Gå til innhold

Overklokking av 6600GT


Anbefalte innlegg

hvordan ser jeg forskjellen mellom artifakter og minnestøy?

 

i fjeset til dama i "Troll's Lair" så kommer det gule blokker. det er vel minne det da, for artifaktene er vel hvite prikker?

 

 

EDIT: det hele ser ut til å funke bra på 603/1320 opp fra det normale 510/1190. Ikke verst syntes jeg selv. Når jeg kjørte opp til 606 på GPU så kom de gule blokkene nevnt over. Og når minnet ble satt opp til 1330 så funket det først, men når jeg senket i fra 1340 så godtok ikke testen settingen. Men 10 MHz gjør vel ikke så stor forskjell.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Nå er jeg litt forvirret igjen... Jeg tok med kortet til pc team og sa at jeg trodde jeg hadde fått feil kort.. Jeg bestilte Ultra/1960 XP GS Og trodde jeg fikk Ultra/1960 XP Siden det kortet jeg fikk kjører på 500/900. Ultra/1960 XP GS Skal kjøre på 520/1000 i følge komplett. Er det noen som har dette kortet selv eller har peiling på hvorfor mitt kjører på 500/900 og ikke 520/1000?? Kortet er jo merket GS... Men det skal vel kjøre orginalt på 520/1000 som det står at kortet kjører på...?

Lenke til kommentar
hvordan ser jeg forskjellen mellom artifakter og minnestøy?

 

i fjeset til dama i "Troll's Lair" så kommer det gule blokker. det er vel minne det da, for artifaktene er vel hvite prikker?

 

 

EDIT: det hele ser ut til å funke bra på 603/1320 opp fra det normale 510/1190. Ikke verst syntes jeg selv. Når jeg kjørte opp til 606 på GPU så kom de gule blokkene nevnt over. Og når minnet ble satt opp til 1330 så funket det først, men når jeg senket i fra 1340 så godtok ikke testen settingen. Men 10 MHz gjør vel ikke så stor forskjell.

Artifacts kan være alle mulige farger, det er det som er så søtt med dem :love:

Lenke til kommentar

Stian_t; Jeg lurer på om du må innstallere expert tools og kjøre den på "enchanged mode" eller noe i den duren, mener og huske det var sånn for å få mitt til å gå på 540 1150 i alle fall ( Gainward glh)

 

Og AndersT2; det var da en vanvittig bra minne klokk :thumbup: etter hva jeg har funnet ut hos meg blir det prikker (stort sett grønne sådane) ved for høy minneklokk. Men er sikkert litt forskjellig hva som skjer hos folk...

Lenke til kommentar

Kjørte akuratt igjennom en del tester og alle fungerte helt smerte fritt.

 

3DMark 01: 20992 (før 19432)

3DMark 03: 10034 (før 8945)

3DMark 05: 4465 (før 3089)

 

Syntes dette er bra, spesielt med tanke på at før resultatene ble tatt rett etter formatering, noe som alltid gir best resultat.

 

kjørte også ett par spill tester:

 

Half-Life 2: 47 Fps

Doom 3: 96 Fsp

Far Cry: 67 Psp

 

Her var det kun Doom 3 som de gjorde noe utslag på da den gikk opp 12 Fps, de andre kun opp 1 og 4.

 

Må legge til at jeg tror grunnen til at den klokket bra er at jeg bruker Zalman sin VF700 CU skjermkort kjøler og har montert de medfølgende ram kjølerene. Bra valuta for 300,-. Stillere er den også.

 

Det er synd at jeg ikke greier å klokke CPU/HK/Minne like bra. :hmm:

Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 02/04/2005 : 14:47

Det er synd at jeg ikke greier å klokke CPU/HK/Minne like bra. 

Slutt å klag!!! :p

 

Du ser jo ut til å ha cpu rask nok i utganskpunktet da, og ikke minst 4400 ram. Som jeg har vært inne på før her gjør ikke cpu klokk så mye til eller fra, minnefart er gull!

 

Hvordan ser de skjermkort- minne kjølerne ut, kunne tenkt meg det selv. Har vannkjøl, og det er vel og bra for gpu, men minne-klokken blir heller dårligere av det, pga manglende luftflyt rundt de ynkelige orginalkjølerne på minnet mitt :whistle: Er ikke sikker på hva jeg får plass til av kjølere...

Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 02/04/2005 : 14:47

Det er synd at jeg ikke greier å klokke CPU/HK/Minne like bra. 

Slutt å klag!!! :p

 

Du ser jo ut til å ha cpu rask nok i utganskpunktet da, og ikke minst 4400 ram. Som jeg har vært inne på før her gjør ikke cpu klokk så mye til eller fra, minnefart er gull!

 

Hvordan ser de skjermkort- minne kjølerne ut, kunne tenkt meg det selv. Har vannkjøl, og det er vel og bra for gpu, men minne-klokken blir heller dårligere av det, pga manglende luftflyt rundt de ynkelige orginalkjølerne på minnet mitt :whistle: Er ikke sikker på hva jeg får plass til av kjølere...

Det er bare det at når jeg klokker CPU så går minne hastigheten nedover. Men fikk dem til å kjøre på 233 (ddr: 466) så nå gidder jeg ikke mer

 

De ram kjølerene til Zalman ser du her de små blå.

 

Men hvis du kun trenger de så er det dumt å kjøpe hele kjøleren for dem, da kan du bruke disse. De har mindre termisk teip en Zalman sine. Kjøpte dem for sikkerhets skyld, man fant ut at de ikke passet under kjøleren uten å måtte kappe noe av dem.

 

Hvis du skulle trenge det så skal de være ganske enkle å kappe til riktig størrelse hvis du måtte trenge litt tilpassning.

Lenke til kommentar
Må legge til at jeg tror grunnen til at den klokket bra er at jeg bruker Zalman sin VF700 CU skjermkort kjøler og har montert de medfølgende ram kjølerene. Bra valuta for 300,-. Stillere er den også.

Jeg har også denne kjøleren montert på et Gainward 6600GT PCIe med 2ns minne. Klokket dette glatt opp til 600/1300 med kjøleren på lav hastighet. Fikk tendenser til artifacts i 3dMark05 pga varme etter en stund når jeg kjørte den i silent mode.

 

Skal teste litt mer senere med kjøleren på fullt. Må få kjøpt meg viftestyring da det er litt tungvindt å åpne kabinettet hele tiden.

Lenke til kommentar

Hmm.. Noen som har klokket kortet med expertool?? Kortet mitt (GS) kjører org på 540/1050 og får ikke klokket det over 600/1100 påd expertools.... Er det normalt? får klokket det høyere med andre programmer, men programmene anbefaler det ikke...

ved575/1100 får jeg score på 3200i 3DMark05. jeg har kjørt Stresstest i cs:s, og da fryser bildet omtrent bare av mindre klokking, men har ikke hatt noen problemer i 3Dmarkl05, 03 eller i spill...

Lenke til kommentar

Jeg har finni ut at det er normalt å ikke få klokket over 600/1100 med Expertool. Men `en annen ting også..: Under RivalTuner> DirectDraw and Direct3D Settings> Textures> Texture Memory Settings. kan man sette inn 'Amount of system memory for PCI tectures' Hva er det?? Jeg har stilt den fra 0 til 128.. Er det godt for noe?? Virker som det påvirket 3dmark05 med +30 scoren, men jeg satt samtidig Peferences fra Quality til Performance mener jeg... hvis det er tilfelle kan jo det påvirke scoren med de 30 ekstra..

Endret av Stian_t
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan velge om kortet skal kjøre på Direct3D eller OpenGL ???!

Ingen som vet??? Bildet Fryser så vidt det er i CS med javne mellomrom også.. Hørt at dette skyldes at kortet kjører på OpenGL i stedet for Direct3D...??!

 

EDIT: Jeg måtte faktisk inn og aktivere Direct3D

(Gjorde det under Expertool->DirectX Information->Skjerm)

("Direct3D Akselerasjon" Måtte re-aktiveres. Det løste problemet)

Endret av Stian_t
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen som vet hvor jeg kan velge om kortet skal kjøre på Direct3D eller OpenGL ???!

Ingen som vet??? Bildet Fryser så vidt det er i CS med javne mellomrom også.. Hørt at dette skyldes at kortet kjører på OpenGL i stedet for Direct3D...??!

Velge?

Ett spill som er kodet i OpenGL kan ikke "via trolldom" konvertere til å benytte Direct3D-API'er!

SLik du spør tipper jeg du enten ikke har klart å legge inn driver korrekt.. eller at det er noe annet "søppel" installert (kanskje ufrivillig?) som skaper problem..

Det er også lurt å sjekke Websiden(e)/fora for det spillet du benytter for å se om du har ett kjent problem som det evt. finnes en "patch" til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...