Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gå heller for stamina gems en agility. I raids og instancer healer man alltid i tro om at tanken tar skade, så om du dodger blir det stortsett overheal. Med ekstra stamina minsker du dessuten sjansen for at crushingblow eller en boss sitt special attack skal gjøre så stor skade at ikke healerne rekker å heale deg opp.

8832497[/snapback]

 

For noe tull.

En tank med mye avoidance er veldig mye lettere på en healers manapool enn en tank som kun har masse stamina. Mye HP hjelper ikke det spor i lengden. Har du nok avoidance minsker du inkommende skade og det er det som teller.

8834057[/snapback]

 

jeg ser din "for noe tull" og høyner med "for noe tull å si at det er tull!" les og forstå:

 

http://evilempireguild.org/guides/after490.php

 

vi må huske at både avoidance og hp er viktig, men at når det kommer til stykke er mye bedre å ha nok HP til å la healere heale oss med de store og manaeffektive healsene sine uten at de sitter hjertet i halsen.

Lenke til kommentar

Stamina vil alltid være bedre en defense for en warrior. Det er sykt viktig å være en stabil tank. Hvis man går for avoidence kan man dodge og parrye masse slag, men det hjelper ikke hvis man kan blir 2 hitet. Healers har også en tendens til å "glemme" deg vekk hvis du ikke tar dmg på en lag stund.

Selv eg eg MT i en guild som dreper gruul. 14k hp og 500 defense. Eg går for 2 stats, block value og stamina. Har kun 12 sta sockets (driter i socket bonuser). Grunnen til at eg går for block value er at siden man på bosser kan holde shield block på er block valuen en form for migration noe som gjør meg veldig stabil.

Med gnomregan auto blocker og vil eg block opp til 920 dmg med litt block value gear. Block value er også bra for threat pga scalende shield slam.

Seriøst drit i defense, det kommer automatisk uten at du kan gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
For noe tull.

En tank med mye avoidance er veldig mye lettere på en healers manapool enn en tank som kun har masse stamina. Mye HP hjelper ikke det spor i lengden. Har du nok avoidance minsker du inkommende skade og det er det som teller.

8834057[/snapback]

Man minsker kanskje innkommende skade med dodge og parry, men det blir å basere seg på flaks. At det blir lettere på healeres manapool er en ting, men man farmer opp potions, buffs og speccer resoration/holy nettopp for å kunne heale lengst mulig. Det er svært sjeldent man wiper pga healere går OOM (skjer det kan man begynne å stille spørsmålstegn hos dpsen), men plutselige damagespikes er en mer vanlig grunn. Med mye dodge/parry kan du selvfølgelig være heldig, men med mye HP kan du fortsatt ha god klaring og healerne har tid til å heale deg opp.

Når armory får oppdatert tier 5 kan du ta en kikk på Kungen sin profil. Han har nok stacket opp +stam gems akkurat slik han hadde på Tier 4.

Lenke til kommentar

Hvor mye hit rating bør en warrior tank ha?

 

 

lurte på det.. Å det er mest gem sockets jeg tenker på.

Alle forteller meg at jeg skal sockete stamina..

men er det ikke like viktig å treffe slik at jeg får inn mine sunders?

 

å i så fall, hvor mye bør jag ha?

har + 12 hit rating fra før..

 

 

(flyttet hit for noen maste og grein om at jeg postet det som en egen topic :hrm: )

Lenke til kommentar

Er lite erfaren med kor mye man trenger oppover, har tanket til magtherion uten noe hit i det hele tatt. Det har gått greit men litt mer kunne eg tenke meg. Noe rundt 3-4% kanskje. Men aldri mer enn 6%. Har hørt at man trenger en del i ssc, noen som kan bekrefte?

Men ka du enn gjør, ikke gimp hp for hit chance, smyg inn noen få items med hit, og kanskje sockets. Ha egne hit items ikke la det vanlige tanke gearet ditt ha masse hit. Skulle ønske eg viste mer om dette.

Lenke til kommentar

Armory sliter , viser uten gems på noe gear osv.

13464 hp selfbuffed (trekk fra 1k da vel)

503 def

18.72% dodge

16.88% parry

16.12% block

 

Synnes det er vanskelig å kvitte seg med def rent fysisk men har nå 12 sta gems der det er mulig. Ble 70 for noen dager side ikke noe 25man raid MT nei.

 

Vet ikke hvorfor jeg får lav block , har ikke rep gear enda.

Endret av War
Lenke til kommentar
Grunnen til at eg går for block value er at siden man på bosser kan holde shield block på er block valuen en form for migration noe som gjør meg veldig stabil.

Med gnomregan auto blocker og vil eg block opp til 920 dmg med litt block value gear. Block value er også bra for threat pga scalende shield slam.

Seriøst drit i defense, det kommer automatisk uten at du kan gjøre noe med det.

8835085[/snapback]

 

Med trinket aktivert regner jeg med?

Uansett må du ha latterlig lav avoidance, skjønner ikke hvordan du klarer å oppnå slike verdier med pre Maghteridon gear uten å bruke gimplol ringer/neck/andre deler heller jeg da. Men får vel bare vente til tankegearet ditt er på Armory.

Lenke til kommentar
Grunnen til at eg går for block value er at siden man på bosser kan holde shield block på er block valuen en form for migration noe som gjør meg veldig stabil.

Med gnomregan auto blocker og vil eg block opp til 920 dmg med litt block value gear. Block value er også bra for threat pga scalende shield slam.

Seriøst drit i defense, det kommer automatisk uten at du kan gjøre noe med det.

8835085[/snapback]

 

Med trinket aktivert regner jeg med?

Uansett må du ha latterlig lav avoidance, skjønner ikke hvordan du klarer å oppnå slike verdier med pre Maghteridon gear uten å bruke gimplol ringer/neck/andre deler heller jeg da. Men får vel bare vente til tankegearet ditt er på Armory.

8839528[/snapback]

 

Vil ha tank gear og prot spec kl 7 i dag.

Eg vil ha rundt 19% parry, 22% dodge og 27 block, det er akseptabelt i mine øyne.

Endret av Zelda_
Lenke til kommentar
Vil ha tank gear og prot spec kl 7 i dag.

Eg vil ha rundt 19% parry, 22% dodge og 27 block, det er akseptabelt i mine øyne.

8851299[/snapback]

 

Tok på meg akkurat det samme gearet som du bruker og endte opp med en block value på 520. Ingen buffs i spillet booster block value, bortsett fra SoE totem og Kings som buffer strength som kan gi deg opptil hele 10 mer block value. Jeg kan booste block valuen min med ytterlige 90 med en ring og back som du ikke brukte i det som så ut som block value gearet ditt på Armory. Selv med det (520+90=610) klarer ikke en aktivert trinket ((200*1.3=260)+610=870) å komme opp i 920. Så jeg lurer fælt på hvordan du kan dra slike tall fra. Avoidance statsene dine er jo lavere på Armory enn det du sa de skulle være også..

 

Når jeg hadde på meg ditt gear mista jeg nesten 4% dodge og .5% parry i forhold til det jeg bruker når jeg tanker 25-mannbosser. Men så bruker vi litt forskjellig non-block value gear noen plasser. Jeg foretrekker Elusion over Battlescar og jeg har tier 4 skuldre og bruker Sun Eater fremfor Kings Defender samt dodge ring > Aran ring.

 

Godt å ha noe å gjøre midt i pugginga til eksamen :)

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar
Med Dual-Wield så merker jeg 3% crit ganske mye hvertfall. Og den sinte dvergen over hodet er bra nok grunn for meg til å gå i Berserker >D. Battle Stance mot rogues pga OP, ellers Berserker her hvertfall.

 

Er bare lvl 47 though.

8858202[/snapback]

 

Berserker stance mot rogues for å bryte Gouge. Bytt over i Battle stance når roguen dodger, men det er da en god rogue Gouger deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...