Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay, hva tenker folket om denne builden?

DPS/secondary tank i raid, som faktisk duger i PvP og til grinding. En må gjerne flytte litt på poenga, men det er konseptet som er viktigst: 0/31/30

 

Jeg ser: Fury 31 pts, du går fury nesten til topps, men mister Rampage, Imp. Zerker Rage, Imp. Zerker Stance og Precision. I gjengjeld får du 30 pts i prot for å kunne tanke, men som også gir mye tilbake til damage-delen.

 

Arms

... med 0 pts: du mister Deflection og Imp. Thunder Clap som unektelig er et drawback spesielt hvis du skal tanke. Ellers er det ikke store greiene du går glipp av.

 

Fury

Ingen Rampage, som ikke er spesielt bra anyway. Imp Zerker Rage blir et savn samt Imp Zerker Stance, men nå slipper du i alle fall å være *låst* til zerker stance for 10% ekstra AP. Precision er hyggelig, men det er fortsatt mulig å skaffe nok %hit skulle jeg tro.

 

Protection

... med 30 pts: Du får nøkkelgreiene til tanking, Imp. Shield Block, Defiance, Last Stand osv. og... *drumroll* One-Handed Weapon Specialization, 10% ekstra damage.

 

Imho eier One-Handed Weapon Specialization både Rampage, Imp Zerker Stance og Precision. I tillegg får du Concussion Blow, også resten av greiene da, last stand osv.

 

Altså, 30 pts i Prot for å kunne være secondary tank. 31 pts i fury for å kunne dpse, grinde og gå PvP. Ja, også 30 pts i prot for å kunne gjøre dps og PvP i tillegg.

 

Jeg vet ikke om det har blitt gjort før, men for meg virker det i alle fall som en veldig bra fury build der du samtidig er en dugelig tank.

Lenke til kommentar
Okay, hva tenker folket om denne builden?

DPS/secondary tank i raid, som faktisk duger i PvP og til grinding. En må gjerne flytte litt på poenga, men det er konseptet som er viktigst: 0/31/30

 

Når det gjelder DPS-delen, så var dette et finfint build. Du mister 3% hit, rampage, 10% ap, samt annet småtteri, men du får +10% damage, som nesten veier opp for alt det andre.

 

Tankedelen er jeg mer skeptisk til. Du går glipp av -3 rage heroic strike, -3 rage all offencive abilities, 5% parry, imp thunderclap (!!), imp def stance, vitality. Du har ellers utnyttet de poengene du har til rådighet i treet maksimalt, så ikke særlig å rette på der.

 

I raids ville ikke tapet av imp thunderclap vært så ille, da det fort kan være en ekstra prottank med, men i 5 mans så er det som regel bare 1 warrior, og da er det en fiffig bonus som gjør det hele mye greiere.

 

Ingen av talentene i fury over et normalt tankebuild gir deg særlig mer threatmangement. Du blir ikke critta i PvE (gg enrage), du bruker ikke offhand weapon (gg dw spec).

 

Deathwish kan være fin å ha i mange tilfeller, dersom bosser fearer for ofte, eller man glemmer å stancedance, eller om området er lett og man vil skade litt.

 

 

PvP? DW build og PvP? Tror du skjønner hva jeg mener :p .

 

For å oppsummere er det der et build jeg gjerne ville hatt som tank i en 5 man dersom det ikke var noen feraldruids å oppdrive, eller dersom jeg ville hatt en ekstra DPSer.

 

En mer tradisjonell protspecced tank ville til sammenligning vært elendig til både DPS og 5 man tanking, men bedre til raids. Vet ikke helt hva du sikter på.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Har en lvl 70 gnom fury warrior, med helt blaatt (engelsk tastatur, beware!) gear, og 2 lvl 70 epix. Vindicators brand & marshals plate bracers. I offhand har jeg en mace med 71 dps, jeg har 1200 AP ubuffa, 1500-ish med battleshout. 22% crit, 8,8k HP og +104 hit rating el.l. Alikevel foler jeg at jeg gjor helt sinnsykt lite dmg i pvp, at jeg sjelden vinner en 1 on 1. I dueller derimot vinner jeg det meste. Er specca impale - bloodthirst & litt fancy greier i fury, i tillegg til at jeg har 3 pts i prot for stance mastery. Noen som foler at fury warriors er litt... Sugne i pvp?

Lenke til kommentar

Ja, de er det. De er som gimped rogues i PvP. 8,8k HP er veldig lite for en warrior i PvP, og lav crit/hit/ap gjør så du ikke har så bra DPS heller. Legg til at du mangler burst damage og MS debuff (som praktisk talt gir dobbel damage på target) og du har et gimped spec i PvP.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Okay, hva tenker folket om denne builden?

