Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Kunne godt tenkt meg en bra specc for 70 med 2h axe/polearm evt sword... om noen har noen meninger om specc er 64 atm. gjerne kom litt med info om våper osv jeg burde går for mens jeg lvler :)

 

takker på forhånd.

8519412[/snapback]

 

Ville kanskje vurdert å specce slik:

 

http://www.wowhead.com/?talent=pGMcbAbog0dioE00u

 

Endless-rage er imo mer effektivt for å levle med en MS/Deathwish.. Med 3 points i imp-thunderclap tanker du helt greit for vanlige instances..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mortal Strike med Lionheart Champion og et lass healere => PvP-Trinket + windfury + swordproc = slakt.

8519138[/snapback]

 

Spørs bare om sword-procc veier opp for tapet av HP + maxdamage på Deep Thunder

8519617[/snapback]

 

 

lang quote med kalkulasjoner av Alcaras - Mug'thol følger

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
After the discussion in this thread, I decided to take another look at the crafted Weaponsmith epics, with the hopes at analyzing and comparing each.

 

[Deep Thunder]

[Mooncleaver]

[Lionheart Champion]

 

The Talent Specializations for each give:

- Mace: 11% chance* of a 3s stun and 6 rage

- Axe: 5% Crit

- Sword: 5% Chance for an extra attack

 

* From a post by Tseric: "The proc [after hotfix] should roughly be 11% with a 3.80 speed weapon, 8% with a 2.80 speed, and 4% with a 1.70 speed.  The rage awarded should now be 6 points on proc."

 

I assumed these stats for the attacking warrior (based on a medley of level 70 arena gear):

1300 AP

15% Crit (in Berserker)

5% to Hit

 

I assumed Lionheart Champion's proc had a 6.5% proc rate on hit (same as Crusader enchant for 3.6 speed weapon, I believe).  I assumed it could only trigger off of non-proc'd hits.

 

I also assumed Sword Spec procs would reset the swing timer after they went off.  (Scenario B here)  I also assumed Sword Spec proc swings could not trigger procs of their own.

 

I simulated a Charge->MS spam->Execute on a 10k hp target with 0 mitigation, and timed how long it took to kill the target.  I ran these simulations 10,000 times for each weapon; the simulations take into account rage generation and procs.

 

Here are the results:

Mace: 19.04s avg, 3.21 stdev

Axe: 18.27s avg, 3.42 stdev

Sword: 18.10s avg, 3.61 stdev

 

I simulated without a proc rate and saw an avg of 18.41 or so, with a 3.6ish stdev.

 

Basically, within the context of this simulation, it's pretty clear that Axes and Swords are better than Maces, but it's unclear as to whether Axes or Swords are better -- it depends on the proc rate of the Lionheart buff.

 

Merk at han ser kun på dmg output og ikke kalkulerer for survivability, keep that in mind.

 

Alright, I ran my simulations again and took a different piece of data: greatest amount of damage within a 3 second window (ignoring execute).

 

Here are there results:

Axe: 2818 avg, 576 stdev, range: 1638-4064

Mace: 2689 avg, 569 stdev, range: 1677-4107

Sword: 2797 avg, 700 stdev, range: 1619-6801 (once again assuming a 6.5% proc rate)

 

Points to note:

Axe: highest average, lowest max

Mace: lowest average, highest min

Sword: middle average, highest range, and a max of 6801... probably coming from a situation with a sword spec proccing off of both a White Hit and MS within 3s, perhaps with some crits thrown in

 

merk bruken av gear, og oppgradering under

 

On a whim, I decided to see what would happen if I had simulated "better gear" by adding 400 AP and 10% Crit.

 

Axe: 3395 avg, 598 stdev, range: 1873-4474

Mace: 3275 avg, 616 stdev, range: 1861-4531

Sword: 3407 avg, 757 stdev, range: 1839-8047

 

Wow at that scaling.  Just wow.  While both maces and swords moved their max and average up about 500, Sword moved its average about the same, but check out that max... 8047... talk about burst damage...

 

I think this data convinces me that Swords are where it's at for the long run, because they scale magnificently.

 

However, it might be worth going Axes initially to make up for the crappiness of my gear in the short term, and later switch to Sword once I have better gear and have all the mats to go straight to Tier 2 sword (which has the delicious proc).

 

Thus I think I've made up mind: Tier 1 Axe for now, then Tier 2 Sword later.

 

Alikevel er det jo slik at Lionheart X gir null stamina på våpen, noe jeg ser på som en skikkelig nedtur mtp survivability når du ikke har pocethealers om your ass 24/7 slik som jeg har.

 

ut i fra disse kalkulasjonene over, personlige preferanser mht utseende, underholdningsverdi og surivivability har jeg landet på Swordspec m/ arena 2h. håper dette hjelper dere å vurdere både weaponspec og BS weaponspec når dere må gjøre det valget i framtiden. :)

Lenke til kommentar

The prince i kara.. Han er en kjei fyr..

 

Hvordan tanker dere som har han på farm? Vi får så mye problemer med de infernalene som lander og stenger enten meg (MT) eller dps i et hjørne, eller så lander de mellom meg og dps.

 

Vi får han ned men vi må liksom vere litt heldige med infernals for at det skal gå. Å det blir litt kjett i lengden.

 

Sånn vi gjør det nå, er at jeg begynner og tanke han rett til høyre for gangen der vi kommer ut, og så flytter rundt over alt ettersom infernals lander på meg eller kommer i vegen for dps.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
The prince i kara.. Han er en kjei fyr..

 

Hvordan tanker dere som har han på farm? Vi får så mye problemer med de infernalene som lander og stenger enten meg (MT) eller dps i et hjørne, eller så lander de mellom meg og dps.

 

Vi får han ned men vi må liksom vere litt heldige med infernals for at det skal gå. Å det blir litt kjett i lengden.

 

Sånn vi gjør det nå, er at jeg begynner og tanke han rett til høyre for gangen der vi kommer ut, og så flytter rundt over alt ettersom infernals lander på meg eller kommer i vegen for dps.

 

Noen tips?

8520551[/snapback]

Etter å tatt han en stund, begynte vi å ta han på "buggete måten" men anbefaler ikke dette =P

Lenke til kommentar

Lagt over til warrioren min igjen nå ^^ Hovedsaklig siden det ble for mye med 5-6 timer raiding hver dag, å da står jeg igjen med migrate CD på palaen.

 

Kom i et guild som har clearet hele kara/gruul, jeg har ikke så bra tanke gear men kom vel inn siden jeg er ganske kjent med paladinen min på servern.

 

Men en ting jeg lurer på, hvorfor har blizz satt bold shoulders til 0.00000001% drop chance ? =P vært der nå med 2 chars til over revered, men aldri sett dem droppe

Endret av djrabbit88
Lenke til kommentar

vent litt!

 

det ble for mye med 5-6 timer raiding hver dag

8526414[/snapback]

 

versus

 

Kom i et guild som har clearet hele kara/gruul, jeg har ikke så bra tanke gear, men begynner å nærme meg sånn ca bra nok (gav opp å få bold shoulders, dropper aldri -_-)

8526414[/snapback]

 

eneste forskjell jeg ser er dps raiding til tanking raiding. og muligens ikke engang det imo at du "ikke har så bra tanke gear". altså fra dps raidng til dårlig dps og offtanking raiding?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...