Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor får jeg ikke GB-hastighet?

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har GBlan på porten på mitt K8N NEO2 HK, RJ45 porten på min IBM X40 har også Gigabit.

Jeg kjøpte meg Cat5E kabler, kobla direkte mellom de to PCene, to vanlige Cat5E kabler med en Cross-over Converter til Cat5E kabler. dette var fra Sandberg.

Likevel får jeg bare oppgitt 100mb ? og farten tilsvarer bare 10\100.

hvorfor får jeg ikke 1000, kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På gbit trenger du ikke en gang noen cross-over converter siden spesifikasjonene sier at dette skal sjekkes automatisk om du trenger å krysse eller ikke krysse.

hæ? Har du noe som kan backe opp denne påstanden?

Jeg kan, på gigabit benyttes en standard kabel, med alle 4 par inntakt. Gigabit LAN skal ikke krysses.

Lenke til kommentar
På gbit trenger du ikke en gang noen cross-over converter siden spesifikasjonene sier at dette skal sjekkes automatisk om du trenger å krysse eller ikke krysse.

hæ? Har du noe som kan backe opp denne påstanden?

Jeg kan, på gigabit benyttes en standard kabel, med alle 4 par inntakt. Gigabit LAN skal ikke krysses.

Dette forutsetter at du har auto sense på kortet ditt.

Lenke til kommentar

Jeg bruker samme oppsett selv (X40 og maskin med GBit onboard), og jeg bruker ikke noen "krysser". GB nettkort skal normalt støtte AutoMDX som gjør kryssing unødvendig.

Men noe særlig hastighet opplever jeg allikevel ikke. Regner med disken i X40en er flaskehalsen.

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Mener du at du får 100Mbit/s eller at du får 100MB/s? Det går ikke klart fram fra det du skriver.

Han mener garantert 100 Mbps. Med det oppsettet er det umulig å oppnå 100 MBps.

Hvis han hadde ment det, hadde han da klaget? :p

Nei, han hadde vært rimelig fornøyd. For det skal ganske mye til for å få full Gbps hastighet. SCSI RAID er vel et must da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...