Gå til innhold

Tråløs IR overføring fra Bærbar - Sony Ericsson

NoWaX

Anbefalte innlegg

Jeg anskaffet meg en Sony Ericsson k700i i helgen, men jeg får ikke koblet den til den tråløse IR kontakten på den bærbare. Har en Thundra 1557 og etter som jeg vet, skal det være en IRport på den, men jeg får den ikke til å fungere. Noen erfaringer på dette området?

ps. på nettverkskoblinger har jeg en som heter 1397-tilkobling med 400mbts - Er ikke dette en tråløs tilkoblings enhet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ps. på nettverkskoblinger har jeg en som heter 1397-tilkobling med 400mbts - Er ikke dette en tråløs tilkoblings enhet ?

Nei det er Fire Wire.

Har du installert driver til infrarød-enheten din?

Sjekk: høyreklikk på min datamaskin>egenskaper>maskinvare>enhetsbehandling>se om du finner ir...... eller hva det står :thumbup:

Synd du ikke har innebygget blåtann, kunne du brukt mobilen din som fjernkontroll, det gkør jeg med min Sony Ericsson T610 - Acer Ferrari 3200 :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket listen over enheter, å det ligger en Infrarød enhet, så driveren er instalert, men hvordan aktiverer jeg den slik at den er aktiv??

Jeg ville også har Ferrari, men testene sa det var så dårlig bateri tid. Hva mener du om det ?

Lenke til kommentar
Jeg har sjekket listen over enheter, å det ligger en Infrarød enhet, så driveren er instalert, men hvordan aktiverer jeg den slik at den er aktiv??

Jeg ville også har Ferrari, men testene sa det var så dårlig bateri tid. Hva mener du om det ?

Mitt varer ved internett surf (med wifi på), musikk, word osv. i ca 2.45 - 3.00 timer. Litt mer uten det trådløse kortet på. DVD-film ca 2.30 time.

Synes dette er meget bra jeg, funker fint til alt jeg gjør. Ved å tweake batteri og klokke litt ned varer batteriet litt lenger, men det er ikke mye.

Rart at infrarøden ikke vil virke :hmm:

Lenke til kommentar
vis du kjører win2k windows 2000 professional så må du legge in win2k service pack 4

da aktiveres ir porten på laptopper-

det motte jeg gjøre for å koble min t610 opp mot en litt eldre laptop..

bruker tlf som eksternt modem for tråløs internett

956kb\sec :p

merkelig at det fungerte fint med sp1 når jeg hadde nokia 6210 for noen år tilbake.

tilbake til problemet. som andre nevner, Sjekk bios og sjekk etter det fine IR-ikonet på systemtray. Hvis ikonet er der så er det bare å skru på ir på mobil og legge den med IR-sender'n mot IR-sendern på laptopen (hvis du ikke var klar over det, IR er retningsbestemt og har kort rekkevidde)

Lenke til kommentar

Enig med han ovenfor...

"du må sette ned overføringshastigheten på infrarød porten for at den skal fungere mot telefonen. den står nok på 4000000 b/sek, sett den ned til 1152000 b/sek eller lavere så skal du se det fungerer."

Det pleier å funke, har gjort det flere ganger- :no:

Endret av cocay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...