Kimmer Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Kritikken kan ikke rettes mot postbudene men postens ledelse som foretrekker å bruke millioner på konsulentvirksomhet fremfor å styrke Postens livsgrunnlag og ansikt utad, postbudene. Hei, Kan ikke være mer enig i den uttalelse Men det er dessverre bare et av stederne hvor skoen trykker. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
swanky Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Helt uten betydning anno 2005! En scanner kommer fra vestkysten av USA og til Skudeneshavn på 3 dager (dette var i 2001) og frakten var lite gran dyrere end hva det ville ha kostet internt i Norge. Kostnadsgrunnlaget er ulikt. Du kan ikke uten videre sammenligne et amerikansk transportselskap i USA med Posten. Men jeg forventer vel egentlig ikke at du skal skjønne dette. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Skjønner ikke hva du syter etter. Tror du virkelig at pakken din lå i oslo helt til mandag, før den på mystisk vis bare var i Trondheim klar til sortering. Pakken din ble sent fra Oslo på fredag, med siden det ikke er sortering av pakkepost i helgene var det ingen til å sortere den når pakken kom til Trondheim. Derfor ble den sortert på mandag der. På samme måte som slaskene ellers i det private næringslivet har fri i helgene, med endel unntak, har også deler av posten det. Og det er konkurranse. Tollpost og Linjegods i tillegg til stort antall lokale budfirmaer. Voldsomt så mange som tar posten min som syting. Jeg har bare uttrykt min misnøye med posten, dog kanskje ikke på verdens mest konstruktive måte, men jeg sitter ikke å syter fordi. Ja vel, jeg er likegyldig til om pakken min lå i Oslo over helga, eller usortert i Trondheim. Jeg synes det er latterlig at posten står stille i helgene. Man kan ikke ta fri i en slik viktig bedrift. La nå heller de som jobber i helgene få de små tilleggene sine sier nå jeg. Latterlig system. Til trådstarter:Du har ikke betalt en dritt til posten, men de du har kjøpt noe hos har. Irriterer meg grenseløst at folk ikke har noe bedre å drive tiden med en å sitte å syte som noen små drittunger fordi alt ikke blir levert samtidig som de trykker på bestillingsknappen. Forbanna knøler Hvis du hadde brukt den kula som sitter oppå hodet ditt, så hadde du skjønt at utgifter til frakt blir lagt til kjøpssummen. Så jo, jeg betaler for sendingen når den kommer frem. Innlegget ditt er forøvrig rapportert, unødvendig med skjellsord når man diskuterer. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Ja vel, jeg er likegyldig til om pakken min lå i Oslo over helga, eller usortert i Trondheim. Jeg synes det er latterlig at posten står stille i helgene. Man kan ikke ta fri i en slik viktig bedrift. Selvsagt kan deler av posten ta fri. Postansatte er som folk flest, de liker å ha fri i helgene. Om Kari får pakken sin fra Ellos tirsdag i stedet for mandag er helt uproblematisk så lenge framsendingsfristen overholdes. Nå vet jeg ikke hvilken pakketype som var sendt. Men hvis det var så viktig at pakken skulle komme fram raskt, burde du valgt ekspress pakke, alternativt bedriftspakke/hjem på døren. Ekspress pakker ut på lørdager til og med. Det var til syvende og sist ditt eget valg. At du ikke valgte å benytte deg av det er helt og holdent ditt eget problem. Og synes du det blir for dyrt, ja da var det vel egentlig ikke så veldig viktig alikevel... Posten står ikke stille i helgene. Det er transport av post hele helgen, det er ikke sortering av uptioritert post i helgene, herunder kommer B, C, norgespakker, servicepakker, bedriftspakker og hjem på døren. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 og forventer å få den utført innen rimelig tid. I følge posten er dette opp til 5 virkedager. Dvs, blir en pakke postet Onsdag, skal den være fremme senest neste Onsdag. Torsdag = 1 dag, Fredag = 2 dager, Mandag = 3 dager, Tirsdag = 4 dager, Onsdag = 5 dager. Slik er det nå... At DHL klarer å levere meg pakker fra Hong Kong over natten (ikke sendt som ekspress en gang!) er en annen historie... Lenke til kommentar
butare Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 At folk kan få seg til å prate så utrolig mye bullshit i samme post? Tror du/dere at posten kun har EN pakke å betjene og det er din pakke? Hørt for noe tullprat fra en unge. Bor i USA. Bestilte julegave til madammen den 23.12.2004 klokken 1500. Den ble levert på døra 22 timer senere!. Jeg betalte 70 kroner for forsendelsen. Å si at Posten har for mange pakker til at de skal klare å levere en overpriset forsendelse er tull. Fra en unge faktisk? Saklig nok at du går til personangrep ved å kalle meg en unge, og USA og Norge er da vel for rakkern ikke samme land? I USA har de jo flere hundre firmaer logistikkfirmaer (om ikke flere tusen) Nå er du rett og slett bare på viddene Er ikke det personangrep innlegget ditt? Dette selv om det er flere enn en person... USA har faktisk ikke SÅ mange firmaer som driver på med dette. Poenget er at de er store og har en velutbygd organisasjon. De bygger heller den ikke ned for å spare penger. Konkurransen blant disse gjør også at prisene for pakkelevering er presset bra ned. Fikk blant annet levert mitt hjemmekinoanlegg levert på døren for under 1 krone!!! Vel var dette en kampanje men likevel.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Fikk blant annet levert mitt hjemmekinoanlegg levert på døren for under 1 krone!!! Vel var dette en kampanje men likevel.. Og i sommer fikk kunder av Databutikken.com levert pakken sin gratis ved kjøp over en viss sum. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Ser ut som posten har ulike hastigheter, kabinett registrert hos Posten i Kristiansand 1915 torsdag (3 uker siden), kvarter seinere 2 kolli på Stokke. Ankomst: lørdag, pakkene fra Stokke, tirsdag pakken fra Krisiansand. Alle pakker til mitt område skal sorteres i Haugesund - noen mil kortere mellom Kristiansand og Haugesund (om det ikke skal via Oslo), kun Kristiansand - Haugesund - mitt postkontor i pakkesporing og Stokke - Haugesund - postkontor på pakkene derfra. Alle kolli Servicepakker, etter "tidstabellen" til posten tidlig i debatten, skulle en norgespakke mellom Kristiansand og meg ta 2 virkedager (fredag og mandag) - pakkene fra Stokke ankom Haugesund fredag, og Kristiansand-pakken mandag. Lenke til kommentar
mr_menace Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 de pleier ikke å være så late etter min mening, men billige er de ikke!!! Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Saken er jo at du ikke diskuterer, du syter fordi du ikke får ting levert med en eneste gang du trykker på bestillingsknappen! Du bor jo langt borte i gokk, så du må regne med litt leveringstid. Tror ikke du dør fordi du venter en dag eller to "ekstra" Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) de pleier ikke å være så late etter min mening, men billige er de ikke!!! Det er jeg til en viss grad enig i. Og det er her en effektivisering bør komme til syne, gjennom en reduksjon av priser, og ikke en økning av hastighet. Nettopp fordi veldig mange har muligheten til å få levert pakken dagen etter før klokken 10, om man ønsker er det også mulig å få pakken levert dagen etter før klokken 7 om morgenen. Har vanskelig med å se at det kan gjøres noe særlig raskere. Endret 15. februar 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
mr_menace Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 jeg pleier å få ting innen 3 dager det som er irriterende er at jeg måtte betale 500+ kr for en mus til 300kr Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 jeg pleier å få ting innen 3 dager det som er irriterende er at jeg måtte betale 500+ kr for en mus til 300kr hvordan i alledager klarte du og ende opp med så mye porto? bestillt fra utlandet? Lenke til kommentar
r3dnax Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 nå var d mange sider her og jeg har ikke lest alle.. men uanz tipper at pakkene ble sendt som 3-pakker og da lar de den gjerne ligge en dag siden 1-er og 2-er pakker er viktigere.. du har ingenting å sytte for.. -Alexander Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg er totalt enig i trådstarters "syting" og stiller meg sytende bak han. Hvorfor skal posten som en service-bedrift legge ned store deler av driften sin i helgene bare fordi de ansatte føler behov for å ha fri i helgene? Vi har mange arbeidsledige i Norge som gjerne vil jobbe noen timer når det måtte være for å tjene noen få kroner. Hvis vi skulle hatt samme holdning i prosess eller oljeindustrien ville ikke hjulene i Norge gått rundt. Men jeg er ikke enige i at de ansatte i Posten er latsabber. Okei, nå har vel alle en dag der de føler for å yte litt mindre enn normalt. Men postens største problem er ineffektivitet, ikke late ansatte. Jeg er enig i at hvis man har skikkelig hastverk, så burde man bestille overnattlevering. Jeg gjorde det rett før jul for å sikre julegaven til lillegull. Det kostet så det svei og spiste nesten opp hele fortjeneste med å bestille på nett. Men man burde kunne forlange så pass service fra Posten, slik uansett hvor i landet man er når en servicepakke bestilles, at det ikke tar mer enn 3 dager før den er fremme. Altså, bestiller du fredag, så skal den senest være fremme på mandag. Men dette er min personlige mening om Posten som en servicebedrift. Jeg stiller meg uforstående til at noen bedrevitere her inne prøver å fortelle meg eller andre at Posten ikke kan ta hensyn til behovene til kundene sine. Argumentasjonene dere har kommet med hittil gir ikke noen god forklaring på hvorfor det må være slik det er i dag eller hvorfor vi må godta at det skal være sånn. Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Må si meg helt enig med trådstarter at dette rett og slett er for dårlig. Spurte for 20 år siden en postansatt om det var så at posttransporten stoppet helt opp når det var helg. Nei det gjør den ikke sa han, alt går rundt og transporteres også i helgene. Slik er det tydligvis ikke lenger. Sett fra en forbrukers side, som betaler dyrt for postens tjenester, er det ikke holdbart at pakkene blir liggende fra fredag til mandag. Har opplevd det selv flere ganger, og da er man misfornøyd. Så enkelt er det. Endret 15. februar 2005 av pjuik Lenke til kommentar
haabe Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hvorfor skal posten ta fri i helgene? Tar alle bensinstasjonansatte fri? Tar alt helsepersonell fri? Tar politiet fri? Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Jeg er totalt enig i trådstarters "syting" og stiller meg sytende bak han. Hvorfor skal posten som en service-bedrift legge ned store deler av driften sin i helgene bare fordi de ansatte føler behov for å ha fri i helgene? Vi har mange arbeidsledige i Norge som gjerne vil jobbe noen timer når det måtte være for å tjene noen få kroner. Hvis vi skulle hatt samme holdning i prosess eller oljeindustrien ville ikke hjulene i Norge gått rundt. Men jeg er ikke enige i at de ansatte i Posten er latsabber. Okei, nå har vel alle en dag der de føler for å yte litt mindre enn normalt. Men postens største problem er ineffektivitet, ikke late ansatte. Jeg er enig i at hvis man har skikkelig hastverk, så burde man bestille overnattlevering. Jeg gjorde det rett før jul for å sikre julegaven til lillegull. Det kostet så det svei og spiste nesten opp hele fortjeneste med å bestille på nett. Men man burde kunne forlange så pass service fra Posten, slik uansett hvor i landet man er når en servicepakke bestilles, at det ikke tar mer enn 3 dager før den er fremme. Altså, bestiller du fredag, så skal den senest være fremme på mandag. Men dette er min personlige mening om Posten som en servicebedrift. Jeg stiller meg uforstående til at noen bedrevitere her inne prøver å fortelle meg eller andre at Posten ikke kan ta hensyn til behovene til kundene sine. Argumentasjonene dere har kommet med hittil gir ikke noen god forklaring på hvorfor det må være slik det er i dag eller hvorfor vi må godta at det skal være sånn. Posten legger vel strengt tatt ikke ned driften i helgene fordi de ansatte føler for å ha fri, det går nok mer på og kutte ned kostnader for og få økonomien til og gå rundt.. og ja, du har helt rett i at postens ansatte ikke er latsekker, hvertfall ikke når det kommer til pakkesortering. bedre arbeidsmoral har jeg aldri vært borti i noen andre jobber jeg har hatt. Og du mener altså at det ikke skal ta mer en 3 dager før den er fremme uansett hvor i landet man befinner seg? altså så bestiller man en pakke fra oslo til tromsø på en fredagsettermiddag forventer du altså at pakken skal være på portkontoret i tromsø på mandagen? Hvordan har du i såfall tenkt at man skal klare dette? eneste muligheten blir jo og sende alt via fly og da er man nødt til og kjøre opp prisene til express pakke nivå uansett.. Endret 15. februar 2005 av phax Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Skulle egentlig få pakke på døren nå, postmannen kom bare og puttet lappen i postkassa mi selv om jeg var hjemme.... Ikke bra service det og det er ikke første gangen det skjer. Lenke til kommentar
r3dnax Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 som sagt tidligere så er det 5 virkedager på 3-er pakker og jeg har selv jobbet i posten og vil ikke kalle dem latsabber.. er 5 dager for seint så får du sende pakkene dine som 1-er pakker -Alexander Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå