikke hatt noe rage utenom bloodrage. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Noe ville man nok hatt men:P Bare og pulle flere mobs om gangen da Har jo til og med full rage hele tida i rfc, spørs bare hvor mange man puller Endret 7. oktober 2007 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Puller du mange nok mobs vil du nok få endel rage fra imp. shieldblock Lenke til kommentar
War Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Kanskje bruke en bubble pala til å pulle alle mobs frem til neste boss og bruke Challenging Shout Fungerer i alle fall i 5man, husker en bad pull 1 bossen botanica pulled 14 mobs og bossen + at bossen summenet 3 til. 18 mobs og en var boss , ble en del tanking og fearing der. Endret 11. oktober 2007 av War Lenke til kommentar
likferd Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 - Hamstring now has a 10 second duration when used on PvP targets. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Så lenge de ikke setter på dimi returns.. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 alt får 10 sec pvp nå sheep og hele pakka. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Mens Frost Shock remains 8sec duration, 5-6sec cooldown og ingen dimishing returns, hehae! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå