Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte her om dagen, at jeg gjerne skulle hatt en Berserker Rage macro. Når jeg er i def stance og det er et encounter hvor jeg må stance dance, skulle jeg gjerne hatt en macro som skifter over til zerk stance, bruker berserker rage og tilbake til def stance igjen, ved hjelp av et trykk.

 

Hvis det er noen her som kunne hjulpet meg med å få til en slik macro, hadde jeg blitt veldig takknemlig... :)

Lenke til kommentar

Det jeg bruker er en macro i def stance med berserker rage ikon, som gjør

/cast berserker stance.

 

På samme plass i zerker stance er en macro som gjør

/cast Berserker Rage

/cast Defensive Stance

 

 

funkerer på overpower også. bare å trykke en 2-3 ganger så bytter du, popper berserker rage og tilbake i def.stance

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at jeg aldri har vært ren fury warrior og har aldri brukt noe særlig dual wield. Mye pga at jeg ikek liker å løpe rundt med et våpen i hver hånd liksom. Jeg liker looken med å ha en sinnsyk 2H og tidvis se insane burst dmg.

 

MEN, som dere vet så har vi MS warrior generelt sett langt i fra 100% rage under kamp. Rage har alltid vært en mangelvare som MS warrior. Sånn har det alltid vært og sånn vil det bli i BC. Jeg tror på minimal forandring, da blizzard også mener dette.

 

Skulle man tenkt littegrann realistisk så blir man ikke sintere (rage) om man har bedre våpen og utstyr, man gir bare enda mer skade:)

 

Vi må forstå hvorfor blizz normaliserer her. En warrior med evig rage...som en med top-notch våpen i BC ville hatt hadde eid alt og alle, og da hadde klassene blitt ubalansert.

Lenke til kommentar

Hvis rage generation ikke skulle normaliseres, ville man ikke da etter hvert fylle opp rage-baren på ett swing. Rage-grensa og genereringen er tilpasset opp til lvl 60 og den dmg og hp som er der, skulle man beholdt en fixed rage pr dmg, ville det scalet for mye spør du meg. Jeg syns det virker rart hvis man skal tillate å smelle av 2-3 instants etter hvert normalangrep, fordi man har så vanvittig med rage. Men nå kan det hende det er deler av dynamikken jeg ikke kan, har ikke spillt warrior alten min så lenge på 60

Endret av Marker
Lenke til kommentar
Hvis rage generation ikke skulle normaliseres, ville man ikke da etter hvert fylle opp rage-baren på ett swing. Rage-grensa og genereringen er tilpasse lvl 60 og den dmg og hp som er der, skulle man beholdt en fixed rage pr dmg, ville det scalet for mye spør du meg. Jeg syns det virker rart hvis man skal tillate å smelle av 2-3 instants etter hvert normalangrep, fordi man har så vanvittig med rage. Men nå kan det hende det er deler av dynamikken jeg ikke kan, har ikke spillt warrior alten min så lenge på 60

 

Joda...det er dette jeg tror Blizzard også mener.

 

MEN viser det seg at en lvl 70 warrior bruker lenger tid på å oppnå f.eks 50 rage i forhold til en lvl 1 warrior så fungerer ikke normaliseringen som den burde. Men det er jo derfor dette testet i BC test realm, sånn at Blizzard finner ut om det fungerer som "intended".

Lenke til kommentar

Okay, litt random her, men jeg kom på noen gode argumenter for å lvle meed fury framfor MS, la meg høre hva dere mener.

 

Først: du får ikke MS eller BT før level 40, tidligst. før den tid så er man altså ikke ordentlig MS (eler fury for den delen)

 

det beste tier 1 talentet er globalt kjent for å være Crit talentet i fury så de fleste begynner gjerne her. for ikke å måtte respec'e for å få et end tier talent (MS/BT) så er det derfor logisk å fortsette Furytråden. Nedover der finner man etterhvert:

-økt rage-generation (40% sjanse for 1 mer rage, wohoooo! -.-)

 

-Aoe hamstringish, fantastisk når du bare vil vekk, pluss at den har noe range så den bremser runners som er utenfor melee range. (så slipper man den, "gnnnnnnn... jeg nåååår deg neeeesten"-løpingen etter mobs du glemte å hamstringe.)

 

-Kraftigere battleshout. IKKE undervurder AP på så lave lvl'er, den øker dps'en din drastisk.

 

-damage increase når du blir critta mot, kos kos

 

Hertil er ting du uanset ville hatt på lvl 60 uavhengig av MS/fury spec, med noen variasjoner seff, men alt i alt så kan vel ikke disse talentene argumenteres mot?

 

videre plukker du opp kos som:

 

-Death Wish

-Flurry

-Imp. Zerk Rage

 

som alle er pr0nsweet.

 

What about TM!?

Tactical Mastery kan ignoreres til du er godt oppe i 40-50 avhengig av om du pvp'er eller ikke mens du levler. jeg tar i her forbehold om at du BARE er interessert i å lvle. Eneste utbyttet du ville hatt av TM er om du har imp. overpower etterhvert og liker å hoppe rundt til Battle Stance for å slemme inn en crit. denne følelsen kan ignoreres til du runder 60, ne?

 

Videre er et veldig godt argument: rekkefølgen du mottar våpen på!

 

første våpen som er verd å snakke om, (må dessverre snakke hordeside her på første, er så sabla lenge siden jeg lvl'et ally warrior-en min)

 

-Wingblade, quest i WC. er du heldig plukker du også opp stinging Viper eller et solid skjold, så er du sett en goood stund. seff om det dropper bedre tar du heller det og på dette stadiet gjør det ingenting om du bare har fury talenter og løper rundt med en 2h'er, du har ikke MS, det har ingenting å si. dette sverdet lever med deg til du runder 30 tett. Og ikke si nei, jeg rundet nettopp 30 med min 3dje warrior og bruker fortsatt wingblade-stinging viper kombo, enkelt og greit fordi man lvl'er så fort at det ikke er verd å stresse etter andre våpen. (igjen: dropper det bedre, bruker du bedre)

 

og joda wingblade-stinging viper er ikke ideelt, det ser man når man ser at wingblade er main hand og stinging viper er treigere, men du overlever.

 

-Du runder 30. alle warriors vet hva som skjer: Whirlwind Axe/Sword/Mace. evig mange diskusjoner om hvorden den er bedre enn den, liten forskjell. Jeg velger Sword med human og Axe med orc, hvorfor? racial. Og ingen av dem har MS ;) det får man ikke før lvl 40.

 

-SM time! Her er det to knall våpen å grabbe:

 

for ally: Sword of Serenity http://www.thottbot.com/?i=3934

for horde: Sword of Omen http://www.thottbot.com/?i=4139

for begge: Vanquisher's Sword http://www.thottbot.com/?i=4632

 

for ally betyr dette en: 2.20 speed på MH og OH, litt høyere offhand dmg enn horde

for horde betyr dette: 2.20 speed MH, 1.9 speed OH, litt bedre stats på Oh enn på ally. jeg foretrekker horde alternativet fordi OH gjør ikke særlig skade før du har 50+ dps på OH, først da lønner det seg å bytte rundt på talentene slik at du for dualwieldspec. talentet.

 

alle er questrewards som betyr: 100% sjanse for at du får dem. Igjen: dropper det bedre... da er du fucka ;)

 

nå, en av disse sverdene lever fett med deg helt til du begynner å løpe high-end instancene. det andre sverdet blir byttet ut med:

 

Trash Blade http://www.thottbot.com/?i=38570 når du løper Mara. igjen questreward=100% sjanse for at du får om du vil ha.

 

Deretter leter du etter 40+ 1h våpen, eventuellt går du i AV, grabber IBS, enten så forblir du fury til du er revered og får 42 dps axe(h)/mace(a) og kniv. funker fett som fury set-up, slow main, fast offhand. Men, med gearet du nå har så vil det nok fett lønne seg å respec'e til MS og bruker IBS til du får TUF.

 

side note: lvl 50 warrior questet: ikke ta hjelmen, det er en Lionheart Helm lite og LH er IKKE vanskelig å få tak i, du må bare være litt dedikert. Shoulders er de eneste shouldersene før r10 blue pvp skulderene med Hit, dette virker veldig fristende, men alas, du kommer bedre ut av det in the end med andre skuldre som har bedre armor og stats. trinketen er unik, finnes ingen lik den. det finnes bedre ja, men det er en god stund til du får smake de ;) mitt forslag: ta trinket.

 

Og ja, jeg vet dette er poormans choice hele veien, men det gir deg solide våpen for ditt lvl hele veien. får du løpe MC med en gang du runder 60 og har hentet deg litt tank gear så grats, har du absolutt ingen interesse av å gå i MC enda en gang, slik jeg har det, så er dette alternativer.

 

thats my 50c uansett. få høre om dere er enig/uenig

Endret av DeadbeaT
Lenke til kommentar
Jeg tenkte her om dagen, at jeg gjerne skulle hatt en Berserker Rage macro. Når jeg er i def stance og det er et encounter hvor jeg må stance dance, skulle jeg gjerne hatt en macro som skifter over til zerk stance, bruker berserker rage og tilbake til def stance igjen, ved hjelp av et trykk.

 

Hvis det er noen her som kunne hjulpet meg med å få til en slik macro, hadde jeg blitt veldig takknemlig... :)

7044435[/snapback]

 

/script texture,name,isActive,isCastable = GetShapeshiftFormInfo(2); if isActive then CastSpellByName("Berserker Stance()"); else if CastSpellByName("Berserker Stance()"); end;

 

denn tar deg over til zerk stance og kaster zerk rage på to trykk, for å gå tilbake til def stance etterpå.. hmmm, gårran det'a? muligens:

 

/script CSN=CastSpellByName; GSS=GetShapeshiftFormInfo; if GetSpellCooldown(26,1)==0 then t,n,iA,iC = GSS(3); if iA then CSN("Berserker Rage"); else CSN("Berserker Stance"); end; else t,n,iA,iC = GSS(2); if not iA then CSN("Defensive Stance"); end; end;

 

har ikke mekket den siste macroen, men den kan virke.

 

Det jeg bruker er en macro i def stance med berserker rage ikon, som gjør

/cast berserker stance.

 

På samme plass i zerker stance er en macro som gjør

/cast Berserker Rage

/cast Defensive Stance

 

 

funkerer på overpower også. bare å trykke en 2-3 ganger så bytter du, popper berserker rage og tilbake i def.stance

7044512[/snapback]

 

det er non-macro måten å gjøre det på, funker fett, bortsett fra at du bruker masse plass på den skiftende action bar'en for å utføre en funksjon.

Lenke til kommentar
Hvis rage generation ikke skulle normaliseres, ville man ikke da etter hvert fylle opp rage-baren på ett swing. Rage-grensa og genereringen er tilpasset opp til lvl 60 og den dmg og hp som er der, skulle man beholdt en fixed rage pr dmg, ville det scalet for mye spør du meg. Jeg syns det virker rart hvis man skal tillate å smelle av 2-3 instants etter hvert normalangrep, fordi man har så vanvittig med rage. Men nå kan det hende det er deler av dynamikken jeg ikke kan, har ikke spillt warrior alten min så lenge på 60

7045496[/snapback]

 

Nei slettes ikke. Rage ER allerede normalisert, i forhold til playerlevel. Nå på level 60 får du 30 rage når du har gjort 1000 hvit skade. Det vil i gjennomsnitt si nok rage til å fyre av MS hvert 6. sec, men ikke stort mer, med en 2h.

 

Om blizzard hadde beholdt formelen som er nå, hadde du trengt mye mer dmg for 1 rage på level 70, noe slikt som 13-1400 hvit skade for 30 rage.

 

Det blizzard nå gjør, er å STRAFFE warriors som critter høyt. siden du får mindre rage/dmg av høye crits.. I tillegg til å ha ca null effekt for en fury warrior i PVE, slik at dette blir nok en 2h pvp warrior nerf (sukk), er hele greia komplett meningsløs. Men på den positive side, nå har hvertfall 41 poengern i arms treet en funksjon? for en arms warrior med 2h kommer til å slite som pokkern med rage..

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Nei slettes ikke. Rage ER allerede normalisert, i forhold til playerlevel. Nå på level 60 får du 30 rage når du har gjort 1000 hvit skade. Det vil i gjennomsnitt si nok rage til å fyre av MS hvert 6. sec, men ikke stort mer, med en 2h.

 

Om blizzard hadde beholdt formelen som er nå, hadde du trengt mye mer dmg for 1 rage på level 70, noe slikt som 13-1400 hvit skade for 30 rage.

 

Det blizzard nå gjør, er å STRAFFE warriors som critter høyt. siden du får mindre rage/dmg av høye crits.. I tillegg til å ha ca null effekt for en fury warrior i PVE, slik at dette blir nok en 2h pvp warrior nerf (sukk), er hele greia komplett meningsløs. Men på den positive side, nå har hvertfall 41 poengern i arms treet en funksjon? for en arms warrior med 2h kommer til å slite som pokkern med rage..

 

Joa..men på en annen side så sliter vi som er MS-warriors allerede med rage. Og det er ikke unaturlig at vi skal slite i BC også er det? Men joa..41 poengeren i arms treet kan vise seg å være lønnsom. Problemet er 5 min cooldown på den. Men vi får vente å se.

 

Jeg holder fast ved at Blizzard trolig ikke vil forandre måten vi bruker warriors på i BC, i forhold til hva warriors gjør i dag. Men klart....dette testet jo "as we speak" og la oss håpe dem finner best mulig løsning for balansen i spillet.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Nei slettes ikke. Rage ER allerede normalisert, i forhold til playerlevel. Nå på level 60 får du 30 rage når du har gjort 1000 hvit skade. Det vil i gjennomsnitt si nok rage til å fyre av MS hvert 6. sec, men ikke stort mer, med en 2h.

 

Om blizzard hadde beholdt formelen som er nå, hadde du trengt mye mer dmg for 1 rage på level 70, noe slikt som 13-1400 hvit skade for 30 rage.

 

Det blizzard nå gjør, er å STRAFFE warriors som critter høyt. siden du får mindre rage/dmg av høye crits.. I tillegg til å ha ca null effekt for en fury warrior i PVE, slik at dette blir nok en 2h pvp warrior nerf (sukk), er hele greia komplett meningsløs. Men på den positive side, nå har hvertfall 41 poengern i arms treet en funksjon? for en arms warrior med 2h kommer til å slite som pokkern med rage..

 

Joa..men på en annen side så sliter vi som er MS-warriors allerede med rage. Og det er ikke unaturlig at vi skal slite i BC også er det? Men joa..41 poengeren i arms treet kan vise seg å være lønnsom. Problemet er 5 min cooldown på den. Men vi får vente å se.

 

Jeg holder fast ved at Blizzard trolig ikke vil forandre måten vi bruker warriors på i BC, i forhold til hva warriors gjør i dag. Men klart....dette testet jo "as we speak" og la oss håpe dem finner best mulig løsning for balansen i spillet.

7047473[/snapback]

 

For 17 og siste gang..

 

Fury er PvE specc.. Arms er PvP specc..

 

De nerfer warriors fordi de er sinnsykt overpowered i pvp.

Lenke til kommentar
For 17 og siste gang..

 

Fury er PvE specc.. Arms er PvP specc..

 

De nerfer warriors fordi de er sinnsykt overpowered i pvp.

 

Det finnes faktisk dem som liker å både pvp'e og pve'e da. Og da er et 31/20/0 build ikke så galt:)

 

Men uansett så vil ikke jeg tolke BC som en nerf av warriors før vi vet hvordan det blir. Men slik som jeg ser på det så vil warriors gjøre det samme i BC som dem gjør i dag. Dvs tanking og dps.

Lenke til kommentar
De nerfer warriors fordi de er sinnsykt overpowered i pvp.

7047636[/snapback]

 

 

Troller du med vilje nå? Ok, jeg skal legget det ut i klartekst for deg:

 

solo warrior i pvp:

 

- Sliter med for lite rage

- så og si all rage du får, må du skaffe selv med å slå.

- ligger helt i bunnsjiktet for dårligste soloklasse.

 

Gruppe-pvp med healer:

 

- Sliter IKKE med rage, men ikke fordi du plutselig gjør så mye mer skade, men fordi 4000 pyboblast crits (som blir healt opp), fyller rage-baren på 3 sekunder.

 

Vil de virkelig nerfe warrior som klasse i gruppe-pvp, må de forandre rage du får av INNKOMMENDE skade, og gjør blizzard det, ja, så har de plutselig ødelagt hele klassen som tank.

Lenke til kommentar
De nerfer warriors fordi de er sinnsykt overpowered i pvp.

7047636[/snapback]

 

 

Troller du med vilje nå? Ok, jeg skal legget det ut i klartekst for deg:

 

solo warrior i pvp:

 

- Sliter med for lite rage

- så og si all rage du får, må du skaffe selv med å slå.

- ligger helt i bunnsjiktet for dårligste soloklasse.

 

Gruppe-pvp med healer:

 

- Sliter IKKE med rage, men ikke fordi du plutselig gjør så mye mer skade, men fordi 4000 pyboblast crits (som blir healt opp), fyller rage-baren på 3 sekunder.

 

Vil de virkelig nerfe warrior som klasse i gruppe-pvp, må de forandre rage du får av INNKOMMENDE skade, og gjør blizzard det, ja, så har de plutselig ødelagt hele klassen som tank.

7047672[/snapback]

 

Så din konklusjon er? Det er forskjell på gode og dårlige warriors i pvp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...