Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener jeg husker å ha lest en tråd på et WoW forum (EU / US) der de diskuterte OEBs overlegenhet over f.eks. Zin'rokh i PvE damage dealing.

Dette pga av

 

1. Mer DPS på OEB. Top end damage har lite å si i PvE, untatt kanskje dps boost til deep wounds (?).

 

2. Mer AP på OEB.

 

3. +8 swords, imba for mobs høyere enn lvl 60, mindre glancing blows etc.

 

I den tråden jeg refererer til, hadde de gjort mye testing og kom med mye data osv. Hadde vært kjekt å sett noe bra stoff om dette, som jeg kunne pastet på guild forum.. har en diskusjon gående på dette.

 

Hvis dere ikke vet om siden/tråden dette blir tatt opp i, kanskje dere kan skrive utdype det jeg har nevnt på en litt mer omfattende måte?

Lenke til kommentar

Player Name: Sarcoex

Rase: Orc

Class: Warrior

Realm: Sylvanas

Guild: Orranis

Proffesions: (Dis)Enchanting og Tailroing, masse penger i det.

Talent points: Fury

lvl: nå 38

 

jeg skjønner ikke hva slags bug en warrior har...jeg hakke mærka noe enda ihvertfall..... :no:

Endret av andrenilsen
Lenke til kommentar
Så nettopp en lvl 59 warrior med draconian skjoldet, trinketen med +2crit, alt valor utenom chesten, og mye annet snadder. Hvor heldige kan egentlig folk være? Så urettferdig :|

6714387[/snapback]

 

for å si det sånn det utstyret han hadde var møkk i forhold til det du kan få.....hvis jeg ble slått av en warrior i duel som hadde valor og det du ramset opp ville jeg blitt direkte flau:P

Lenke til kommentar
3. +8 swords, imba for mobs høyere enn lvl 60, mindre glancing blows etc.

Nøyaktig like mange glancing blows, men effekten av glancing blows er vesentlig mindre med +wpn skill. Som lvl60 har du 40 % sjans til å få et glancing blow som gjør 30 % mindre skade mot en lvl 63-mob. Poenget med +weapon skill er å gjøre tapet minimalt. Ved +10 skill er tapet ikkeeksisterende, ved +5skill mister man 15 % skade mot lvl63-mobs. Merk at det kun gjelder hvit skade, og kun melee attacks. (Ranged attacks kan ikke være glancing, kan ikke bli dodged/parried. Bra spillet ikke favoriserer hunters.) Siden det er samme emne, bør det nevnes at glancing attacks ikke kan critte. Last ned Glancing-addonen om du ønsker, et genialt verktøy til å se hvor idiotisk mye glancing attacks ødelegger dpsen din.

 

IWIN: Human warrior med Maladath offhand og et annet sverd mainhand(AQR, CTS, Gressil), evt. Anubisath Warhammer offhand og The Castigator. 2h mace eller sverd funker også greit. Orc med øks duger også. Alle andre raser må finne seg i å bruke de elegante lvl44 Edgemaster's Handguards. Ironisk nok er det bare warriors som vil slite med dette post 1.12, da rogues får talent for å øke weapon skill.

 

Topdamage spiller en rolle om man på død og liv skal bruke 2h weapons til dps. Whirlwind, heroic strike, cleave, slam - er weapon damage aktuelt for skillen du bruker, er maxdmg relevant. Dps er i de aller fleste tilfeller viktigere, iallfall om du kan stå i fred og ro og daske løs. Deep wounds er en råtten debuff, den stacker ikke med andres deep wounds heller. (Ignite gjør det) Meget trist at Impale, som for øvrig er et av de mest oppskrytte talentene i hele dataspillet world of warcraft, krever 3 poeng i ubrukelige rend samt nye 3 poeng i triste deep wounds. Spec med glede bort fra den rekken med talents, og gjør de andre debufferne i raidet glade. Jeg ser nytteverdien av både deep wounds og impale, men jeg ofrer gjerne debuffslotten til Deep Wounds til en CoE, CoS, whatever.

Lenke til kommentar
Deep wounds er en råtten debuff, den stacker ikke med andres deep wounds heller. (Ignite gjør det) Meget trist at Impale, som for øvrig er et av de mest oppskrytte talentene i hele dataspillet world of warcraft, krever 3 poeng i ubrukelige rend samt nye 3 poeng i triste deep wounds. Spec med glede bort fra den rekken med talents, og gjør de andre debufferne i raidet glade. Jeg ser nytteverdien av både deep wounds og impale, men jeg ofrer gjerne debuffslotten til Deep Wounds til en CoE, CoS, whatever.

6714989[/snapback]

 

Jeg får lyst til å knuse noe hver gang en ubruklig debuff som det der skyver ut min swp. :)

Lenke til kommentar
Deep wounds er en råtten debuff, den stacker ikke med andres deep wounds heller. (Ignite gjør det) Meget trist at Impale, som for øvrig er et av de mest oppskrytte talentene i hele dataspillet world of warcraft, krever 3 poeng i ubrukelige rend samt nye 3 poeng i triste deep wounds. Spec med glede bort fra den rekken med talents, og gjør de andre debufferne i raidet glade. Jeg ser nytteverdien av både deep wounds og impale, men jeg ofrer gjerne debuffslotten til Deep Wounds til en CoE, CoS, whatever.

6714989[/snapback]

 

Jeg får lyst til å knuse noe hver gang en ubruklig debuff som det der skyver ut min swp. :)

6715609[/snapback]

 

Spillere har foreslått så lenge jeg kan huske å unlinke deep wounds fra impale, men neeeeida. Hvorfor improved rend (!), deep wounds og impale er bundet sammen er nok en logikk som er langt over min fatteevne hvertfall..

Lenke til kommentar
Deep wounds er en råtten debuff, den stacker ikke med andres deep wounds heller. (Ignite gjør det) Meget trist at Impale, som for øvrig er et av de mest oppskrytte talentene i hele dataspillet world of warcraft, krever 3 poeng i ubrukelige rend samt nye 3 poeng i triste deep wounds. Spec med glede bort fra den rekken med talents, og gjør de andre debufferne i raidet glade. Jeg ser nytteverdien av både deep wounds og impale, men jeg ofrer gjerne debuffslotten til Deep Wounds til en CoE, CoS, whatever.

6714989[/snapback]

 

Jeg får lyst til å knuse noe hver gang en ubruklig debuff som det der skyver ut min swp. :)

6715609[/snapback]

 

Spillere har foreslått så lenge jeg kan huske å unlinke deep wounds fra impale, men neeeeida. Hvorfor improved rend (!), deep wounds og impale er bundet sammen er nok en logikk som er langt over min fatteevne hvertfall..

6718373[/snapback]

 

Vel de er vel alle bleed effects, sikkert derfor, men det er vel ikke grunnen til at du oppgraderer dem? min grunn er for at du får større crit skade..men men....

Lenke til kommentar
Impale er jo ikke bleed damage. Er jo like dumt som hvis roguer hadde bundet sammen lethality og improved rupture. Om de skulle bundet impale til noe, burdet det være cruelty.

6718578[/snapback]

 

shorry my bad, men impale improver dmg når du criter, det er hva jeg mente:)

det er rend og deep wounds jeg mente...da vett....de som er bleeding, impale gir mer crit bonus dmg...

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar
Hvorfor improved rend (!), deep wounds og impale er bundet sammen er nok en logikk som er langt over min fatteevne hvertfall..

6718373[/snapback]

"Rend" er jo et kutt, en flenge, så har vi "Deep Wounds" som er et dypere sår, og til slutt Impale som går hele veien? Ser ikke problemet med navngivingen i allefall - dyp, dypere, dypest. Hva effekten av disse talentsa angår har vi jo langt, LANGT, mer obskure greier overalt i talent trees... Sword/Mace/Axe/Polearm Spec - hva tilsier at en er flinkere til å få et stjernetreff med Øks/Polearm, eller å få inn to slag etterhverandre med sverd? Shield Slam, hei, jeg dasker deg i trynet med dette skjoldet også forsvinner magiske velsignelser fra deg? Alt trenger ikke å være fullstendig ordrett og virkelighetstro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...