Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Xyprotec: for det første: man lager ikke en ny account for hver klasse man vil spille. man kan ha flere karakterer på samme account. lag en warrior ved siden av og prøv den. men husk at rogues har ikke lært noe særlig med abilities på lvl 12 og det har heller ikke warriors. man lærer nye abilities helt opp til rundt level 40 og noe, så spill med den klassen du trives med, alltid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hyggelig å se deg skaarj, har sett begge filmene dine og må få si de eier :)

er også fasinert over taktikken på å basere mesteparten av dmgen din på TF procer. noe som må sies å være orginalt. personlig liker jeg i se litt høyere tall ^^ men tviler ikke på at det er vel så bra som feks min warrior, eller bedre.

stemmer forresten crit chancen din på ct profilen? den sier 23,3%. i følge gearet ditt burde den være mer.

bra å se ikke alle går manisk etter et tregt våpen til fury :) gikk rundt med pugio i MH lenge, det eide. en av grunnene til at eg bruker longsword i MH no er at eg var lei av alle roguene i bger som wispet meg og trodde eg var en idiot for den raske MHen.

ha respekt for denne mannen folk, gank or die 2 er den øverst rankete warrior pvp filmen på warcraftmovies.com

SKAARJ, U ARE THE MAN!

håper å se en gank or die 3 snart!

Endret av Zelda_
Lenke til kommentar

Skaraj jo sett begge filmene dine :), en rl venn av meg var i samme guild som deg globoxy/globo.

 

Det jeg ikke skjønner er hvordan dere klarer å for mye rage, for meg så er rage et konstant problem.

 

Og har noen som spiller beta funnet en bra faction som det er digge warrior rewards for? :D

 

Begynner å glede meg til TBC så

Lenke til kommentar

Warrior PvP issues disected and summed up

Thanks to the author Xosa for this nice post!

 

In a game where balance is desired for both PvE and PvP, both aspects must be analyzed, and sadly, WoW's PvP side has been neglected to the point that the warriors have reached a melt-down point.

 

In the basic melee VS ranged equation, the route is giving the melee a considerable damage boost over ranged simply because their ability to do damage is limited to a short distance. To counter this, ranged classes must have ways to break away from melee range. In WoW, the ranged classes do indeed have many ways to get at range to be viable. The problem is that their burst damage (which is what is important in PvP) is exponentially greater than the melee's in the current design. +spell damage was already making this painfully clear before 2.0 was released, and then after the patch, the effect of +spell damage was buffed even more, widening the gap. Caster gear burst DPS output far exceeds that of the melee classes. The supposed counter to that is low mitigation and low HP of caster classes (aka squishies) to melee damage, but itemization with high-end raiding gear and epic PvP gear has boosted ranged armor and HP in addition to massively increasing their DPS output, which has further reduced the melee players to effectively "do their job" during those short moments that they are in melee range.

 

So what is the current state of the game in regards to PvP from a meleer's perspective?

 

Challenges:

- Warriors must close the gap that ranges from 20-40 yards down to 5 or fewer yards

- Ranged burst damage output has reached a point where they can easily chew through 5k-6k HP with relative ease with simple PvP reward and low level raiding gear.

- Once the warrior is in range, they almost always have to break through a 500-1k+ damage shield before they can even gain a single point of rage, hindering their ability do any damage in the short time that they can stay in melee range due to the next point

- The ability of ranged classes to keep melee at a distance works exceedingly well for ranged classes. Warriors can only break these snares/roots by using the PvP trinket (5 minute cooldown) or a free action potion (consumable - 3 minute cooldown)

- Warriors have 2 ways of closing the gap to melee distance - Charge (OOC only) and intercept (30 second cooldown, malfunctioning, and 10 rage cost). Both of which are half the distance many ranged classes can nuke from with impunity, further reducing the functionality of these abilities when snared or brought into combat before getting into range, and with the long cooldowns these abilities to close distance are easily negated with stuns, snares, charms, fears, and root effects.

 

So if a warrior is to do any damage whatsoever, they must not only be in range for an extended period of time, not only must they survive, but they also have to "zerg" DPS down their target before their target burns them down first. A very unwieldy, and in practice, unreliable and impractical form of gameplay, particularly when the push of 1 button can completely nullify the warrior before any rage can be generated, and any damage can be dealt before the ranged class is once again, in their prime zone where the warrior can do nothing. Not to mention that even in close quarters, the ranged classes can still deal comparable damage.

 

The Current "Solutions:"

 

- "Find a healer"

 

While a sound theory, and a powerful combination when the right levels of gear and player ability are combined, being pigeon-holed into this style of play is counter-productive to the goal of a videogame, which is to have fun. Healers do not always want to play heal-bot, especially after spending hours upon hours being forced into it in a raiding environment. The majority of the PvPing playerbase does not PvP in organized groups, rather they PvP in PUGs, and with no virtual authority to dangle over a PUG player's head, the chances of receiving those critical heals and support that a warrior is required to have in order to be effective makes this "solution" a failure in practice. Additionally, healers have no real incentive to keep a warrior alive should they decide to play a support role over other classes, as ranged classes and rogues are far more viable bodyguards with their multitude of CC options. While the warrior design is great for PvE application, this model effectively forces players who are warriors to endure endless battlefield helplessness as they are chain-CC'd by ranged and melee classes alike with no viable counters. This is not fun for warriors nor healers.

 

- Use consumables/trinkets/engineering

 

While these can provide a small boost that will sometimes sway the fight in a warrior's favor, they too have their own flaws. Consumables are far too costly to be used as a crutch for the small return you get on your investment in addition to having long cooldowns. The PvP trinkets again have far too long of a cooldown to be a viable counter. Engineering items can be very helpful. The problem is that the trinkets require one to be OOC and have 30 seconds of prep time, are too situational to provide a viable counter. The consumable engineering items also have a long cooldown, and are far too costly to rely on without massive amounts of farming/buying resources to be a viable counter. Additionally, all classes gain their own benefits from all these methods, negating each other when two players utilize these avenues against each other.

 

- Wear resist gear

 

Unfortunately, the gain from resist gear is too minimal for the amount of stats that must be sacrificed to make them effective (100 resist for 25% reduction, 200 for 50% reduction, 300 for 75% reduction). They are also situational, and while providing an underwhelming counter to particular magic schools, they leave you just as vulnerable to other schools. In effect, not only do you gimp your ability to defeat the person of the school of magic that you stack resistance for, you leave yourself wide open to all other schools of magic damage.

 

- "Learn2stamina"

 

While a great theory to pad your HP enough to withstand a full mana bar's worth of damage from those ranged classes while you are helplessly snared and rooted, waiting for intercept to cooldown, or to catch a lucky break in combat to charge, the current itemization for ranged classes, as well as the aforementioned problem of said ranged classes still being DPS power-houses at melee range makes this route impractical as well. While the likelihood of surviving the nukes while snared/rooted is greatly increased by reaching the 6k HP threshold, it does little good against the majority of players who have been dedicated to maximizing their characters' gear over the last 6 months to 2 years, as they can generally chew through 8k-12k HP before they are forced to fallback on wands/auto-attacks. This doesn't even take into account what happens when another player decides to join in against you mid-fight as is all too common in BGs.

 

 

In the end, the current "solutions" that are doable are mere bandaids on a hemorrhaging amputated limb (in the warrior's case, the legs). While finding a healer can greatly improve the player's ability to be effective in a group setting, it cuts the rest of the group off at the knees as the warrior requires 95% of the healer's attention, and when heals are interrupted, the warrior has no viable means of protecting the healer via taunts or CC effects.

 

Talent issues:

It's no secret that the current 41 point talents for warriors are lackluster (and that's putting it kindly). Every class has at least 1 tree that specializes them for PvE functionality, however these trees have recently received high tier talents that buff their PvP functionality, and vice-versa, the PvP oriented trees have received high tier talents that buff their PvE functionality. Warriors cannot claim the same in this regard. While protection spec warriors have become slightly more PvP viable compared to pre-2.0, their lack of ability to taunt or consistently CC in PvP make them ineffective for "PvP tanking" and the DPS ability that is sacrificed to spec protection reduces solo and group viability to negligible amounts. On the flip side of the coin, post-patch, arms/fury warriors have no real buffs to support PvE necessities in tanking and DPS. In the end, warriors have lost all around. While Tseric may have stated that warriors were "overpowered" and in "need" of a nerf pre-2.0, the effect of the changes has rendered the class as requiring extreme specialization into DPS or tanking, and excelling at neither in comparison all other classes that were buffed with the patch.

 

If warriors can not have a pocket healer at all times (which let's face it, it is largely impossible for the majority WoW players with any class), talents/abilities need to offset their lack of a personal heal potion following them around. Second wind is a step in the right direction, but the low amount of HP healed, and the long time it takes to actually recieve any benefit from the HOT negates its usefulness. Blood craze is the same. Too little restoration of HP, too long to get the full effect. A decently geared caster can burn through an awesomely geared warrior's HP before the caster's CC even wears off (essentially you die before your keyboard is plugged back in, that is not balanced).

 

I could continue, but this post is long enough as it is. In essence, warriors are not asking to be an alpha class, they are not asking to be guaranteed a win in every fight, they are not asking for their design to be broken and rebuilt. They are simply asking for the current extreme imbalances against them to be addressed so that they can have fun with the $15/mo. that they pay to play this game. As much as group PvP balance is touted, you can not stick to that claim when 8 out of 9 classes are viable for solo play and also effective in a group setting.

 

-- Random shizzle herfra: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...&sid=1&pageNo=4

Lenke til kommentar

Utifra den posten virker det som om warriors vil ha muligheten til å karnøfle absolutt alt i PvP uten problem enn å faktisk nøytralisere ubalansen.

 

This doesn't even take into account what happens when another player decides to join in against you mid-fight as is all too common in BGs.

 

Så warriors dør om en andre spiller hopper inn? Oi, så snedig.

 

A decently geared caster can burn through an awesomely geared warrior's HP before the caster's CC even wears off (essentially you die before your keyboard is plugged back in, that is not balanced)

 

Jeg har dødd før intercept har gått bort. MS crit, white crit og WW-crit gjør sånt med en hunter med lite +stamina.

 

On the flip side of the coin, post-patch, arms/fury warriors have no real buffs to support PvE necessities in tanking and DPS. In the end, warriors have lost all around.

 

Beviste ikke nettopp filmen til Skaarj at DW fury i PvP i stor grad kan være rimelig brukbart? Før man når nivået hvor fury er bedre enn MS-arms er jo MS-arms en fet spec til både PvE og PvP.

 

While the likelihood of surviving the nukes while snared/rooted is greatly increased by reaching the 6k HP threshold, it does little good against the majority of players who have been dedicated to maximizing their characters' gear over the last 6 months to 2 years, as they can generally chew through 8k-12k HP before they are forced to fallback on wands/auto-attacks.

 

Og jeg overlever lenge mot en warrior med maksa ut Naxxramas-gear og Might of Menethil? Gear HAR faktisk noe å si, altså.

 

Ja, jeg overdriver. Nei, jeg synes ikke warriors er så dårlige som absolutt hver eneste jævel, uansett hvor jeg går tuter om. Nydelig for meg som hunter å møte på warriors i BG. Med det nye PvP-utstyret er jeg død før jeg rekker å hive ut en frost trap. Armor mitigerer skaden min til helvete, og når jeg endelig rekker å hive ut en frost trap eller scatter shot, så får jeg en intercept midt i trynet.

Lenke til kommentar

Om du taper mot en warrior 1v1 i pvp må du rerolle.

 

De "talent" issuene er svært små, i lvl 70 får du ekstremt sterke talent tre som 30/31, 35/23/3, 33/25/3 osv osv.

 

Nå i BC på level 70 med dårlig gear føler jeg meg bare totalt ubrukelig mot frost mages, feral druids, shadowpriests.

 

Nå man kan si at arcane mages osv er det på en måte, men pga de relyer på en frost nova > "slow" > AP combo kan man lett få fram shieldet og reflecte den store 7k pyroblasten som kommer mot deg og la dem drepe seg selv.

 

Paladins? pfft enda lettere etter lvl 70 pga de idiotene de er må de abselutt bruke avenging wrath, med en gang de gjør det får men freepath til å drepe dem, hamstring løp > deathwish > trinket > intercept > død paladin. (Selvom du er på 20% hp og han 80% er han dau)

 

Rogues? Noen av dem kan være en god fight, men pga stuns osv gir de meg en huge rage & hp boost, med engang en intercept kommer inn er de daue.

 

Shamans er lette om de ikke er en av de earth shield horene :p

 

Hunters, vel de går 50/50 men de liker veldig godt å trappe > FD > flying mount :p

 

Classes som firemages, elemental/enhancement shaman, Destro warlock har for lite surv. og blir tatt ned veldig fort av noen gode ms crits :)

 

(Orker ikke engang å gå inn på affli/demno locks :p)

 

 

Rage? I pvp er dette ett non existance problem, om man spiller warrior, med eller uten support har man alltid nok rage, man merker det hardt om man prøver å dpse uten endless rage :)

 

Eneste jeg hater som en warrior, spesielt i bc er følelsen når man blir kitet av en 41+ arcane mage/frost mage, eller står og slår på en druid som critter deg for 2000+ med mangle selvom du står der med plate armor mens de har 14k hp & 16k armor :(

Lenke til kommentar

han maler jo et svart bilde, men mye er jo sant.

 

jeg ser meg så forbanna lei av "friendly" castere som står å lurer bak deg at jeg nå har begynt å stikke av før horde angrep og komme tilbake etterpå.

 

de arogante jævlene skal ha meg som skjold men ikke en heal å få.

jeg ligger i allefall høst oppe på kill lista nå igjen om dagen i AB. og det er jo kos. endelig litt morro igjen. helt til de andre ikke angriper fordi de forventer meg først, orde charger og vi dør..

 

dette spillet har problemer.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Blue geara druids har armor (mer) og hp som en epic protection warrior (med 1h og skjold), men slår som en warrior i full PvP epic og 2h.

 

Tror dere en warrior med 1h og skjold critter 1500 med heroic strike? Slik druids i bear har begynt med Mangle nå, skjedde roguen min for litt siden.

 

... + de kan heale.

 

I mine øyne har Blizzard latt det gå for langt å gitt etter for whiners. Folk som spiller hybrids har whinet om at de ikke gjør nok burst damage i PvP, nå gjør dem det. Les: Bears som critter villt med mangle og en stun lockende pala som nå er rogue i plate.

 

Greit nok, gi alle classes bra burst i PvP.. men ikke glem hva de opprinnelig fikk, nemlig hybrid muligheten. De er nå on par med de rene spesialist klassene, bedre vil jeg si, og i tillegg kan dem heale (!!)

 

Venn av meg har blue druid som critter høyere på deres form for ambush, enn jeg gjør med roguen i fullt pvp epic og 2x r14 våpen med Ambush. Han har 1150 AP ubuffa, jeg har 800 -> med Deadliness og Sinister calling.. vel er det lite AP på rogue PvP epic settet, men dette viser hvor sinnsykt druids scaler. Og i BC skal dem få 450% armor av leather kontra 360% nå, fordi dem er redde for at noen rogues skal få for mye armor.. haha, det er så sinnsykt tåpelig at jeg får lyst til å finne repet.

 

Annen venn av meg, pala med blue PvP sett og rank 14 polearm.. aldri hørt noen le så mye på TS før.. han slakter stakkars warriors før dem får tid til å reagere.. de er på 20 % før de i det hele tatt får "prøve" å gi tilbake. Han sier han sjelden trenger å heale for å slå en warrior.

 

Min mening er, hybrids har grene seg til bra burst damage i PvP - de har fått det. Slik som det er nå, vil det ikke være noe iveien for å gi hunters, rogues og warriors healing i mine øyne. Blizzard har gitt dem like stor dmg mulighet i PvP, men har glemt at dem faktisk er support klasser og kan heale/buffe/cleanse i tillegg oppi alt dette her.. de har forbigått spesialistklassene til de grader.

Endret av superreven
Lenke til kommentar

Nå må du også ta med i beregningen at vi har fått BC-talenter uten å ha tilgang til det gearet som kommer i BC.. stappfullt med stamina.

 

Men, jeg er enig, druider og paladiner har det godt for tiden. Alle feral-druider får 1 AP per agi og 2.4AP per 1str i catform, noe som er fantastiske greier i forhold til rogue som får 1AP av 1agi/str. Med like over 1.1k AP har jeg fått en grei 2.5k ravage på en caster, og med 840AP i bearform har maul vært oppe i 1.3k og mangle oppe i 1.2k.. og disse angrepene kan begge komme mer eller mindre samtidig, så lenge man har rage og trykker inn maul-knappen før man når målet.

 

Men, ting jevner seg nok ut i BC.

Lenke til kommentar
Nå må du også ta med i beregningen at vi har fått BC-talenter uten å ha tilgang til det gearet som kommer i BC.. stappfullt med stamina.

 

Men, jeg er enig, druider og paladiner har det godt for tiden. Alle feral-druider får 1 AP per agi og 2.4AP per 1str i catform, noe som er fantastiske greier i forhold til rogue som får 1AP av 1agi/str. Med like over 1.1k AP har jeg fått en grei 2.5k ravage på en caster, og med 840AP i bearform har maul vært oppe i 1.3k og mangle oppe i 1.2k.. og disse angrepene kan begge komme mer eller mindre samtidig, så lenge man har rage og trykker inn maul-knappen før man når målet.

 

Men, ting jevner seg nok ut i BC.

7679253[/snapback]

 

Da må de isåfall gi rogues 2 AP per agi og warriors en sinnsyk buff imo.

Lenke til kommentar

Eneste måten å "jevne ut" dette spillet, er enten å nerfe hybrider til steinalderen (noe som er lite aktuellt), eller å fikse de ødelagte klassene rogue og warrior. At roguer får 2 AP per agi er på sin plass som sagt, på samme måte bør warrior får noe ala 15 hp per stamina, 3 AP per strenght eller en mellomting.

 

At en druid skal scale noe så sinnsykt, samtidig som warrior omtrent scaler NEGATIVT på grunn av at blizzard er livredd noe som heter rage (på en 99% cooldown avhenging klasse, lol), er bare ren og skjær idioti.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Eneste måten å "jevne ut"  dette spillet, er enten å nerfe hybrider til steinalderen (noe som er lite aktuellt), eller å fikse de ødelagte klassene rogue og warrior. At roguer får 2 AP per agi er på sin plass som sagt, på samme måte bør warrior får noe ala 15 hp per stamina, 3 AP per strenght eller en mellomting.

 

At en druid skal scale noe så sinnsykt, samtidig som warrior omtrent scaler NEGATIVT på grunn av at blizzard er livredd noe som heter rage (på en 99% cooldown avhenging klasse, lol), er bare ren og skjær idioti.

7682610[/snapback]

Det siste tingen spillet trenger er mer damage.

 

En kjempeenkel måte å roe ned spiller på ville vært å hatt det som i mange andre MMO's. PvP damage multiplier 0.1... Da trengs det kun å gi Bearform +4000 armor istedenfor +45000000%. Bam! Balansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...