Tåkefyrste Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 Har nå sittet å ventet på 2 pakker, 1 uten sporing og en med sporing. Den uten ble sendt Onsdag forrige uke, fra cdon.com, og den andre Torsdag fra Kristiansand. Selv bor jeg i Nord-Trøndelag. Og tror dere noen av pakkene har kommet frem enda? NEI. Ut ifra det jeg har sett, så virker det som disse slaskene i postvesenet tar helgefri. Jeg har vært møkk lei av posten i årevis nå, men dette tok kaka. Her er sporingen på ene pakken min: 10.02.05 21.21 Innlevert postterminal 4606 KRISTIANSAND S 11.02.05 09.59 Videresendt 0024 OSLO 14.02.05 10.30 Registrert omlastingsterminal 7007 TRONDHEIM .... Jaha? Var vel vanskelig å videresende pakken fra Oslo fredagsmorgen, så den fikk likesågreit tilbringe helga i Oslo. Det verste med alt dette er at det finnes da pinadø meg ikke noen alternativ, annet enn å levere pakker selv. Synes Posten burde ha konkurranse, så kanskje de har hivd seg rundt litt på både pris og hastighet. Takk Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 Ja, det for j...... at de underbetale og overarbeidete postansatte får fri. Det er selvsagt deres plikt at cdon.com pakken skal være i dine hender på Fredag eller Lørdag. Selv om den kommer fra utlandet, og selv om de hadde en masse å gjøre. Skulle ikke forundre meg at det finnes flere i Trøndelag som skal ha pakker også. Nei og nei, hvordan skal verden gå videre. .....Slapp av, de kommer nok i morgen. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 Posten har konkurranse, i stedet for å klage her, bør du klage til cdon.com som ikke har avtaler med andre aktører. Ser at du er misfornøid, men bestilte selv en pakke fra Englang her om dagen, den ble fraktet med Posten her i landet, men uansett så tok det bare 4 dager fra sending til mottak. Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 10.02.05 19.24 Innlevert postterminal 3169 STOKKE 14.02.05 12.35 Registrert omlastingsterminal 4068 STAVANGER Der er jeg faktisk enig med deg. Hvorfor blir ikke pakkene sendt videre dagen etterpå. Irriterende! Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg har selv handlet litt hos Cdon.com og det tok lang tid fra jeg kjøpte og til jeg hadde filmene i postkassen min... Posten kan da ikke være så late, butikker i norge sender som regel pakken samme dag som bestillingen har kommet inn, og pakken pleier og være på ditt lokale postkontor 3-4 dager senere... husk at cdon ligger i sverige..... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 Ja, det for j...... at de underbetale og overarbeidete postansatte får fri. Det er selvsagt deres plikt at cdon.com pakken skal være i dine hender på Fredag eller Lørdag. Selv om den kommer fra utlandet, og selv om de hadde en masse å gjøre. Skulle ikke forundre meg at det finnes flere i Trøndelag som skal ha pakker også. Usaklig, selvfølgelig skal flere folk her ha pakker, men når man betaler 100kr i frakt, så forventer man litt rask service. Regner med du jobber i posten siden du reagerte så kraftig? Jeg sa ikke at det er deres plikt å få hit pakken tidlig, men når den ble sendt onsdag, og den andre torsdag, så hadde jeg forventet å få dem idag. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 Onsdagspakken din burde du hatt på lørdag. Torsdagspakken kan du streng tatt ikke forvente før i morgen. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 Onsdagspakken din burde du hatt på lørdag.Torsdagspakken kan du streng tatt ikke forvente før i morgen. ja jeg brukte nesten samme logikken som deg. Onsdagspakken burde jeg hatt lørdag Og torsdagspakken idag, da søndag er den store "hviledagen" Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 Sjekk denne her før du bestiller: Fremsendingstider Innland Den pakken ble levert såpass seint at den ikke vil bli sendt før den 11. fra Kristiansand. Postenansatte har som de fleste andre fri på søndager. Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 At folk kan få seg til å prate så utrolig mye bullshit i samme post? Tror du/dere at posten kun har EN pakke å betjene og det er din pakke? Lenke til kommentar
larsg Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 Norske postverket har blitt verre og verre. Bestilte sending på 2 kolli fra komplett i forrige uke , den ene kom forsåvidt greit frem 2 og ett halvt døgn i postsystemet , men pakke 2 av samme sending brukte 2 dager ekstra. Har de trekning om hvilke pakker som skal bli med forsendelsen ? De få gangene jeg har bestilt pakke fra usa med dhl , er den på døra hos meg 3 døgn etter. Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Norske postverket har blitt verre og verre.Bestilte sending på 2 kolli fra komplett i forrige uke , den ene kom forsåvidt greit frem 2 og ett halvt døgn i postsystemet , men pakke 2 av samme sending brukte 2 dager ekstra. Har de trekning om hvilke pakker som skal bli med forsendelsen ? De få gangene jeg har bestilt pakke fra usa med dhl , er den på døra hos meg 3 døgn etter. DHL er et eget selskap med lang fartstid, du betaler også en del ekstra for å få sendt noe med DHL ikke glem det Endret 14. februar 2005 av J0lle Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 At folk kan få seg til å prate så utrolig mye bullshit i samme post? Tror du/dere at posten kun har EN pakke å betjene og det er din pakke? å herregud, bra folk klarer å se poenget med innlegget mitt da. Om de har 1 eller 100.000 pakker driter vel jeg i. Jeg har betalt for en tjeneste, og forventer å få den utført innen rimelig tid. Og at pakken har ligget på hylla i oslo siden tidlig fredag morgen til natt til idag ser jeg ikke på som rimelig. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 Posten har konkurranse, i stedet for å klage her, bør du klage til cdon.com som ikke har avtaler med andre aktører. Tja, hvilke andre aktører da? Hvis du kan nevne noen som leverer i hver by og tettsted i norge, så skal jeg begynne å bruke de. Saken er at posten i norge hadde hatt meget godt av konkurranse, nå kan de bare drite i kundene da man ikke har konkurransedyktige alternativer. Forbrukere er alltid tjent med at et marked har minst 2 aktører. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 jeg synes også de er litt trege. også når pakkene mine blir registrert omlastingsterminal hamar midt på natta burde de klare å sende den videre samme morgen synes jeg. men istede tar det alltid en dag ekstra. Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 Post = Etter på latin....... eller hva? Posten = Etterhvert ...mao. posten kommer når den kommer. Fint lite vi dødelige kan gjøre med det. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 Tja, hvilke andre aktører da? Hvis du kan nevne noen som leverer i hver by og tettsted i norge, så skal jeg begynne å bruke de. hva med tollpost? tror at de opererer i store deler av landet. Saken er at posten i norge hadde hatt meget godt av konkurranse, nå kan de bare drite i kundene da man ikke har konkurransedyktige alternativer.Forbrukere er alltid tjent med at et marked har minst 2 aktører. propaganda. ellers:"og de to aktørene har sikkert en fin avtale seg imellom også " Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 Norsk post er ikkje å skryte av - så enkelt er det. Brittene med deres Royal Mail og Parcelforce er suverent overlegne, har selv brukt dem når eg bodde i Newcastle i 3 år, og når man bestiller en mp3 spiller og digital kamera på en fredagskveld og blir vekka kl 8-9 lørdags morgenen for du har en pakke på døra så må man nesten bli litt fornøyd selv om det var pokker så unødvending. Greit at det er et ekstremt eksempel, men pakker brukte aldri lengre enn 2 dager, oftest bare 1. Selv når eg sendte en pakke til norge var det norsk tollvesen og post som bruke over ei uke på å levere. Men så skal brittene ha poeng for bedre jernbane forbindelse som nødvendigvis må føre til litt mer fart over sakene, men at det alltid tar 3 dager å sende en pakke fra sandefjord/kr.sand til bergen er eg ikkje imponert over.. Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 At folk kan få seg til å prate så utrolig mye bullshit i samme post? Tror du/dere at posten kun har EN pakke å betjene og det er din pakke? å herregud, bra folk klarer å se poenget med innlegget mitt da. Om de har 1 eller 100.000 pakker driter vel jeg i. Jeg har betalt for en tjeneste, og forventer å få den utført innen rimelig tid. Og at pakken har ligget på hylla i oslo siden tidlig fredag morgen til natt til idag ser jeg ikke på som rimelig. Tror egentlig du burde sette deg litt inn i hvordan posten egentlig fungerer før du uttaler deg jeg. De benytter seg av lastebiler som frakter post fra oslo til tr.heim, og tror du at de kan sende en lastebil for hver pakke? Nei De samler opp alle pakkene i løpet av en dag og sender den over natta, den vil da naturlig nok være fremme på postsentralen i trondheim rundt 11-12 tiden på lørdag ville jeg tro, i og med at de ikke har noe distribusjon til de lokale postkontorene på lørdags ettermiddag, så er det helt naturlig at pakken ikke blir registrert før mandags morgen og så distribuert videre fra sentralen til postkontorene rundt om i distriktet ditt. Dessuten bør du faktisk sjekke opp hvor lang tid posten sier er forventet leveringstid (noe som står på sidene deres) Og husk at feil kan forekomme, det er tross alt mennesker som jobber i posten også Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 14. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2005 Norgespakke på 500g: Dato: Kl.: Hendelse: Poststed: 03.02.05 20.00 Innlevert postkontor 5225 NESTTUN 04.02.05 11.01 Innlevert postkontor 5225 NESTTUN 04.02.05 17.44 Innlevert postterminal 5020 BERGEN 08.02.05 11.06 Registrert omlastingsterminal 6410 MOLDE 08.02.05 15.39 Ankommet postkontor 6402 MOLDE 09.02.05 16.31 Utlevert 6402 MOLDE Synes jeg ikke er raskt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå