EskimoBob Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102702 Kom over denne artikkelen i landets mest seriøse avis. Jeg ble litt satt ut av denne artikkelen, er det slik at politiet i Norge ikke tar bilder av mistenke (såkalte mugshots). Noen som har vært i klammeri med politet som kan bekrefte at Politet er så hjelpesløse som dette? Det værste av alt er vel at denne fyren ikke får en krone i oppreisning. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Norsk politi på sitt beste Edit: seriøst: tydlig at de ikke tar så alt for mange bilder av kriminelle ... Endret 14. februar 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Herremin hatt! Hipp hurra for onkel politi indeed! Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Æh... det her er vel mer typisk norsk enn noe annet. Det er ikke typisk norsk å være god, det er typisk norsk å være naiv. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Dette er materiale som kunne vært med i en dårlig film. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Politiet sitter ikke med bilde og personalia på alle i Norge. Kan du gi fornuftig forklaring på hvem de er vil de tro deg. Har du (fake) ID i tillegg, så er det nesten bankers. Vanskelig å søke opp en uskyldig. Og siden personen hadde oppgitt feil personalia tidligere til politiet ville sikkert bilder vært av den arresterte. Men politiet bør bli flinkere til å ta bilder/DNA o.l. av de de kan. Slik slipper vi kanskje det evige maset om DNA banker. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Kaller du VG for Norges mest seriøse avis? Avisen som har samme overskrifter og ramaskrik som Se & Hør? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Kaller du VG for Norges mest seriøse avis? Avisen som har samme overskrifter og ramaskrik som Se & Hør? Ironi, kanskje. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Du kan stryke kanskje. Jeg syns nå nesten se&hør er mer seriøst enn VG, de kommer tross alt ut bare 2 ganger i uken Edit: Visste dere at VG stoppet pressen og la om førstesiden den søndagen Røkke hadde giftet seg Endret 15. februar 2005 av EskimoBob Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg lurer på om det faktisk finnes noen som seriøst mener at VG er Norges mest seriøse avis? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Med fare for å bli ledd ut, så har de noen bra ledere og kommentatorer. VG på nett suger stein, men papirutgaven kjøpes hver dag selv om antallet leste sider befinner seg helt forrerst og helt bakerst (Neida NRK, har ikke TV - må bare sjekke hva jeg går glipp av!) Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Vet det er mange som hater VG her, men faktum er at de er Norges mest profesjonelle redaksjon. Ja, de har mange drittnyheter av typen "Britney mistet kjolen - se bildene!", men de er like fullt den mest pengesterke avisen i landet. VG har vunnet SKUP-prisen flere ganger, senest i fjor. Da avdekket de et stort kriminelt nettverk i Luciastiftelsen. Lederen, Sharok Ezazi, var med på alt mulig faenskap; menneskesmugling, falske sykemeldinger, prostitusjon, bilsvindler, drapstrusler - dessuten vanket han sammen med NOKAS-siktede Ridvan Hamili. VG har mange gode og kritiske journalister. Her er listen over SKUP-vinnerne (Hentet fra SKUP.no) 2003: Lucia-stiftelsen. Rolf J. Widerøe og Tor Strand, VG. 2002: Finance credit-saken. Bjørn Olav Jahr, Kapital 2001: UDI-skandalene. Trond Sundnes, VG 2001: Sertifikat-saken. Eskil Engdal, Knut Gjernes og Erik Tumyr, Dagens Næringsliv 2000: Dexamin-saken. Anne Hafstad, Aftenposten 1999: Wiborg og værrapporten om Gardermoen - to historier om ny hovedflyplass". Pål Enghaug, Wenche Harbo, John Hultgren og Alf Endre Magnussen, Aftenposten 1998: Norges siste fiende. Alexander Øystå og Lars-Erik Nygaard, VG 1998: Bouchikhi-saken. Kjetil Stormark, VG 1997: NAT-affæren. Gøran Skaalmo, Ingun Spetalen, Knut B. Steen og Jarle Aabø, Dagens Næringsliv 1996: Nerheim-saken. Trond Nygard-Sture, Bergens Tidende 1995: AUF-skandalen. Helje Solberg, VG 1994: Teknisk svikt i Værøy-ulykken og Jagerfly i Vassdalen. Oddvar Kristoffersen, Fremover 1993: Serbia-saken. Per Anders Johansen, NRK-Dagsnytt 1992: Kraby-saken. Arne O. Holm, Dagbladet 1991: Mossad-saken. Harald Stanghelle, Aftenposten 1991: Boken «Iskyss». Alf R. Jacobsen Lenke til kommentar
alexf Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Du må for all del ikke glemme SV-sympatisør Marie Simonsen. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Du må for all del ikke glemme SV-sympatisør Marie Simonsen. "SV-sympatisør" hehe... Fint med høyresidens nye ord. Skal vi begynne å kalle alle som stemmer høyre for "Høyre-sympatisør"? Det har vel en viss negativ klang over seg eller hva? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Er ikke Marie Simonsen i Dagbladet nå? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Du må for all del ikke glemme SV-sympatisør Marie Simonsen. "SV-sympatisør" hehe... Fint med høyresidens nye ord. Skal vi begynne å kalle alle som stemmer høyre for "Høyre-sympatisør"? Det har vel en viss negativ klang over seg eller hva? Jeg ville bare lage et poeng av at Marie Simonsen er sosialist. Et vellykket sådan. Jeg har også blitt kalt "kapitalist-sympatisør", uten at jeg tar meg nevneverdig nær av det. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Politiet sitter ikke med bilde og personalia på alle i Norge. nei de gjør ikke det, men når de tar en innbruddstyv på fersk gjerning bør de fotografere han. ikke slippe han etter at han har gitt dem noen personopplysninger. varetektsfengsling kor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg