Gå til innhold

Firmware problemer på SX1...

ct

Anbefalte innlegg

Jeg installerte Int FW15, men jeg savnet norsk t9. Da installert jeg Int FW8, deretter norsk FW10. Når dette var gjort tenkte jeg at det skulle gå fint å installere norsk FW12 på helt vanlig måte. Men når jeg starter FW12 får jeg beskjed om at det allerede er installert en nyere programvare på telefonen, noe som ikke stemmer da telefonen har FW10.

Noen som kan hjelpe meg???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du vel hex-redigere den firmwaren du skal legge inn på telefonen, sånn at du kan lure den til å tro at du har riktig variant.

Hvis du for eksempel har variant 'SX1_International-uk-de-fr_10_0001' nå, og prøver å legge inn 'SX1_NORDIC-NDK-RETAIL-uk-dk-no_12_0001', så må du bruke hex-editoren til å søke etter 'SX1_NORDIC-NDK-RETAIL-uk-dk-no_12_0001' i firmware-oppdateringsfila, og lime inn 'SX1_International-uk-de-fr_12_0001' over den. Hvis varianten du limer inn, er kortere enn den varianten du limer over, så må du (i midterste kolonne i hex-redigeringsprogrammet) legge til nuller over det gamle variantnavnet.

Lenke til kommentar

Jeg skulle oppgradere fra SX1_NORDIC-NDK-RETAIL-uk-dk-no_10_0001 til SX1_NORDIC-NDK-RETAIL-uk-dk-no_12_0001. Trodde de skulle gå på vanlig måte, men jeg måtte lure telefonen til å tro at det var SX1_International-uk-de-fr_12_0001 som skulle installeres, da gikk det helt fint.

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor???

Igår installerte jeg følgende fw: begynnte med Int fw15 - Int fw8 - Nordic fw10 - Nordic fw12...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...