Scix Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Vi setter opp en print- og filserver på skolen. Serveren skulle være slackware en arbeidsstasjon med windows en arbeidsstasjon med slackware dette skal fungere som et lite nettverk serveren og windows stasjonen er gode venner, men ikke serveren og slackware stasjonen finner ikke de delte mappene på serveren, og får bare error på utskrift. bruker samba til å dele med noen som har en ide om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Har du konfigurert SAMBA på Slackware klienten? Hvilke feilmeldinger får du? Lenke til kommentar
Scix Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) ja, jeg tror det slik som det skal være. feilen er at vi ikke ser filer som er delt, vi klarer ikke koble til brukerkontoer, og skriveren er bare opptatt når vi ser på arbeidsstasjonen. Edit: får egentlig ikke noen spesiel feilmelding Endret 14. februar 2005 av Scix Lenke til kommentar
Scix Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Trikset er at vi skal klare å skrive ut gjennom en server pc. ip-en til denne er 192.168.0.86. vi bruker CUPS til å administrere printeren Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Har alle brukerene som skal ha tilgang blitt lagt til SAMBA? (smbpasswd -a brukernavn) Lenke til kommentar
Scix Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 jeg fikk til det med deling av filer og printer. det funker topp nå. men så skulle jeg skrive ut et dokument fra openoffice. det funket ikke like bra. Der har jeg bare en printer, og den heter "Generic Printer" URL-en til printeren er smb://192.168.0.85/Printer007 Hvordan skal jeg får OO til å skjønne dette? kan skrive ut fra andre programmer som er installert i linux fra før av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå