Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

I PvE tanker jeg for det meste med 2h

 

:!: :!: :!: :!: Stoppet å lese her

8449636[/snapback]

Haha, syntes synd på de som må heale han der ^^

hadde klikka om en warrior skulle tanke med 2hnd, og GG å gjøre det i heroic/raids

8449719[/snapback]

 

Jeg spiller Night Elf Warrior lvl 29. Selv om det sikkert er mye jeg gjør feil, så skjønner jeg at 2h blir litt feil ved tanking :)

 

Jeg spiller på PvP-server og gjør mange quests solo. Har ikke sett så mange andre warriors spille, så jeg trenger noen generelle tips for quests og instances.

 

Har flest talent points på arms og noen på defence. De første talentpointsene var nok valgt litt tilfeldig. Kan gjøre om senere i spillet. Utstyret er ok. 4 blue items (inkl arctic-skjoldet) og resten grønt. Satser på å skaffe meg mest mulig utstyr gjennom instances.

 

På quests kjører jeg alltid i battle stance. Med 1-2 mobs stående alene starter jeg ofte med charge, deretter heroic strike (fungerer fint når jeg får inn deep wounds), rend og sunder armor. HS hver gang det er nok rage. Hvis flere kommer løpende til bruker jeg Cleave. Hvis de er av den flyktende typen så bruker jeg Hamstring også. Hvis Mobsene står tettere prøver jeg å lokke ut en eller to med buen for så å rygge litt bakover. Høres dette greit ut? Hva kan jeg gjøre bedre? Jeg dør veldig sjelden i kamp mot mobs. Det er som regel bakholdsangrep fra Hordene eller dårlig utvikling i instancene som tar knekken på meg :)

 

I instances fungerer ting dårligere. Gruppedeltagerene på nivå 20-30 vet ikke alltid hvordan ting fungerer og sammensetningen er ofte feil, så jeg har opplevd noen helt håpløse grupper. Men jeg gjør sikkert også mange feil. Kjører da defensive stance og prøver å gå først i feltet, men er usikker på hvordan jeg bør gå videre fram. Enkeltmobs er fortsatt greit, men ofte kommer de i grupper på 3-5 inkl noen patrols (med sølv/gull-ramme). Hvilke moves/spells er mest aktuelle og i hvilken rekkefølge bør jeg bruke dem? Er det mulig å si noe generelt på dette nivået? Regner feks med at Thunder Clap er viktig når kampen er i gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvilken macro er best for intervene skillen?

 

Jeg har til dags dato aldri bruke denne skillen pga det tungvinte med å targete friendly etc...

 

Finnes det er macro som gjør at den kan brukes ved 1 tastetrykk?

8459218[/snapback]

 

Jepp.

/cast [target=targettarget, stance:2] Intervene

 

Merk at du ikke kan bruke denne til å intervene folk i gruppe/raid, fordi den prøver å intervene target til din target, så du ender da opp med å intervene tilfeldige folk, med mindre din target har seg selv som target :)

 

Uansett, jeg har bindet både denne macroen og vanlig intervene.

Lenke til kommentar
Merk at du ikke kan bruke denne til å intervene folk i gruppe/raid, fordi den prøver å intervene target til din target, så du ender da opp med å intervene tilfeldige folk, med mindre din target har seg selv som target 

 

Uansett, jeg har bindet både denne macroen og vanlig intervene.

 

takk for hjelp men...

 

Jeg komemr igrunnen bare til å bruke intervene om jeg er i party som tank da. Og om det ikke funker med denne macroen så er jeg like langt...eller er det noe jeg ikke helt skjønner her? :)

 

Det jeg tror jeg prøver på er at om jeg mister aggro så trykker jeg intervene marco button. Som gjør at jeg intervener den som mobben har som targeted...(etter at mobben ikke lenger har meg som target pga jeg mistet aggro). Vet ikke om dette er mulig jeg men...hadde vært nyttig.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Har en lvl 26 warrior, men går tregt og blir veldig fort lei =( noen råd?

8463930[/snapback]

 

 

Stack AP>Agi(Crit)>Strength>Stamina i den rekkefølgen. Stamina er kjekt på PvP- servere, men world-PvP -aka ganking- blir bare mindre og mindre utbredt. Har drevet masse med levling med Stamina (Spirit) som sistevalg av stat.

 

Om du blir drept en eller to ganger sparer du det inn på de neste 10 minuttene med grind/quest.

Lenke til kommentar
Hva syntes dere om det å spilel warrior for tiden?

 

Leser på wow warrior forum at folk klager og bærer seg over warrior nerf osv.

 

Men om jeg skal se på saken ut i fra egen erfaring så kan jeg egentlig ikke føle meg nerfet i det hele tatt. Jeg har mer rage nå enn jeg hadde pre-TBC, og stort sett har jeg for mye rage (Har endless rage).

 

Jeg er fremdeles på top i 5 mans grupper om jeg får være dps. Dette uten en eneste enchant på noe av gearet mitt. Jeg hiver det på når jeg har fått epic fly.

 

Eneste jeg kanskje har merket er at jeg mister aggro en smule fortere enn før om jeg tanker. Men heftig bruk av taunt (som jeg igrunnen alltid har brukt) fikser dette.

 

Jeg kjører da 41/15/5 spec eller noe i den dur....

8419926[/snapback]

 

jeg var totalt uenig med deg før jeg specca 31\30 arms\fury.

hadde en liten periode hvor jeg faktisk var konkuransedyktig med tilsvarende gearede motstandere av andre klasser.

and guess what: 31\30 blir nerfa 8D

 

nok en gang fikk en warrior en heal i en eller annen BG og drepte en caster.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
jeg var totalt uenig med deg før jeg specca 31\30 arms\fury.

hadde en liten periode hvor jeg faktisk var konkuransedyktig med tilsvarende gearede motstandere av andre klasser.

and guess what: 31\30 blir nerfa 8D

 

nok en gang fikk en warrior en heal i en eller annen BG og drepte en caster.

 

 

ja 31/30 blir nerfa, men 41 arms forblir omtrent samme som før:)

 

Jeg har ingen problemer med rage eller utdelt skade. MEN...jeg har også da epic våpen (Lionheart blade). Det å ha et kick-ass våpen er kanskje det viktigste for en arms warrior.

 

I går fikk jeg min epic flygende mount, så nå skal jeg begynne å samle mer gear og begynne og enchante utstyret mitt. Har ikke en eneste enchant nå.

 

Jeg leser at mange raid foretrekker MS warriors som dps:) Ofte pga 4% mer skade for alle melee som følge av arms talent.

Lenke til kommentar
hvilken macro er best for intervene skillen?

 

Jeg har til dags dato aldri bruke denne skillen pga det tungvinte med å targete friendly etc...

 

Finnes det er macro som gjør at den kan brukes ved 1 tastetrykk?

8459218[/snapback]

 

Jepp.

/cast [target=targettarget, stance:2] Intervene

 

Merk at du ikke kan bruke denne til å intervene folk i gruppe/raid, fordi den prøver å intervene target til din target, så du ender da opp med å intervene tilfeldige folk, med mindre din target har seg selv som target :)

 

Uansett, jeg har bindet både denne macroen og vanlig intervene.

8459399[/snapback]

 

#showtooltip Intervene
/cast [help] Intervene; [target=targettarget, help] Intervene

 

sjekker om du har targeted vennlig target, om det er tilfelle caster jeg intervene på han, dersom jeg har targeted fiendtlig target (say boss på vei mot prest) kaster jeg intervene på bossens target. (altså førnevnte prest)

Lenke til kommentar
Ingen som har tips til min lvl 49 twink?

8468388[/snapback]

 

Jeg ville anbefalt Kang the decapacitator med savagery enchant, evt. thrash blade med mongoose og et eller annet bra 1h til offhand for fury spec. Hvis du skal gå arms bør du imo kjøre for 5/5 parry, imp overpower, deep wounds / impale og 5/5 poleaxe specialization før MS, og så tar du 5/5 cruelty i fury og 3/3 tactical mastery i protection. Deretter mest mulig blues/epix gear

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...