Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Rawr, en warrior thread! Får vel poste litt her da, så artig ut denne :)

Skal migrate tilbake til Stormreaver på onsdag, hvis det er noen her som er ifra den serveren? Uansett, dette er meg!

 

29779910244b8d08dde2c3.jpg

 

Samt CTprofil; http://ctprofiles.net/1344503

 

Har også lagd to pvp-filmer, hvis noen her er interessert i det?

 

Gank or Die!

 

Gank or Die!2

 

Gleder meg til å starte med neste filmen, noen som har idéer til musikk man kan bruke? Begynner å gå tom :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, gear-oppsettet ditt og wish list var noe av det mest jalla jeg har sett på en god god stund.

 

The Hungering Cold i MH og TF i off-hand? Cloak of the fallen god? Conqueror's crown? 2 x +15 agi?

7665123[/snapback]

 

Kan skjønne at du synes det, har vært endel omdiskutert akkurat gear-oppsettet mitt. Er ikke så og si oppdatert, men det går tilbake på en synsvinkel jeg hadde før da jeg var aktiv. Agi for å få opp critt, så jeg kan holde flurry opp lengst som mulig (og ikke kom og si at 25% crit er nok for 100% flurry), fordi når flurry er oppe, proccer thunderfury mer, aka. mer damage. Hadde jeg ikke hatt thunderfury, ville jeg ønsket mer ap, og ikke så mye agi / crit.

 

Hungering cold, fordi jeg mener / mente (er noe usikker), at en slow main hand på warriors er waste, hvis man bruker heroic strike som main angrep. Heroic strike går på neste angrep, og da, hvis man har gearet samt talents til å generere nok rage, vil man kunne gi bedre damage med et raskt våpen enn med et slow våpen, ettersom det går på next attack. Jeg har ingen tall eller nummer å støtte meg på dette, hvis det ikke stemmer, så motbevis meg, men vær sakelig. "Større crits", er ikke et argument, for eksempel. Samt, etter rage-nerfen, kan det være at dette ikke fungerer lengere heller. Har spillt meg opp til level 70 i TBC, og der følte jeg som at det heller ikke fungerte, så ta den "teorien" min med en klype salt. Har ikke funnet ut hva som er best, yet.

 

:)

Lenke til kommentar

Og selv om TF proccer mer med konstant flurry oppe, vil det ikke være i nærheten av skaden du vil oppleve av å ha et våpen som Claw of the frost wyrm / The hungering cold i off-hand.

 

edit: Jeg har for øvrig problemer med å se hvordan 300 mindre AP, 2 mindre +hit og omtrent samme crit-stat skal gjøre at du skader mer med http://www.ctprofiles.net/3600678 enn http://ctprofiles.net/4505492.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på HS, da?

 

Du har en øks med 200 skade og 3s attack speed og et sverd med 100 skade og 1,5s attack speed. DPS-en er den samme. Med rank 9 HS vil den første øksa ha skadet 357 uten noe AP på 3s. Øks nummer 2 vil ha skadet 100 x 2 + 157 på den samme tiden, altså 357.

 

Okei, vi bruker tre sekunder som tidsrom. Øksa får inn et angrep, sverdet får inn to.

Uten heroic strike, blir skaden det samme, 200 på begge etter tre sekunder.

 

Men, siden sverdet får inn to slag, og øksen bare får inn et slag, får sverdet inn 2x 157 ekstra damage ifra heroic strike, mens øksa bare får 1x 157 damage ekstra.

 

Da blir total damage på øksa etter 3 sekunder:

 

200 + 157 = 357

 

mens total damage på sverdet etter 3 sekunder:

 

200 + 157x2 = 514

 

Såklart er det ekstra beregninger, og dette ut ifra at man har "unlimited" rage (rage nok til å kunne gjøre heroic strike på alle slag man vil), og det vil jeg si var veldig mulig før rage normalisation, da gearet hadde mer å si for rage-generation enn nå.

Lenke til kommentar
Og selv om TF proccer mer med konstant flurry oppe, vil det ikke være i nærheten av skaden du vil oppleve av å ha et våpen som Claw of the frost wyrm / The hungering cold i off-hand.

 

edit: Jeg har for øvrig problemer med å se hvordan 300 mindre AP, 2 mindre +hit og omtrent samme crit-stat skal gjøre at du skader mer med http://www.ctprofiles.net/3600678 enn  http://ctprofiles.net/4505492.

7665267[/snapback]

 

Jeg kan være enig med deg på det, jeg forsvarer ikke alle de valgene av gear jeg har på wish-list under ctprofile, samt heller ikke valget av conq-crown. Den listen er som sagt ikke helt oppdatert :blush:

Lenke til kommentar
Dobbel så stor HS bonus for rage du ikke har.

 

Edit:

 

Hvis moben kan blocke slaget ditt, blir det enda værre med kjappe våpen.

 

Det svarer seg ALLTID med treige våpen i MH :)

7665364[/snapback]

 

Det er ikke ALLITD fordelaktig med trege våpen, hvis mobben kan blocke, er det såklart mer uheldig om en har et kjapt våpen, men det er ytterst få "mobs" som blocker, og i PvP er det bare paladins med skjold, og protection warriors, som blocker, afaik.

Har også spillt igjennom TBC opp til 70, opplevde skjeldent at blocking var et problem.

 

Men, ja, er enig, etter rage-nerfen, er det muligens ikke fordelaktig med et raskt våpen i main hand. Men denne teorien min var fra før blizzard gjorde dette, så jeg er åpen for forandringer ;)

Lenke til kommentar
Dobbel så stor HS bonus for rage du ikke har.

 

Edit:

 

Hvis moben kan blocke slaget ditt, blir det enda værre med kjappe våpen.

 

Det svarer seg ALLTID med treige våpen i MH :)

7665364[/snapback]

 

Det er ikke ALLITD fordelaktig med trege våpen, hvis mobben kan blocke, er det såklart mer uheldig om en har et kjapt våpen, men det er ytterst få "mobs" som blocker, og i PvP er det bare paladins med skjold, og protection warriors, som blocker, afaik.

Har også spillt igjennom TBC opp til 70, opplevde skjeldent at blocking var et problem.

 

Men, ja, er enig, etter rage-nerfen, er det muligens ikke fordelaktig med et raskt våpen i main hand. Men denne teorien min var fra før blizzard gjorde dette, så jeg er åpen for forandringer ;)

7665414[/snapback]

 

Når er det ikke fordelaktig med en treg MH?

Lenke til kommentar

Når er det ikke fordelaktig med en treg MH?

7665430[/snapback]

 

Hvis du i det hele tatt leste noe av hva jeg skrev, så mister man fordelen i det man har nok rage til å gi ut flere heroic strikes enn hva man klarer med et tregt våpen.

Når en er nødt til å "dumpe" rage, fordi man genererer mer rage enn hva en bruker på heroic strikes, er det fordelaktig å ha et raskt våpen slik at man får brukt heroic strike på hver eneste slag.

 

Nå etter rage normalisation nerfen, så er jeg usikker om det er fordelaktig, men jeg har opplevd flere situasjoner i TBC, med den nerfen, hvor jeg var nødt til å dumpe rage pga. tregt våpen. Dog, ikke like ofte som det var i retail wow, før nerfen.

 

Men, jeg er ganske sikker på, at når en når det punktet da gearet gjør at en gir såpass mye skade, som gir deg såpass mye rage, at våpenet du har i main hand er for tregt til å gi ut heroic strikes nok i forhold til ragen du generer, vil et raskere våpen i main hand være en stor fordel.

 

However, dette skjer ikke ofte nok til at det er lønnsomt før man er på et nivå hvor utstyret er såpass superb. Med andre ord, level 60's med naxx-nivå-gear, og level 70's med tilsvarende gear (for den levelen).

 

Hater rage-nerfen :\

Lenke til kommentar
Men du klarer å bruke HS for hvert MH slag også med et tregt våpen som ragedump. Og når er det egentlig en har et vanvittig behov for å kvitte seg med all rage så fort som fy?

7665935[/snapback]

 

Nei, det er det som er saken, man klarer ikke å dumpe all ragen man genererer, hvis en bruker et tregt våpen på et høy "gear-nivå". Og ja, jeg tar hensyn til bloodthirst, whirvelwind, på cooldown.

 

Rage = skade, og hvis man ikke får gjort ragen om til skade, og risikerer å miste rage pga. dette, så er det ikke effektivt. Da er det bedre med et raskt våpen, med samme dps såklart, bare fordelen er at man får brukt opp ragen til heroic strikes mye fortere.

 

Når vil man drepe fienden så fort som mulig?

 

PvP, blant annet, er det viktig.

Lenke til kommentar
Men du klarer å bruke HS for hvert MH slag også med et tregt våpen som ragedump. Og når er det egentlig en har et vanvittig behov for å kvitte seg med all rage så fort som fy?

7665935[/snapback]

 

Nei, det er det som er saken, man klarer ikke å dumpe all ragen man genererer, hvis en bruker et tregt våpen på et høy "gear-nivå". Og ja, jeg tar hensyn til bloodthirst, whirvelwind, på cooldown.

 

Rage = skade, og hvis man ikke får gjort ragen om til skade, og risikerer å miste rage pga. dette, så er det ikke effektivt. Da er det bedre med et raskt våpen, med samme dps såklart, bare fordelen er at man får brukt opp ragen til heroic strikes mye fortere.

 

Når vil man drepe fienden så fort som mulig?

 

PvP, blant annet, er det viktig.

7666195[/snapback]

 

Tro meg, det er NULL problem å bruke opp all ragen min med 5.6k hp unbuffed, 1k AP og 25% crit, og jeg bruker HWL Claw 2.90 speed.

Lenke til kommentar
grimsbo, du har tatt improved shieldwall x2 kontra concussion blow, som er vanvittig nyttig. har prøvd tank, fury og arms på 60 og det er ingen tvil om at arms er det beste for meg. av det jeg fikk i prot specc var concission det eneste jeg faktisk likte.

7662710[/snapback]

 

kan eg få se dett forslag? har noen warriors i guilden som vill specce tanking i TBC men allikavel være konkuransedyktig i PVP =)

Lenke til kommentar

Jeg er night elv rouge lvl 12, og vurderer å starte en ny acc med warrior. Er dette et smart valg?

 

Synes ikke at rouge'n min kan gjøre så mye eller kjøpe så mye våpen osv iforhold til min kamerat sin warrior. ;s

Endret av Xyprotec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...