Gå til innhold

Den store Warrior tråden..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til han som lurte på pre-raid tanking gear.

Head: Myrmidon's headdress

Neck: Mark of the ravenguard.

Shoulders: Spaulders of Dementia

Cloak: Devilshark cloak.

Chest: Vindicator's hauberk.

Bracers: Sha'tari Wrought Armguards

Gloves: Thatia's Self-Correcting Gauntlets

Belt: Sha'tari Vindicator's Waistguard

Pants: Timewardens leggings.

Boots: Flesh Beast's Metal Greaves

Ring: Elementium band of the sentry.

Ring: Ironband of the unbreakable.

Trinket: Adamantine figurine.

Trinket: Dabiri's enigma.

Shield: Aegis of the Vindicator.

Weapon: The sun eater.

Ranged weapon. The boomstick.

Ca dette var det jeg hadde da jeg begynte i karazhan.

Alt dropper i vanlige dungeons med unntak av The boomstick, spaulders of dementia og the sun eater . Disse dropper i Heroic sethekk halls og mechanar. (Aegis of the Vindicatorkoster 33 badge of justice)

Med dette oppsettet vil du ligge over 500 defense, ca 16% parry, ca 20% dodge og ca 11k hp.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig best av battle stance og berserker stance når man dual wield?

9630258[/snapback]

Berserker :)

9630440[/snapback]

Husker når jeg lvlet warren min (11feb @ 05) måtte bruke 2hander & battlestance om jeg skulle overleve 1v1 mot samma level mob, uff det var ikke tider det :(

Glad at de ga oss noen buffs :D (bugga dw var loose, umulig å lvle med før fixen)

Atm er det bare å hoppe rundt i zerk stance uansett når du grinder. 3% crit er win på lave lvler.

Lenke til kommentar
Felsteel settet er bra og billig, vil anbefale det som pre raid tankesett istedet for quest items og drops i normal instancer.

9635200[/snapback]

Det er et elendig sett, eneste positive er at det er billig. Hatten går greit inntil man får badges nok til Faceguard of determination (eller Eternium greathelm/head-token dropper), Legguards of the resolute defender bruker du istedenfor legs, og Thatia's self-correcting gauntlets istedenfor hanskene.

Lenke til kommentar

Alt dropper i vanlige dungeons med unntak av The boomstick, spaulders of dementia og the sun eater . Disse dropper i Heroic sethekk halls og mechanar. (Aegis of the Vindicatorkoster 33 badge of justice)

Med dette oppsettet vil du ligge over 500 defense, ca 16% parry, ca 20% dodge og ca 11k hp.

9630869[/snapback]

Hva skjedde med block? som Imo er en av de viktigste tinga en warrior kan ha.

Lenke til kommentar

9630869[/snapback]

Hva skjedde med block? som Imo er en av de viktigste tinga en warrior kan ha.

9639073[/snapback]

blockrating er crap, hvis du ikke vil bli passiv crush immune da.

så lenge du bruker shiled block, trenger du teoretisk 0% block så lenge moben har 25% eller høyere sjanse for miss, dodge, parry mot deg.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig best av battle stance og berserker stance når man dual wield?

9630258[/snapback]

Ikke zerker når du grinder, for da tar du mye mer skade.

9637892[/snapback]

Tja, di går nå fortere ned også da.

9638733[/snapback]

når jeg levla warrioren min 60-70 så var jeg kun utenfor battlestance for å charge når det var langt å løpe til neste mob, og intercept var på cd\ikke nok rage ^_-

Lenke til kommentar
Felsteel settet er bra og billig, vil anbefale det som pre raid tankesett istedet for quest items og drops i normal instancer.

9635200[/snapback]

Det er et elendig sett, eneste positive er at det er billig. Hatten går greit inntil man får badges nok til Faceguard of determination (eller Eternium greathelm/head-token dropper), Legguards of the resolute defender bruker du istedenfor legs, og Thatia's self-correcting gauntlets istedenfor hanskene.

9638125[/snapback]

Nja, litt uenig der. Felsteel settet gir deg MYE mer stamina hvis du plotter inn 12 stam gems i socketene. Samt at det gir deg mer defense rating, noe jeg ihvertfall var ute etter for å få 490 defense.

Samt at det gir deg armor, dog enig i at parry og block value er fine ting.

Lenke til kommentar

Hm, ja, for stamina er jo det viktigste med en tank. Om du hadde en warrior med 10k hp og en pvp-lock med 14k hp, hadde warlocken tatt seg av tankingen da?

La meg ta et eksempel fra en healers synspunkt. Jeg har respeccet balance-druiden min til resto, plukket opp litt fint gear, og har tatt en del instancer i det siste. En kar jeg har vært i gruppe med, er en relativt dårlig (men korrekt) utstyrt prot-paladin. Vi har tøffet rundt i TK for rep, og de siste gangene har vi hatt melee-dps og mer eller mindre chainpullet mobs. Jeg måtte drikke vann to ganger i løpet av et Arcatraz-run (pga meteor-gigantene foran sistebossen), pots eller innervate ble heller ikke brukt.

Så, her om dagen tok jeg SH med en prot-warrior. Han var utstyrt som warriorer flest, solid stars i alle slots, og hadde rundt 13-14k hp. Vi hadde to huntere og en MS-warrior som "offtanket". Den første raden med mobs + legionnaire tok vi én og én, og alle grupper hvor det var mer enn to mobs, ble traps brukt flittig. Gudsjammerlig treigt.

Så kommer vi til gladiatorene, like etter bueskytterne. 5 mobs, og 4 av dem bruker MS, så det er et lite helvete for healere. Tanken puller, og pow, halv hp. "I helvete", tenker jeg, popper Nature's swiftness og hiver en Healing touch (ca. 2500 etter MS). Instant aggro fra 5 mobs, alle løper mot meg og hakker meg i små fillebiter.

Dette er selvfølgelig en litt spesiell gruppe, men det illustrerer poenget mitt fint. Jo mer du dodger, jo mer du parryer, og jo mer du blocker, jo mindre skade tar du. Jo mindre skade du tar, jo mindre trenger du å bli healet. Jo mindre du trenger å bli healet, jo mindre mana trenger healeren å bruke.

Til sammenligning har jeg tanket gruppen i midten (legionnaire + 2 casters og 2-3 melee), ulvepatruljen og en gladiatorgruppe samtidig på paladinen min, og det eneste jeg har fra Kara, er hanskene + bracers.

Avoidance > hp.

Lenke til kommentar

Avoidance er ikke bedre enn hp, det beste er en balansering. For en paladin tank som du har erfaring med Psilo (?) så er avoidance gull, for en warrior så er såklart avoidance viktig men det er ikke det viktigste.

Det som det i bunn og grunn ender opp i er effektiv hitpoints, en tank med mye armor og stamina som tar jevn skade er lettere å heale enn en tank som plutselig dodger 8 angrep på rad og det blir en del mana waste for healers siden de ikke helt tørr å avbryte absolutt alle heals. Balansering av gearet er bra, avoidance og hp er veldig bra begge deler.

For ikke å glemme at ting som solid star of elune scaler jo opp med kings i raids.

Er bedre forklart i denne tråden: http://www.tankspot.com/forums/theory-arti...lth-theory.html

Lenke til kommentar

Jeg mener selvfølgelig ikke at så lenge du har HP så er alt gull og grønner skoger.

Nettopp derfor jeg brukte felsteel settet, det gir armor og defense rating.

Også enig med Gakks her at avoidance ikke er alt for en warrior, avoidance er mer viktig på store raidbosser.

Warriors trenger rage for å holde aggro, slik at healere ikke får aggro :)

Og jeg vil nok tro at problemet i denne arca pugen ikke var warriors generellt, men kanskje denne warrioren :)

Lenke til kommentar

Nå var det snakk om Felsteel-settet for bruk før raids, og mine erfaringer begrenser seg til 5-mann normal/heroic + Kara og Gruul.

Har man ørti healere som spamhealer konstant, så skjønner jeg selvfølgelig poenget med å ha en svær buffer og ta mer, men jevnere skade. Men, da er man gjerne i et noenlunde hardcore raideguild, med optimale raidgrupper, hvor healere har SP + Mana tide i samme gruppe, gjerne en feraldruid eller to som hiver innervate rundt, og hvor folk kommer flasket og buffet og har PvE-spec/gear.

Funker dette i den jevne 5-mann/heroic/Kara-gruppen? Som oftest ikke. Bruker man Felsteel-settet på Gruul/SSC og videre? Som oftest ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...