G_Bone Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 har montert dumpventil,popoff på min audi a3 1,8 turbo men den slår ikke ut før jeg kommer i ganske høyt turtall.har hørt man kan justere fjæra inni dumpventilen slakkere slik at den slår ut tidligere men kan dette gå negativt ut over ladetrykk osv??? blir lyden like bra eller er det mulig og lage/sveise til et trangere munnstykke der lyden slippes ut for og få den samme lyden? takk for alle svar:) Lenke til kommentar
lupez Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hvor my trykk kjører du på da? du kan ikke forvente å få så mye lyd på orginalt trykk! å dumpventilen åpner ikke før du slipper gassen da,så viss du må ha turtall for at det skal bli lyd så kommer det av at turbon ikke lader før på turtall! Lenke til kommentar
G_Bone Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 det vet jeg faktisk ikke.har ikke justert noe på trykket på turbon. Lenke til kommentar
Andie Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Må komme med et spørsmål inni denne tråden jeg. Kommer til å kjøpe meg vw Golf IV 20v GTI . Bilen er fra før chipet og gjort litt ekstra trimming med(bilen har 220 hk). Det er mulig at turbotrykk er skrudd opp, men det har jeg ikke spurt om enda. Jeg har uansett lyst til å kjøpe meg pop-off til bilen. Dette er noe jeg bare har hørt snakk om og har ikke så god peiling. Derfor lurer jeg på om noen kan svare på et spørsmål eller to. Er det forskjell på dump-ventil og pop-off? Kan jeg sette en av de to på min Golf? Kan jeg ødelegge noe ved å sette på feil? Evt. tar vw verksted på seg slike operasjoner? Ser trådstarter får svisj-lyden litt etter å ha gira, det vil jeg så klart ikke ha. Håper på svar! Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 mange som mener det at VAG's 20v motorer ikke tåler popoff som skyter til friluft pga at stemplene blir brent istykker (dette er bare noe jeg har hørt) Lenke til kommentar
G_Bone Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 det er ikke no problem å sette pop-off/dumpventil(samma greia) på din golf gti,men hadde jeg hvert deg hadde jeg fått det verkstedet som eventuelt skal montere den for deg til og bestille riktig type/størrelse! noen dumpventiler skyter lufta ut i friluft når du slipper gassen mens andre skyter bare litt ut og sender resten videre slik den originale ventilen gjør.du får samme herlige lyden men motorer reagerer ulikt på forskjellige dumpventiler(noen kan få probl. med tomgang,smelling i eksos osv.) men kjøper du en dump som passer din motor,skal dette ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Andie Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Vinner jeg noe på å installere pop-off? Bortsett fra en sportslig lyd mener jeg. Kan man ta ut noen ekstra hester på det? Evt. at det er bra for turbo/motor e.l. ? Lenke til kommentar
anbhovl Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Vinner jeg noe på å installere pop-off? Bortsett fra en sportslig lyd mener jeg.Kan man ta ut noen ekstra hester på det? Evt. at det er bra for turbo/motor e.l. ? Hvis du har en orginal popoff på din GTI "vinner" du ingen ting, men hvis du ikke har det og monterer en, vil du blant annet få lenger levetid på tuboen og økt gassrespons. Gidd ikke ramse opp alt sammen men gå inn på denne siden for mer informasjon: http://www.autopower.no/dumpvalves/dumpvalve.htm Lenke til kommentar
trra Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Orginal dumpen på GOLF IV GTI er av plast og skal vist gå istykker ganske lett, så den burde byttes uansett. Lenke til kommentar
Andie Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har ikke noe annet enn originalt nei. Tenkte å la EStuning.no i trondheim ta seg av installering og innkjøp av ventilen. Så hvis de gjør sine saker bra, så skal jeg merke forskjell altså? morsomt.. :!: Lenke til kommentar
anbhovl Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Har ikke noe annet enn originalt nei. Tenkte å la EStuning.no i trondheim ta seg av installering og innkjøp av ventilen. Så hvis de gjør sine saker bra, så skal jeg merke forskjell altså?morsomt.. :!: Når du har dumpventil fra før av er det ikke sikkert du merker noe forskjell, men du får iallefall en heftig lyd. Og som trra sa, så går den Orginale dumpen på GOLF IV GTI ganske lett istykker, så hvorfor ikke bare kjøpe ny. Lenke til kommentar
RS2quattro Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Ang popoffventiler: Man må ha turbomotor for å kunne montere en. Noen biler har popoffventil orginalt, trykket på turbo avgjør lyden som kommer ut. Det er mange typer popoffventiler på markedet noen er ikke justerbare og noen er justerbare. noen popffventiler "kjører" luften i retur til turboen, og noen slipper den i fri luft. jeg anbefaler den som er justerbar og slipper "lufta" i fri luft. enklest å tilpasse til de forskjellige turbotrykk. og så sparer man turboen mye lengre.. sånn man kjøper på biltema(har aldri hørt om det)er bare juks.. lykke til Jeg har nettopp montert en justerbar Turbosmart popoffventil på min Audi RS2. (ps stram fjæra hardt, du blir fort lei av den pppuuuussssshhhh lyden) ps kjører på 1.7 bar(400 hk) til daglig. drag 2.3 Bar(450++hk) Endret 3. mars 2005 av RS2quattro Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Bare et spm, hvordan kan man finne ut for mye trykk turboen tåler? Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Les litt her og lær litt menne, orginalt trykk på ein 1.8T fra VAG er 0.7 bar, sånn ca. Syns det er litt tøft med dumpventil, men tipper du blir jævli lei etter ei stund. -OxBoW- Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Er det forskjell på dump-ventil og pop-off? Ja. Det du er ute etter er dumpventil. Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Bare et spm, hvordan kan man finne ut for mye trykk turboen tåler? Du må finne datablad på turboen, Som her for ein garret T3. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Bare et spm, hvordan kan man finne ut for mye trykk turboen tåler? Du må finne datablad på turboen, Som her for ein garret T3. Okey, tenkte ikke på datablad jeg Så maks bar på denne turboen er 2.75 bar da? Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Bare et spm, hvordan kan man finne ut for mye trykk turboen tåler? Du må finne datablad på turboen, Som her for ein garret T3. Okey, tenkte ikke på datablad jeg Så maks bar på denne turboen er 2.75 bar da? Det stemmer. er ikke alltid lett og finne data blad, men leter du leter du som regel ikke forgjeves. Leita eingang etter Garret T34, men fant aldri noke. men den skal holde opptil 420hk trur eg det var snakk om. Noken som vett noke om den, har nemligens fått tilbud på enn slik. -OxBoW- Lenke til kommentar
528i Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 kjøp deg en turbotrykksmåler å monter inni bilen. evt med trykkjustering og så kan du følge med hele tiden. så ser det jo heftig ut og da. turbobiler skal (liksom) ha det synes jeg. er ikke dyrt heller serru. Lenke til kommentar
Andie Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Vi snakker om hvor mange kroner? Deler + montering.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå