Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du er warrior? Lunar Crescent.

7952406[/snapback]

 

why? av de 3 alternativene er poleaxe spec den som bygger minst rage.

7954631[/snapback]

Uten å gå inn på det faktum at rage ikke er et voldsomt problem både for Endless Rage- og Death Wish Arms specs:

 

Så er akkurat det der med ragegeneration diskutabelt... Theorycraften er alt for komplisert og blir rimelig ubrukelig iforhold til faktisk erfaring.

 

Axe spec er det som jevnt over gir; best/nestbest damage og mest konstant og politelig burst - som faktisk er ønskelig i rageøyemed.

 

Rage er noe du bruker per syklus med cooldowns: Nytter altså ikke å stå der å kuke med 15 rage og ikke kunne gjøre MS og så plutselig få 70 rage i fanget. Sjeldne, store burst med rage bøter ikke nødvendigvis på de stundene du har lite rage.

 

Dessuten gir crit deep wounds og blood frenzy i bonus, men å veie det opp mot et extra attack eller stun + rage blir et regnestykke som ikke ligner holy hell.

 

Jeg foretrekker axespec over de andre og mener å ha nok erfaring med alle specs til å kunne anbefale det. Dessuten er Lunar Crescent billigst :-)

 

Edit: Du vet selvfølgelig også at macespec ble nerfa igjen ned fra 5 til 1.6 PPM og at enhver warrior med mer enn bomull mellom øra ikke engang bør tenke på å ta Thunder?

Endret av Carl M
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke prøvd premade arena enda, men spørsmålet er jo selvfølgelig hva rollen til en warrior blir, og hva man er ute etter.

 

Med et par personlige healere og bra gear i 5v5 / høy gruppe-PvP kan det godt hende warriors kan bli de drapsmaskinene de en gang var. Axespec/Swordspec merkes da tydelig.

 

Noe annet mange ser for seg, er at warriors blir noen seige jævler, som med second wind, mace spec, intercept osv. og høy hp (54 sta fra thunder kommer godt med) irriterer motstanderne.

 

I mine øyne kan macespec ha stort potensial i small scale (tenk 1v1, 2v2) PvP, og kanskje 5v5 også.

 

1,6 ppm : (60:3,8) = 10,1% procrate. I tillegg har Thunder egen chance on hit proc.

 

For en som er ute etter å gjøre PvE damage med 2h så virker axespec uten tvil mest fristende, da et semipopulært build er 3 poeng i flurry, 5 om man dropper second wind (noe som virker rimelig utenkelig i PvP).

 

Gode lag kommer ikke til å mate motstandernes warrior med rage, men heller kjøre assist-train på healers/main dps (shadowpriests, warlocks, mages osv). Laget er dermed avhengig av hva warrioren kan få ut av det han har, enten det er høy ragegeneration og instant attacks eller utilities.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Carl M, jeg ser synspunktene dine, og de er grei i seg selv men, som du sier, nå som Thunder er out of the question med 5ppm -> 1.6 så står det mellom poleaxe og sword, hvor, helt siden etter Arcanite Reaper tiden, sverd har stått som favoritisert hos warriors. Av to grunner, både at med proc-prosenten tatt i kalkulasjon så gir swords større rage generation enn tilsvarende øks og fordi det er "artigere" med to angrep på rappen.

 

Hvis man følger logikk og putter preferanser til side så har man jo lyst å se på det optimale valget, og selv om noen foretrekker økser for den gjevne tryggheten, noen mace for den artige stunningen så er sverd det beste alternativet gitt likeverdige våpen.

Lenke til kommentar

Nå er jeg blitt lvl 70:)

 

Og mens jeg sparer til epic mount lurte jeg på å gå for mer eller mindre full lvl 70 pvp armor. Jeg er arms warrior med 41 poeng i arms og kommer nok alltid til å være det.

 

Jeg har spilt relativt lite sammenlignet med før og er falt litt ut når det gjelder wow kunnskap. Er lvl 70 pvp armor fremdeles noe å trakte etter? Tenkte å kjøpe skuldrene først pga looks:)

 

Kommer til å velge blacksmith etterhvert , men det kommer til å ta tid da jeg først skal ordne meg epic fly og pvp'e når jeg trenger en pause fra farming etter gull.

Lenke til kommentar

kjører arena team 2vs2 med en rogue jeg kjenner og vi har begynt å få til en grei liten sak, i allefall i nagrand arenaen. last stand\arms build ser ut til å være en god kombo med meg som levende blink.

roguen sapper og vi forkuserer på en om gangen. vi vinner ca 50\50 for øyeblikket, vi må rafinere teknikken vår i blade edge arenaen, der taper vi alltid hard mot hunters\castere.

Lenke til kommentar

buffa? hvor? hva?

 

EDIT: leste nettopp patch notes:)

 

Uansett..En ting jeg har lagt merke til er at i svært mange situasjoner har jeg rett og slett for mye rage. Dvs jeg har så mye rage at jeg ikke klarer å tømme den. Dette opplevde jeg aldri pre-TBC. Jeg er Endless rage specced på lvl 70 med 40% blått, resten grønt gear. Men men...det er stort sett snakk om når jeg kjemper mor flere mobs samtidig da så.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Rofl, on topic tho, just been playing about on test server and get this..........I HAVE RAGE, thing is i cant get rid of it fast enoth, but its at a point where its balanced finally, crit change....didnt notice fuck all, other talent changes well they work, except the TC tooltip still dont say it adds aditional threat, oh and the victory rush change....rofl evil in pvp if your dps spec or not thats fucking evil, oh and the UR change i really really couldnt tell the difference between a 1.60 speed weapon and a 2.70 speed 1h weapon, fast OH it is then for me.

 

Oh did i mention i actually get rage from hitting a mob now, not just it almost killing me to give me 5 rage?

 

 

Weeeeee, happy happy retard over here with a borken keyboard.

 

What so we actually get a buff (a needed 1 at that) and druids bitch like a baby thats missed its mams boob for 2 seconds, christ.

 

Edit: Keyboard is fucked

 

But did we get buffed where it was needed the most?

 

Dont get me wrong I like the changes from a dps point of view...

 

But apparently much af our tanking armor have been nerfed... Warriors reporting having lost 1k hp and around 30 defence from tank gear...

 

Examples:

Legguards of the Resolute Defender, now has 42 stamina and 31 defence instead of the old 69 stamina and 35 defense.

 

junior technician 3rd grade bracers now 24 stamina instead of 42.

 

I certainly didnt expect a dps buff, and a tanking nerf.

 

Anyways im not on the PTR so i cant check this myself, but could u look into this?

Im guess its mostly blue and green tank armor thats getting nerfed.

 

 

 

Those bracers were rediculously overpowered for greens though lol. They're better than the epic bracers from heroic coilfang.

 

I'm not surprised if the gear has been nerfed, if the defence cap was 490 or whatever it was, it was far to easy to get.

 

I'm happy with the changes, especially from a dps point of view. I hear more changes are planned for the patch afterwards too, deepwonds being looked into. With the new rage changes i hope they change the arms 41 pointer too, gief titan grip.

 

edit : okay.. i checked my gear.. having lost around 400ish hp... HOWEVER with commanding shout i have 100 more hp on the test server compared to live...

 

And yeah the changes are great from a dps point of view

 

Skremmende.. HP nerf etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...