DPS/secondary tank i raid, som faktisk duger i PvP og til grinding. En må gjerne flytte litt på poenga, men det er konseptet som er viktigst: 0/31/30

 

Jeg ser: Fury 31 pts, du går fury nesten til topps, men mister Rampage, Imp. Zerker Rage, Imp. Zerker Stance og Precision. I gjengjeld får du 30 pts i prot for å kunne tanke, men som også gir mye tilbake til damage-delen.

 

Arms

... med 0 pts: du mister Deflection og Imp. Thunder Clap som unektelig er et drawback spesielt hvis du skal tanke. Ellers er det ikke store greiene du går glipp av.

 

Fury

Ingen Rampage, som ikke er spesielt bra anyway. Imp Zerker Rage blir et savn samt Imp Zerker Stance, men nå slipper du i alle fall å være *låst* til zerker stance for 10% ekstra AP. Precision er hyggelig, men det er fortsatt mulig å skaffe nok %hit skulle jeg tro.

 

Protection

... med 30 pts: Du får nøkkelgreiene til tanking, Imp. Shield Block, Defiance, Last Stand osv. og... *drumroll* One-Handed Weapon Specialization, 10% ekstra damage.

 

Imho eier One-Handed Weapon Specialization både Rampage, Imp Zerker Stance og Precision. I tillegg får du Concussion Blow, også resten av greiene da, last stand osv.

 

Altså, 30 pts i Prot for å kunne være secondary tank. 31 pts i fury for å kunne dpse, grinde og gå PvP. Ja, også 30 pts i prot for å kunne gjøre dps og PvP i tillegg.

 

Jeg vet ikke om det har blitt gjort før, men for meg virker det i alle fall som en veldig bra fury build der du samtidig er en dugelig tank.

8324991[/snapback]

 

Prøvde denne speccen en stund. Var bedre til pvp enn ren fury spec, pga concussion blow og last stand, men var rimelig dårlig til tanking pga du mista imp. thunderclap og parry, og du har ikke shield slam, imp. def stance og andre kjekke ting i prot.

Lenke til kommentar
*snip*

8324991[/snapback]

 

Prøvde denne speccen en stund. Var bedre til pvp enn ren fury spec, pga concussion blow og last stand, men var rimelig dårlig til tanking pga du mista imp. thunderclap og parry, og du har ikke shield slam, imp. def stance og andre kjekke ting i prot.

8326771[/snapback]

Jupp, det er ikke lagt særlig vekt på tankedelen annet enn som filler opp til conc. blow og One-handed Weapon Spec. Men ville dere ikke sagt at denne speccen er i alle fall bedre enn en tradisjonell 2H/DW Arms eller Fury Build til å tanke? Jeg tenker med Impale Fury, Mortal Strike DW osv.

Lenke til kommentar

Ja, men det er hovedsaklig på grunn av defiance, som gir +15% threat i def stance. Noe jeg har merka i TBC er at det har blitt stor forskjell på de som tanker med arms/fury build og de som har noen points i prot. Har gjort en del instances med en warriorvenn (og vært warrior selv, men mest pre-TBC) og det er rimelig merkbar forskjell på når han er PvP og tankspec.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har brukt denne tråden, men uansett, jeg holder på å levle opp warrior for øyeblikket, og har blacksmith på 345 for øyeblikket, men har ikke spesialisert meg for noe annet enn Weaponsmith sålangt. Det jeg lurer på er hvilken vei jeg burde gå som Weaponsmith. Noen som har forslag? Jeg er fury specca, impale fury. Har nok av penger så det blir vel noe slikt;

 

The Planar Edge + Fel Edged Battleaxe (dual-wield axes)

Vindicator's Brand + Fireguard (dual-wield swords)

Drakefist Hammer + Blackout Truncheon (dual-wield maces)

 

I hovedsak en farmecharacter.

Lenke til kommentar

en farme warrior? nå har jeg hørt alt, gå og level en hunter (hundre på hundre chinese bots må jo være innpå noe..) eller warlock i stedet. siden du er fury spec'et så er det egentlig bare smak og behag som styrer, skal du noensinne respec'e arms så kan du jo velge basert på om du vil være axe/sword/mace spec'et, du kan også velge basert på om char'en din har noen weapon proficiencies eller så kan du velge etter hvilken som ser mest snop ut egentlig, selv ville jeg valgt Drakefist Hammer, fordi Blackout Truncheon er en veldig artig mace også fordi Thunder/Deep Thunder er min favoritt blandt 2h våpene pga stun'ene og den massive stamina'en.

Lenke til kommentar
meh, ingen egenheals, downtime downtime downtime, i lengden vil man garantret irritere seg over hvor mye mer effektivt man kunne farme med en annen klasse enn hvor "artig" det er å farme med en warrior.

8328660[/snapback]

 

Cannibalize og bloodthirst? :p finnes omtrent ikke downtime med warrior. Hunter må både heale petten og drikke manavann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...