Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann medsammensvorende warriorer

 

Jeg lurer på om noen har en bra tanking build. Merker at nå som jeg har blitt 70 så er det ikke like enkelt å holde aggroen oppe, så tenkte jeg kunne respecce nå før eller senere. Noen som har noen forslag?

Har aldri vært prot specca;)

7867302[/snapback]

 

Jeg må si at prot sugde, hvis du skal specce prot så MÅ du ikke ha ultimate den er ganske dårlig egentlig, men shield slam og imp revange er ganske nyttige

Lenke til kommentar

Satt plutselig med lite å gjøre i wow, har vært i alle 5 mans instancer og venter på at nok folk skal bli attunet til karazhan. har vært prot de siste dagene, og har endelig fått testet ut spell reflection skikkelig. Her er hvordan spell reflection fungerer:

 

Spell Reflection

25 Rage

Instant 10 sec cooldown

Requires Shields

Requires Battle Stance, Defensive Stance

Raise your shield, reflecting the next spell cast on you. Lasts 5 sec.

 

Slik fungerer spell reflection på forskjellige typer spells:

 

AoE:

Spell reflection vil ikke virke mot noen typer aoe, det inkluderer channaled aoe (feks hellfire) eller instante (frost nova). Dmgen eller effekten vil du få på deg men chargen blir ikke brukt.

 

DoTer:

Spell reflection vil ikke virke på dot ticks, men derimot hele doten, dvs du må putte på deg spell reflection før doten er på deg.

 

Channalede spell:

La oss si en lock bruker drain life på deg, med en gang du ser det putter du på spell reflection. Du vil ikke kunne reflektere et channalet spell som er startet, så buffen må være på deg før fienden begynner casten. Hvis du får til dette vil ikke drain life heale det, men kun dmge fienden.

 

Spell procs (impact, frostbite osv)

Etter det eg har erfart vil ikke disse procene kunne reflecteres, rett å slett pga at den ene chargen vil bli brukt opp på feks fireball så impacten ikke kunne reflecteres. Så hverken magen eller du vil få denne procen på en fireball. Ting som ikke er procs men er garantert å komme (feks slowen på frostbolt) vil reflecteres sammen med dmgen.

 

Passive debuff (curse of shadow, flame buffet)

Vil reflecteres tilbake som alle instante spell.

 

Spesielle skills spell refletion virker på:

Arcane shot, frost og freeze trap, (hunteren får ikke effecten på seg, men du er immune til den) npcer sin aoe fear, chain lightning (vil kun treffe et target)

 

Blir dmgen det samme på targete?

All spell dmg og +crit chance vil komme med hvis du reflecter. Alle +dmg spells på fienden er med. Det eg er usikker på er om dine egne buff teller med, feks def stance zerg buff på deg. Dette trenger eg mer info om.

 

Nyttighet:

Som arms/fury warrior er dette et ytterst lite brukt spell. Dette er mest pga weapon switch trigger global cd og reseter weapong swing. Så du som oftest ikke har tid til å bruke spellet. Den eneste classen det funker mot er mager, siden de har lengre cast og bruker mer tid å caste på deg enn andre classer. Noen av oss bruker også en del shield mot huntarde, og da kan det også funke. Men det er som prot warrior du faktisk kan få utnytte av spellet. Personlig bruker eg dps gear og 1h og shield i pvp, og da kan dette spellet faktisk være den buffen prot trengte til å bli brukbart i 1vs1 pvp, men prot er fortsatt ubrukelig i grp pvp. Til tanking er det også svært nyttig, det gir aggro og begrenser dmg på deg.

 

Vanskelig å bruke

Dette er nok kanskje det vanskeligste spellet så langt å bruke i wow. Hardt og time, og trenger skjold for å bruke. Drev å skiftet wep i pvp med fury og testet spellet, og dette var svært slit. Men kan være verd det. Har one shotet mager i pvp for å si det sånn ^^.

 

Oppsumering:

Alt i alt et interesstant nytt spell, som kanskje ikke revlusjonerer warrior men gir oss en liten buff. Vanskelig å bruke, og tidkrevene å mestre. Men vert å bruke tid på. Burde kanskje funket på aoe og healt oss på drain life og death coil. Kem vet? kanskje blizz forandrer det til å gjøre det.... NOT! ^^

Hvis du ikke liker å slite med itemrack og ha masse keybindings, er dette et spell som er bedre å ikke bruke enn å bruke. 1h i pvp tar ikke mye dmg. Dette er et spell for gode playere med en liten perfetsjonist i seg.

Blizz ga retaliation en "DO NOT HIT ME" animasjon, dette har heldigvis ikke spell reflect. Den har en distre gult lys som kommer ut av skjoldet det sec du putter det på, men bare et sekund.

Hvis det er noen som har funnet feil i inlegget mitt setter eg pris på å få oppklaring på det. Vil ikke sitte med galt inntrykk om kordan spellet fungerer.

Beklager for alle skrivefeil.

Håper dette har vært til nytt for folk :)

 

 

Sliter litt med intervene btw, noen som har lyst å gi meg en kort forklaring på kordan det fungerer? Setter stor pris på det.

Endret av Zelda_
Lenke til kommentar

halloisen.

 

 

jeg leste en plass at Dev, hadde skjønt at warrior trenger litt updates, å at de sliter litt i PvP, og PvE.

 

da lurer jeg på om noen som kan vite når evt den updaten/patchen vil komme?

 

hadde håpet at den skulle komme nå på onsdag, men tviler igrunn på. regner med at de kanskje trenger noe mer tid, men noen andre som har noe mer konkret om hva evt som vil skje med warrior? får vi nye "spells" eller vil de "spellsene" vi har bli oppdatert?

 

 

mvh

vyrez

INGAME:

Vyrezx @killrogg

LvL 35 dwarf warrior

Lenke til kommentar
Satt plutselig med lite å gjøre i wow, har vært i alle 5 mans instancer og venter på at nok folk skal bli attunet til karazhan. har vært prot de siste dagene, og har endelig fått testet ut spell reflection skikkelig. Her er hvordan spell reflection fungerer:

 

Spell Reflection

25 Rage

Instant 10 sec cooldown

Requires Shields

Requires Battle Stance, Defensive Stance

Raise your shield, reflecting the next spell cast on you. Lasts 5 sec.

 

Slik fungerer spell reflection på forskjellige typer spells:

 

AoE:

Spell reflection vil ikke virke mot noen typer aoe, det inkluderer channaled aoe (feks hellfire) eller instante (frost nova). Dmgen eller effekten vil du få på deg men chargen blir ikke brukt.

 

DoTer:

Spell reflection vil ikke virke på dot ticks, men derimot hele doten, dvs du må putte på deg spell reflection før doten er på deg.

 

Channalede spell:

La oss si en lock bruker drain life på deg, med en gang du ser det putter du på spell reflection. Du vil ikke kunne reflektere et channalet spell som er startet, så buffen må være på deg før fienden begynner casten. Hvis du får til dette vil ikke drain life heale det, men kun dmge fienden.

 

Spell procs (impact, frostbite osv)

Etter det eg har erfart vil ikke disse procene kunne reflecteres, rett å slett pga at den ene chargen vil bli brukt opp på feks fireball så impacten ikke kunne reflecteres. Så hverken magen eller du vil få denne procen på en fireball. Ting som ikke er procs men er garantert å komme (feks slowen på frostbolt) vil reflecteres sammen med dmgen.

 

Passive debuff (curse of shadow, flame buffet)

Vil reflecteres tilbake som alle instante spell.

 

Spesielle skills spell refletion virker på:

Arcane shot, frost og freeze trap, (hunteren får ikke effecten på seg, men du er immune til den) npcer sin aoe fear, chain lightning (vil kun treffe et target)

 

Blir dmgen det samme på targete?

All spell dmg og +crit chance vil komme med hvis du reflecter. Alle +dmg spells på fienden er med. Det eg er usikker på er om dine egne buff teller med, feks def stance zerg buff på deg. Dette trenger eg mer info om.

 

Nyttighet:

Som arms/fury warrior er dette et ytterst lite brukt spell. Dette er mest pga weapon switch trigger global cd og reseter weapong swing. Så du som oftest ikke har tid til å bruke spellet. Den eneste classen det funker mot er mager, siden de har lengre cast og bruker mer tid å caste på deg enn andre classer. Noen av oss bruker også en del shield mot huntarde, og da kan det også funke. Men det er som prot warrior du faktisk kan få utnytte av spellet. Personlig bruker eg dps gear og 1h og shield i pvp, og da kan dette spellet faktisk være den buffen prot trengte til å bli brukbart i 1vs1 pvp, men prot er fortsatt ubrukelig i grp pvp. Til tanking er det også svært nyttig, det gir aggro og begrenser dmg på deg.

 

Vanskelig å bruke

Dette er nok kanskje det vanskeligste spellet så langt å bruke i wow. Hardt og time, og trenger skjold for å bruke. Drev å skiftet wep i pvp med fury og testet spellet, og dette var svært slit. Men kan være verd det. Har one shotet mager i pvp for å si det sånn ^^.

 

Oppsumering:

Alt i alt et interesstant nytt spell, som kanskje ikke revlusjonerer warrior men gir oss en liten buff. Vanskelig å bruke, og tidkrevene å mestre. Men vert å bruke tid på. Burde kanskje funket på aoe og healt oss på drain life og death coil. Kem vet? kanskje blizz forandrer det til å gjøre det.... NOT! ^^

Hvis du ikke liker å slite med itemrack og ha masse keybindings, er dette et spell som er bedre å ikke bruke enn å bruke. 1h i pvp tar ikke mye dmg. Dette er et spell for gode playere med en liten perfetsjonist i seg.

Blizz ga retaliation en "DO NOT HIT ME" animasjon, dette har heldigvis ikke spell reflect. Den har en distre gult lys som kommer ut av skjoldet det sec du putter det på, men bare et sekund.

Hvis det er noen som har funnet feil i inlegget mitt setter eg pris på å få oppklaring på det. Vil ikke sitte med galt inntrykk om kordan spellet fungerer.

Beklager for alle skrivefeil.

Håper dette har vært til nytt for folk :)

 

 

Sliter litt med intervene btw, noen som har lyst å gi meg en kort forklaring på kordan det fungerer? Setter stor pris på det.

7873219[/snapback]

 

Er ikke noe vanskelig å bruke, bare set opp en enkal macro :)

 

Kommer ikke på hvordan i farta, men noe ala /changestance defensive, /equip bagslotXX(eller item name) /cast reflection

 

(Denne macroen funker ikke, men er godt mulig å sette opp en som gjør)

Lenke til kommentar
Heisann medsammensvorende warriorer

 

Jeg lurer på om noen har en bra tanking build. Merker at nå som jeg har blitt 70 så er det ikke like enkelt å holde aggroen oppe, så tenkte jeg kunne respecce nå før eller senere. Noen som har noen forslag?

Har aldri vært prot specca;)

7867302[/snapback]

 

Vurderer noe sånt da jeg dinger 70 i løpet av uken ;)

 

Gir deg fortsatt en liten mulighet til å grinde alene også...

Endret av Zash
Lenke til kommentar
Heisann medsammensvorende warriorer

 

Jeg lurer på om noen har en bra tanking build. Merker at nå som jeg har blitt 70 så er det ikke like enkelt å holde aggroen oppe, så tenkte jeg kunne respecce nå før eller senere. Noen som har noen forslag?

Har aldri vært prot specca;)

7867302[/snapback]

 

Vurderer noe sånt da jeg dinger 70 i løpet av uken ;)

 

Gir deg fortsatt en liten mulighet til å grinde alene også...

7875093[/snapback]

 

 

den muligheten er liten asså, greit nok tar lite skade,men til gjengjeld gjør jeg sinnsykt lite skade:P men det funker. Moro å prøve noe nytt også;)

Lenke til kommentar

Er ikke noe vanskelig å bruke, bare set opp en enkal macro :)

 

Kommer ikke på hvordan i farta, men noe ala /changestance defensive, /equip bagslotXX(eller item name) /cast reflection

 

(Denne macroen funker ikke, men er godt mulig å sette opp en som gjør)

7874527[/snapback]

 

Det er ikke vanskelig å bruke spellet, men vanskelig å bruke riktig. Det er alltid en vurderings sak om man skal bruke skjold og reflertere et spell eller å bruke 2h og ta dmgen selv. Selv om man reflekterer et spell, kan man spørre seg selv om det var vits i.

Lenke til kommentar

Hepp, nå skal jeg specce MS igjen. Men så er jeg usikker på nøyaktig hva jeg skal specce, ønsker innspill på dilemmaene mine her:

 

Jeg hadde tenkt å specce omtrent slik:

http://www.wowhead.com/?talent=pVMcdAbqM0dbZE0zV0xoZc

(36/22/3 - PvP MS build med Death Wish)

Men så er spørsmålene

-3/3 Imp. Thunder Clap vs. 3/5 Iron Will?

-5/5 Booming Voice vs 5/5 Unbridled Wrath? Eventuelt Imp. Demo Shout? :S

 

-Og er det f.eks vits med Blood Frenzy?

-Andre ting?

 

Er f.eks 21 Prot et alternativ istendenfor 21 fury?

http://www.wowhead.com/?talent=TVMcdNbqM0dbZVZcEzohMz

(35/5/21 - PvP(?) MS build med Concussion Blow/Last Stand)

 

Eller er det mest gunstig og bare bite i det sure eplet og ta Endless Rage?

Endless Rage + Last Stand / Endless Rage + Piercing Howl og Imp. Battle Shout

Endret av Carl M
Lenke til kommentar
Hepp, nå skal jeg specce MS igjen. Men så er jeg usikker på nøyaktig hva jeg skal specce, ønsker innspill på dilemmaene mine her:

 

Jeg hadde tenkt å specce omtrent slik:

http://www.wowhead.com/?talent=pVMcdAbqM0dbZE0zV0xoZc

(36/22/3 - PvP MS build med Death Wish)

Men så er spørsmålene

-3/3 Imp. Thunder Clap vs. 3/5 Iron Will?

-5/5 Booming Voice vs 5/5 Unbridled Wrath? Eventuelt Imp. Demo Shout? :S

 

 

Jeg har en builden veldig bra build, hvis jeg hadde vært deg hadde jeg tatt blood craze i steden for imp bs pga at man bruker commandig uansett, heller imp demo shout en booming voice da tar den ned ap med 420, noe som gjør en forskjell. Jeg har også 3/3 imp thunder clap. jeg syns at denne builden er bedere:

 

Build

 

De jeg har på imp execute kan flyttes

Lenke til kommentar
Hvordan er det med warrior tanks VS druid tanks på level 70?

7888100[/snapback]

en Prot tank slår forsatt paladins og druids som er tank speccet, men om warrioren er MS/Fury så gjør paladinen/druiden en mye bedre job med tanking.

 

Bruker selv paladin tank fremfor warriors siden de fleste av dem er fury/ms

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...