r3dnax Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Skulle egentlig få pakke på døren nå, postmannen kom bare og puttet lappen i postkassa mi selv om jeg var hjemme.... Ikke bra service det og det er ikke første gangen det skjer. satt du også på at han putta lappen i postkassa? kanskje han ringte på, men ingen åpnet når du har en del pakker og levere så kan du ikke ringe på 1000 ganger til hver person fordi personen ikke hører ringe klokka eller er på do/spiller høy musikk. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Saken er jo at du ikke diskuterer, du syter fordi du ikke får ting levert med en eneste gang du trykker på bestillingsknappen! Du bor jo langt borte i gokk, så du må regne med litt leveringstid. Tror ikke du dør fordi du venter en dag eller to "ekstra" Nei det har jeg ikke sagt. Bor jeg så langt borte i "gokk" jeg da? Ikke alle som bor i O'store hellige Oslo vett. Snodig hvordan noen føler for å forsvare postvesenet da det er tydelig at vi har ett av de verste i Europa. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Og du mener altså at det ikke skal ta mer en 3 dager før den er fremme uansett hvor i landet man befinner seg? altså så bestiller man en pakke fra oslo til tromsø på en fredagsettermiddag forventer du altså at pakken skal være på portkontoret i tromsø på mandagen? Her må man jo sette en fornuftig tidsgrense på når på dagen pakken postlegges. Men ja, det burde kunne la seg gjennomføre. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) som sagt tidligere så er det 5 virkedager på 3-er pakker og jeg har selv jobbet i posten og vil ikke kalle dem latsabber.. er 5 dager for seint så får du sende pakkene dine som 1-er pakker -Alexander Jeg burde kanskje endre tittelen på topic, da den muligens er misvisende for hva jeg egentlig vil fram til. Jeg mener ikke at postbudet og arbeiderne i posten er late, de gjør vel jobben sin. Men det er hele infrastrukturen deres som er skrøpelig, og lederskapet i hele postvesenet er heller tvilsomt vil jeg tro. Endret 15. februar 2005 av apollox Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Pakker blir IKKE liggende fra fredag til mandag. Pakker som ankommer en plass fredag, vil sorteres og videresendes. Om det er til utleveringssted eller til en annen postterminal, så vil de uansett videresendes. Sendes de til utleveringssted vil pakken kunne hentes på lørdag. Er det til en annen postterminal vil lørdag og søndag gå bort til transport. Norge er et langstrakt land. Du kan prøve å sette deg i en bil i Kristiansand og kjøre til Kirkenes. Så kan du se hvor lang tid det faktisk tar. Når post skal sorteres og omlastes, så er det urealistisk å tro at det maks skal ta tre dager. Det er mulig ja, men den muligheten har du, som jeg har sagt flere ganger. Dessuten, Posten drives gjennom krav i konsesjonen den har fått fra staten. I den konsesjonen stilles det blandt annet krav om framsendingstid. Så lenge posten klarer å overholde dette kravet, så er det vel det samme når pakkene fysisk sorteres. Om det så var kun en gang i uka. Og ønsker man virkelig å endre framsendingstida, så har man en jobb å gjøre, ikke i forhold til Posten, men til de som stiller krav til Posten. Endret 15. februar 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
Ace Rimmer Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hvis du hadde brukt den kula som sitter oppå hodet ditt, så hadde du skjønt at utgifter til frakt blir lagt til kjøpssummen. Jeg vil gjerne høre mer om den kula han har oppå hodet sitt. Bilde? Men fra spøk til alvor. Som stolt medarbeider i Posten Norge AS må jeg bare si at det dukker opp vanvittig mye feilinformasjon på dette forumet om Posten. Som andre har sagt så har servicepakker en framsendingstid på maksimalt 5 arbeidsdager. I helgene sorteres vanligvis ikke servicepakker, kun bedriftspakker. Hvis dere er så utålmodige anbefaler jeg bedriftspakke dør-dør/postkontor. Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Her må man jo sette en fornuftig tidsgrense på når på dagen pakken postlegges. Men ja, det burde kunne la seg gjennomføre. for og si det veldig enkelt. dette kan umulig la seg gjennomføre uten og måtte sette opp egne postfly og øke prisene betraktelig. Og da er det jo liksågreit og beholde det systemet man har idag der de som ønsker kan betale det ekstra det koster og få pakken levert raskere mens oss andre slipper den ekstra utgiften og venter heller et par dager ekstra.. alle som handler på nett godtar betingelsene på fem virkedager når de bestiller noe så det nytter ikke og komme i ettertid og syte om at det tar for lang tid.. Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 At dere i det heletatt gidder å bry andre med LUKSUSPROBLEMER som dette er for meg uforståelig. Slutt å grin fordi du ikke får spillt world of warcraft i helgen fordi hovedkortet ligger på postkontoret, og finn på noe annet! Mvh Shrike. ikke sur, men oppgitt Jeg synes for å være helt ærlig at det er litt irriterende. Det som irriterer meg mest er at for kanskje bra 5 år siden, så fikk du servicepakker nesten alltid neste dag. Så det er tydeligvis ikke umulig å få til. Jeg mistenker at de tar det litt mer med ro en de trenger, for å skape ett markedet for dyrere tjenester (som på døra neste dag og slikt). AtW Enig! Men ikke ta det ut på de ansatte i laveste plan på posten (aka postbudene) Det er lenger oppi systemet dette sitter, jeg syns regelrett synd på postbudene her i landet! Innskrenkninger, elendige arbeidsvilkår og usikre jobber. uff! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) det er tydelig at vi har ett av de verste i Europa. Tullprat! Det norske postvesenet slår både det irske og det engelske på flatmark, med en hånd og begge beina bundet bakpå ryggen! Skulle ikke forundre meg om situasjonen er den samme mht de fleste andre europeiske postvesen, men det er kun disse to jeg har god nok erfaring med til å kunne uttale meg. EDIT: Whee! Innlegg nr 1138! (Hvis du ikke vet hvorfor dette er et "rundt tall", har du ikke sett nok filmer av George Lucas.) Endret 15. februar 2005 av Aetius Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Skulle egentlig få pakke på døren nå, postmannen kom bare og puttet lappen i postkassa mi selv om jeg var hjemme.... Ikke bra service det og det er ikke første gangen det skjer. satt du også på at han putta lappen i postkassa? kanskje han ringte på, men ingen åpnet når du har en del pakker og levere så kan du ikke ringe på 1000 ganger til hver person fordi personen ikke hører ringe klokka eller er på do/spiller høy musikk. Ser postkassa fra her hvor jeg sitter og skriver, han kom med bilen, la nedi brev og annet i stativet og så kjørte sin vei, vanskelig å vite at det var pakkeseddel han kom med før jeg stakk for å hente posten. Den pakken jeg skulle få SKAL leveres på døren, derimot var det en pakkeseddel uten at det var beskrevet at den var prøvd levert på døra. Tror ikke engan postmannen hadde pakken i bilen men sendte meg direkte pakkelappen. Har uansett skjedd før, derfor gidder jeg ikke å bestille hjemme på døren lenger. Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Ser postkassa fra her hvor jeg sitter og skriver, han kom med bilen, la nedi brev og annet i stativet og så kjørte sin vei, vanskelig å vite at det var pakkeseddel han kom med før jeg stakk for å hente posten. Den pakken jeg skulle få SKAL leveres på døren, derimot var det en pakkeseddel uten at det var beskrevet at den var prøvd levert på døra. Tror ikke engan postmannen hadde pakken i bilen men sendte meg direkte pakkelappen. Har uansett skjedd før, derfor gidder jeg ikke å bestille hjemme på døren lenger. hørtes rart ut.. kanskje posten ikke leverer på døra der du bor? vet at dette er tilfelle noen plasser uti distriktene.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 At dere i det heletatt gidder å bry andre med LUKSUSPROBLEMER som dette er for meg uforståelig. Slutt å grin fordi du ikke får spillt world of warcraft i helgen fordi hovedkortet ligger på postkontoret, og finn på noe annet! Mvh Shrike. ikke sur, men oppgitt Jeg synes for å være helt ærlig at det er litt irriterende. Det som irriterer meg mest er at for kanskje bra 5 år siden, så fikk du servicepakker nesten alltid neste dag. Så det er tydeligvis ikke umulig å få til. Jeg mistenker at de tar det litt mer med ro en de trenger, for å skape ett markedet for dyrere tjenester (som på døra neste dag og slikt). AtW Enig! Men ikke ta det ut på de ansatte i laveste plan på posten (aka postbudene) Det er lenger oppi systemet dette sitter, jeg syns regelrett synd på postbudene her i landet! Innskrenkninger, elendige arbeidsvilkår og usikre jobber. uff! Joda, det er jeg enig i, og har heller ikke tatt det ut på de som er lavest i systemet, veldig sjeldent de som har skylda når en organisasjon ikke oppfører deg som du vil. Men posten som helhet synes jeg har blitt dårligere i det siste, pakkesending går tregere, og omaddresering koster nå penger, og har i tillegg blitt offer for mye mer rør og tull enn før (ihvertfall er det min subjektive erfaring). AtW Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Sitter her og irriter meg litt over posten så jeg følte jeg måtte få det ut, greit at dette var på en fredag, men seriøst, det må da gå ann og legge om infrastrukturen litt, forresten så vil Deutsche Post mest sannsyligvis komme som en konkurrent når monoploet blir brutt om noen år.De har et godt rykte om ikke annet, og mer penger en et norsk statsbusjett! 11.02.05 20.34 Innlevert postkontor 7045 TRONDHEIM 14.02.05 12.43 Innlevert postterminal 7007 TRONDHEIM 15.02.05 11.11 Registrert omlastingsterminal 3169 STOKKE leverte returen kl 10 på fredags morgen, dette er da PIB sitt problem men alikavell må det gå ann og sende til en kunde når pakken kommer kl 11.11 til omlastingsentralen. Lenke til kommentar
JMW Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Nei det har jeg ikke sagt. Bor jeg så langt borte i "gokk" jeg da? Ikke alle som bor i O'store hellige Oslo vett. Snodig hvordan noen føler for å forsvare postvesenet da det er tydelig at vi har ett av de verste i Europa. LMAO :!: :!: :!: Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg er kjempefornøyd med posten jeg... F.eks: Dato: Kl.: Hendelse: Poststed: 14.02.05 19.48 Innlevert postterminal 3169 STOKKE 15.02.05 12.19 Registrert omlastingsterminal 7007 TRONDHEIM Denne pakken har jeg imorgen kl. 09.00 på lokalt postkontor. Dem kunne riktignok gjerne hatt den framme på postkontoret idag hvis det hadde gått bil ut etter kl. 12, men det gjør det altså ikke. Det hadde selvfølgelig blitt mye dyrere å sende pakker dersom dem sendte bil ut til postkontorene hver gang det kommer ny leveranse til sentralen! Uansett har jeg flere ganger opplevd at dem bruker 24 timer på å få pakker fra netshop til lokalpostkontor, vel og merke dersom den kommer inn før ca. halv 12 til sentralen. Og det er jeg kjempefornøyd med! Kunne knapt gjort det kjappere dersom jeg kjørte og hentet pakken selv! Men... Noen må jo være uheldige flytt til sentrale strøk, hehe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå