Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Har sett druids tanke flere mobs samtidig, og de gjør en mye bedre jobb en warriors. Hvordan det er på bosser vet jeg ikke.

 

Kan også nevne at etter jeg respecca tilbake fra Prot til Arms, så gjorde Hellmaw (Første bossen i Shadow Labyrinth) ca. 700 mindre skade pr. hit. ... .... :hmm:

 

Joda Blizzard! Kjempe bra opplegg! :thumbup: Har ikke akkurat planer om å gå tilbake til Prot med det første nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som har noe slags peiling på om Dev skal utvikle warrior mere, og evt når det skal skje, og evt hva de skal gjøre med warrior?

 

for alle er enige at warrior trenger en dytt nå, vi sliter maks! vi skulle brukes som tank, men nå er druid blitt såpass kraftig at de overtar den rollen og!

 

mvh

vyrez

Lenke til kommentar
for alle er enige at warrior trenger en dytt nå, vi sliter maks! vi skulle brukes som tank, men nå er druid blitt såpass kraftig at de overtar den rollen og!

 

mvh

vyrez

7894258[/snapback]

Latterlig påstand. Du skal nok se warriors er tilbake som de eneste brukbare tanksene så snart folk kommer til endgame i BC. Big deal at druids tanker 5-10 manns instancer per idag, slik var det da virkelig før de fleste begynte med MC/BWL også. Samme gjorde paladins og shamans.

På dette stadiet handler tanking om threat, og der kan druid ligge tett opp mot warriors. Men i epic instancer er det snakk om damage mitigation, noe druids aldri vil være i nærheten av warriors på. Og da snakker jeg ikke om hvem som kan ha mest armor.

Lenke til kommentar
for alle er enige at warrior trenger en dytt nå, vi sliter maks! vi skulle brukes som tank, men nå er druid blitt såpass kraftig at de overtar den rollen og!

 

mvh

vyrez

7894258[/snapback]

Latterlig påstand. Du skal nok se warriors er tilbake som de eneste brukbare tanksene så snart folk kommer til endgame i BC. Big deal at druids tanker 5-10 manns instancer per idag, slik var det da virkelig før de fleste begynte med MC/BWL også. Samme gjorde paladins og shamans.

På dette stadiet handler tanking om threat, og der kan druid ligge tett opp mot warriors. Men i epic instancer er det snakk om damage mitigation, noe druids aldri vil være i nærheten av warriors på. Og da snakker jeg ikke om hvem som kan ha mest armor.

7894989[/snapback]

Hva så? Det er tross alt langt i fra alle som kommer til å spille i endgame instances.

Lenke til kommentar
Big deal at druids tanker 5-10 manns instancer per idag, slik var det da virkelig før de fleste begynte med MC/BWL også. Samme gjorde paladins og shamans.

7894989[/snapback]

Det er en mye mer latterlig påstand :)

 

Jeg har spilt siden retail og har gjort sikkert bortimot 2000 instanceruns(5-15 man) med ørten forskjellige characters over lang tid(mange forskjellige patcher) og aldri noen sinne har en druid eller paladin maintanket i noen av dem uten at det har vært et stunt for morro skyld(altså etter MC/BWL når vi har bra nok gear til å tulle).

 

Det er kun etter TBC jeg har sett at classer har tanket i hytt og pine.

Endret av Carl M
Lenke til kommentar
Big deal at druids tanker 5-10 manns instancer per idag, slik var det da virkelig før de fleste begynte med MC/BWL også. Samme gjorde paladins og shamans.

7894989[/snapback]

Det er en mye mer latterlig påstand :)

 

Jeg har spilt siden retail og har gjort sikkert bortimot 2000 instanceruns(5-15 man) med ørten forskjellige characters over lang tid(mange forskjellige patcher) og aldri noen sinne har en druid eller paladin maintanket i noen av dem uten at det har vært et stunt for morro skyld(altså etter MC/BWL når vi har bra nok gear til å tulle).

 

Det er kun etter TBC jeg har sett at classer har tanket i hytt og pine.

7895272[/snapback]

Nei, det er ikke en mye mer latterlig påstand. Det jeg sier er faktisk korrekt, om din erfaring sier noe annet, burde du spørre litt rundt og lese forumene (gjerne de som er av litt eldre dato, helst fra den tiden).

Jeg er en druid fra denne tiden, og vet veldig godt hvordan det var i communitiene når det kom til tanking og klasse på forumene.

 

Jeg sier ikke at det skjedde hele tiden, men så absolutt, en druid/pala var aksepterte tanks. Nå er begrepet "tanks" et ganske bredt begrep for lowbie instancer uansett.

 

Om flere druids tanker mer idag, går det bare på omverdenes øyne på en druid, ikke på den minimalt (ja faktisk, det er ikke snakk om 50+dps økning) dps økningen som har kommet, eller de "enorme" mengdene med armor de har fått.

 

Edit:

Når vi gjorde strat/scholo/dm etc mens vi spilte endgame, brydde vi oss aldri om perfekte grupper. Ofte endte en rogue opp som tank. Dette fordi vi visste at vi alle kunne spille. Og vi var ikke de eneste.

Denne almenne åpenheten for hvem som tanker eller healer i en instance med bare folk som kjenner hverandre har smittet veldig over til BC også. Selvfølgelig lar warriorsa druidene tanke om de selv kan gjøre dps, og de vet at druidsa vet hva dem driver med. Tillit og erfaring er faktoren som gjør at mange druids tanker mye nå. Med randoms er min personlig erfaring at det er like akseptert nå som det var da.

Endret av Superslask
Lenke til kommentar
en druid/pala var aksepterte tanks.

7895574[/snapback]

Not true.

Tillit og erfaring er faktoren som gjør at mange druids tanker mye nå.

7895574[/snapback]

Det og.

 

Mangle + Lacerate, bedre bearform og mer dodge per agi er ene og alene grunnen.

 

Edit: Jeg snakker vel litt vel bombastisk og grinete akkurat nå som vanlig, men poenget mitt er at situasjonen nå ikke på langt nær tilsvarer situasjonen tidligere... Den er ikke engang i nærheten av å være sammenlignbar.

Endret av Carl M
Lenke til kommentar

Fins flere folk i guilden som anerkjenner at druids har mye bedre threat for pengene, men vil ha meg, en warrior, som MT likevel.

 

Forlenger litt e-peen her, men var alltid MT og de stoler på at jeg gjør mitt beste og at jeg har en god del med erfaring når det gjelder å kontrollere flere mobs samtidig og har hurtige reflekser.

 

Det er som oftest gruppen som gjør tanken god, ikke tanken som gjør gruppen god.

 

Om jeg takler 25 man raid bosser med <54 % melee mitigation er nå en annen sak, men har så vidt begynt i Karazhan, så har ingen erfaring fra de større TBC raid instansene så langt.

 

----

 

Det som går over streken er at druids speccer seg til minst like gode tanks på papiret som en Prot warrior når de vandrer nedi Feral treet, men de betaler ikke for muligheten til å tanke raidbosser i noen tilfeller bedre enn Prot warriors i form av DPS-loss. Tvert imot blir en druid BEDRE i solo PvE/PvP samtidig som druiden vil ha et høyt skadepotensiale i cat form samt meget solid tankpotensiale.

 

Mens på den andre siden, blir Prot specca warriors ubrukelige som grindecharacter, og mildt sagt elendige i PvP, dette på topp av at warriors med riktig spec også sliter rimelig hardt i PvP nå til dags.

 

Det er det som er kjernen til problemet her. En feral druid kan heale, gjøre skade og tanke, med gode solo PvE/PvP utgangspunkt, mens en Prot warrior kan tanke og dø sakte på Farmen i AB.

Lenke til kommentar

Dere som sier at druid har så mye mere damage migration fra sin høye armor, håper dere vet at defensive stance også tar bort 10% dmg. dvs at vi trenger ikke like mye armor som en druid. personlig har jeg 57% hvis jeg husker riktig, det blir 67% i def stance. hvor mye vil en druid med 18k ha?

Lenke til kommentar

hmm, takker for all respons på mitt tidligere inlegg her, men ser at noen sier at warroior er best tank uansett.

 

nå er ikke jeg prot specca warrior, men jeg har vært i feks SM, å "regnet" med jeg skulle tanke da vi ikke hadde noen andre warroiors, men det var da jeg fikk klar beskjed om at warriors "henger såpass bake" at jeg kunne helst bare stå i bakgrunnen da de hadde en druid som skulle tanke.

 

å tanke gjorde den meget bra syns jeg og.....

derfor håper jeg at blizz kommer med en ny patch snart som konsentrerer seg om å hjelpe warriors, for alle må være enige om at vi sliter litt nå.....

 

å en sistte ting, jeg er lvl36 warrior, som kjører arm spec(spiller mest solo, å vil helst gjøre mest mulig damage) men syns ikke jeg gjør noe særlig mye damage.......

hva er det man må satse på for å få en warrior til å gjøre damage? :hmm:

 

håper på mange meninger :!:

 

mvh

vyrez

:w00t:

Lenke til kommentar

Tror nok aldri en druid vil bli en fullgod endgame tank.

Vi har rett og slett for lav defence. Knapt med gear også med + def som druids kan få tak i. Crushing blows fra end bosser vil nok male oss rimelig i stykker.

 

Vil nok tro at en Warrior fortsatt er første valget for endgame tanking.

Sett i fra både min warriors og Druid sitt ståsted.

 

Men jeg skal være enig i at på lavere lvls er en feral druid en meget god tank.

Føler det faktisk som lettere å ha crowd controll, og god aggro med druiden i bearform, enn min andre warrior.

 

Kan ikke sammenligne det med min første warrior, fordi det snart er to år siden jeg var på samme lvl med den. Dessuten har en god del skjedd siden da med både druid og warrior.

Lenke til kommentar

ikke lest hele tråden, mest det siste.. kjenner meg godt igjen noen steder.. Er selv en 45 human warrior. Mest arms/fury. Bare en sjelden gang jeg er tank i instances. Stort sett druids og rouges som gjør all jobben. Selv om de er er par lvl lavere enn meg ser jeg tydelig hvor utrolig godt de funker som tank og hvor mye damage de gjør i tillegg.

 

Tok mogrash, 47 elite i stranglethorn igår. 3 i gruppa. Meg, en 41 druid og en 39 rogue(som jeg ikke så noe til i grunn, tror han bare sto og så på). Da tanket jeg og druiden heala meg. 3-4 healinger tror jeg han gjorde. Jeg sto og hamra løs og ser health baren til mogrash såvidt synke mens han gjør 150-200dmg for hver hit på meg pluss noen crits over 300 :p Drukna tilslutt da haha. Glemte jeg var under vann, men da var mogrash så god som død og, druiden bare moona han et par ganger. Fikk hvertfall kommentaren "good tanking". Sånt varmer :p

 

En annen dag her i westfall eller noe jeg fulgte en tauren druid 43. Vi tok en duel. Han grisebanka meg i bear form. Jeg hadde vel 50% healt igjen når han hadde 75%, da heala han seg og bare lekte seg resten av tida.

 

En warrior burde tåle mer og gjøre mye mer dmg. Som ble nevnt her, den er vel laget med tanke på endgame, først da den kan "kalles" en warrior(?) Mulig jeg har gjort noe feil/spiller feil men angrer litt på at jeg ikke valgte en annen klasse som main.

Aldri for seint men tar jo tid å nå samme lvl. Har en 24 night elf hunter og en 10 human rogue også.. Bare for å prøve litt forskjellig.

Lenke til kommentar
ikke lest hele tråden, mest det siste.. kjenner meg godt igjen noen steder.. Er selv en 45 human warrior. Mest arms/fury. Bare en sjelden gang jeg er tank i instances. Stort sett druids og rouges som gjør all jobben. Selv om de er er par lvl lavere enn meg ser jeg tydelig hvor utrolig godt de funker som tank og hvor mye damage de gjør i tillegg.

 

Tok mogrash, 47 elite i stranglethorn igår. 3 i gruppa. Meg, en 41 druid og en 39 rogue(som jeg ikke så noe til i grunn, tror han bare sto og så på). Da tanket jeg og druiden heala meg. 3-4 healinger tror jeg han gjorde. Jeg sto og hamra løs og ser health baren til mogrash såvidt synke mens han gjør 150-200dmg for hver hit på meg pluss noen crits over 300 :p Drukna tilslutt da haha. Glemte jeg var under vann, men da var mogrash så god som død og, druiden bare moona han et par ganger. Fikk hvertfall kommentaren "good tanking". Sånt varmer :p

 

En annen dag her i westfall eller noe jeg fulgte en tauren druid 43. Vi tok en duel. Han grisebanka meg i bear form. Jeg hadde vel 50% healt igjen når han hadde 75%, da heala han seg og bare lekte seg resten av tida.

 

En warrior burde tåle mer og gjøre mye mer dmg. Som ble nevnt her, den er vel laget med tanke på endgame, først da den kan "kalles" en warrior(?) Mulig jeg har gjort noe feil/spiller feil men angrer litt på at jeg ikke valgte en annen klasse som main.

Aldri for seint men tar jo tid å nå samme lvl. Har en 24 night elf hunter og en 10 human rogue også.. Bare for å prøve litt forskjellig.

7897532[/snapback]

 

 

 

hehe, tror de aller fleste warrior kjenner det slik.

 

så lenge vi ikke har noe "rask" måten å heale oss er vi fortapt i PvP, i PvE kunne vi også trengt noe mere buffs mener jeg.

 

 

men har også lest at Dev er klar over problemet å vil komme med en patch(snart forhåpentligvis)

 

men at warriors er laget som en end-game er dumt... tror ikek det stemmer, for vist de har lagt opp et slik løp, hvem vil gjøre det? hvofor ikke velge pala i stede for å slite fra lvl 1-60 ? (vet ikke hvordan warrior er fra lvl 60-70).

 

i pvp er det ingen klasser vi "lett" kan ta.

alle har noe slags form for tricks som hjelper dem, vi klarer ikke ta en warlock eller mage, for de holder oss på avstand å moser oss mens vi prøver å nå til dem.

pala eller druid healer seg selv som du sa, å da er vi ferdige, vi kan stå å slå å slå p ådem til det uendelige å de bare healer seg selv. mens vi dør sakte men SIKKERT... :mad:

 

rouge stealther seg inpå å gruser oss med DPS! slår oss i svime så er vi ferdig.

 

kan fortsette å fortsette ... men orker ikke... alle som har warrior eller har prøvd warrior har vell opplevd dette noen ganger.... å skjønner va jeg mener...

er synd :(

 

mvh

vyrez

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...